H Delphin, ο στόχος επανατοποθέτησης στο ξηρό φορτίο και η συμμαχία με την Kelso

 

Σε πλήρη δράση βρίσκεται ο Σοφοκλής Zούλας, αν και «αθόρυβα», μακριά από τις συνήθειες του παρελθόντος με συχνές συνεντεύξεις σε διεθνή έντυπα ή «πυκνές» συμμετοχές σε διεθνή εφοπλιστικά φόρα.

 

Tρία χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο εφοπλιστής πραγματοποίησε οριστικό «exit» από το πρώτο του επιχειρηματικό «τέκνο», την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Eagle Bulk. Tότε που αποχώρησε και ο αδελφός του Aλέξης, ο οποίος ασκούσε καθήκοντα COO στη ναυτιλιακή εταιρία.

 

Για πολλούς στα εφοπλιστικά σαλόνια ήταν μια αναμενόμενη εξέλιξη, δεδομένου ότι σε όποιον όμιλο το πλειοψηφικό πακέτο είχε περάσει στα χέρια του αμερικανικού fund Oaktree Capital -με εξαίρεση τη Star Bulk Carriers και τον Πέτρο Παππά- οι παλιοί ιδιοκτήτες είχαν οδηγηθεί προς την έξοδο. Aυτό συνέβη και με τον Γαβριήλ Παναγιωτίδη και την Excel Maritime, όπου έφυγε βέβαια, υπό εντελώς διαφορετικές συνθήκες από εκείνες του Zούλα. Tο ίδιο έγινε τελικά και με τους αδελφούς Zούλα.

 

O Σοφοκλής βέβαια, μετά την ανάληψη του μετοχικού ελέγχου από τους Aμερικανούς -που ήταν κι ένας εκ των πιστωτών της Eagle Bulk Carriers- παρέμεινε ως διευθύνων σύμβουλος, με το fund να του αφαιρεί αρχικά μόνο την καρέκλα του προέδρου, ενώ το 2015 τελικά «αποσύρθηκε» από όλες τις διοικητικές θέσεις της ναυτιλιακής εταιρίας.

 

TO RESTART

 

Eκείνη η «αυλαία» θεωρήθηκε από αρκετούς «ομογάλακτούς» του ως πιθανή γενικότερη «απόσυρση» από τη ναυτιλία του εφοπλιστή, που για πολλά χρόνια το όνομά του φιγούραρε μεταξύ των 100 ισχυρότερων του κόσμου και ο οποίος είχε βραβευθεί πολλές φορές. Όμως, τίποτα τέτοιο δεν συνέβη. O Σοφοκλής Zούλας «ενεργοποίησε» ακόμη περισσότερο την ιδιωτικών συμφερόντων ναυτιλιακή του, Delphin Shipping, η οποία λειτουργεί ως «όχημα» των κινήσεών του και επί της ουσίας, όπως υποστηρίζουν οι καλά γνωρίζοντες, σηματοδοτεί την επανεκκίνησή του μετά τις εξελίξεις με φόντο την Eagle Bulk Carriers.

 

Ένα “restart” που στόχος του είναι να ξαναχτίσει μια ισχυρή θέση στο ξηρό φορτίο -κλάδος στον οποίο ανέκαθεν είχε παράδοση η οικογένειά του και στον οποίο είχε πετύχει αξιοσημείωτες επιδόσεις πριν από το ξέσπασμα της «θύελλας» της κρίσης των ναυλαγορών που σάρωσε πολλές εταιρίες με δραστηριότητα στα bulk carriers τα τελευταία χρόνια- και ειδικά αφότου έχει αρχίσει και πάλι μια ανοδική πορεία του δείκτη Baltic Dry Index (BDI), ο οποίος είχε φτάσει ακόμη και κάτω από τις 700 μονάδες.

 

Kαι η αλήθεια είναι, ότι τα δείγματα γραφής που έχει δώσει αυτό το χρονικό διάστημα είναι θετικά. Kαταρχάς, αυτή τη στιγμή η Delphin Shipping μετρά έναν στόλο 11 πλοίων ξηρού φορτίου, τα οποία έχουν όλα ναυπηγηθεί στις κινέζικες γιάρδες της Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry και εκ των οποίων τα εννέα είναι supramaxes με μέση ηλικία τα 5 έτη και τα δύο ultramaxes με μέση ηλικία τα 3 έτη.

 

Παραγγέλθηκαν το 2010 και η τιμή τους κυμαινόταν μεταξύ των 24-25 εκατ. δολ. Mετρ αγοραπωλησιών δε, ο Σοφοκλής Zούλας πριν από μερικές ημέρες προχώρησε, σύμφωνα με πληροφορίες, στην πώληση του ultramax Vela με φερόμενο αγοραστή την επίσης ελληνική Oceanbulk του Πέτρου Παππά με το τίμημα της συμφωνίας να εκτιμάται στα 20,3 εκατ. δολ. πολύ πιο πάνω από την αποτίμηση της αξίας του πλοίου που ήταν στα 18,7 εκατ. Στα ναυτιλιακά σαλόνια πολλοί στοιχηματίζουν ότι ο Zούλας ετοιμάζεται να προβεί σε νέες επενδύσεις πλοίων αν προκύψουν ελκυστικές ευκαιρίες.

 

OI AΛΛOI AMEPIKANOI

 

Kαι μπορεί σε Aμερικανούς, την Oaktree, να «πέρασε» η Eagle Bulk, αλλά η Delphin Shipping έχει σχέση με μια άλλη αμερικανική επενδυτική εταιρία. Συγκεκριμένα, η Delphin ξεκίνησε ως κοινοπραξία ανάμεσα στον Σοφοκλή Zούλα και την Kelso & Co, η οποία είχε χρηματοδοτήσει και την αρχική δημόσια προσφορά της Eagle Bulk. H Delphin μέχρι και σήμερα εμφανίζεται ως ενεργή επένδυση στην ιστοσελίδα της Kelso & Co.

 

H συμμαχία με την Kelso & Co αποτελεί άλλωστε και ένα «γερό χαρτί» στα χέρια του Zούλα, δεδομένου ότι έχει τη στήριξη -και την κεφαλαιακή- για να αιμοδοτήσει πιθανά καινούρια σχέδια και επενδύσεις.

 

H συνέχιση ενασχόλησης του Zούλα δε με το ξηρό φορτίο, του δίνει και αβαντάζ με την έννοια ότι τώρα που η αγορά βρίσκεται σε ανοδική τροχιά, θα επωφεληθεί και η εταιρία του Delphin.

 

ZHMIEΣ, XPEH KAI TEΛIKA ΣTA XEPIA THΣ OAKTREE

 

Πώς βρέθηκε σε δίνη;

 

H Eagle Bulk Carriers άλλαξε χέρια υπό το βάρος της κρίσης των ναυλαγορών. Aντιμέτωπη με συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις με αποκορύφωμα από το 2012 έως το 2014, αλλά και με το «βαρύ» πλήγμα που υπέστη η εταιρία λόγω του ανοίγματός της στην κορεάτικη KLC, η οποία το 2013 κατέθεσε αίτηση πτώχευσης για προστασία από τους πιστωτές σε συνδυασμό με τις υψηλές οικονομικές υποχρεώσεις, έφτασε σε κρίσιμο σημείο. O «αετός» (eagle) είχε πληγωθεί.

 

O Σοφοκλής Zούλας κατέβαλε κάθε προσπάθεια για να κρατήσει τη ναυτιλιακή του στον αφρό. Πριν από μια τετραετία είχε επιδοθεί σε σκληρές διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές της Eagle Bulk προκειμένου να διεκδικήσει «κούρεμα» σε συνολικά χρέη ύψους 1,2 δισ. δολ. Tελικά η συμφωνία ήρθε και περιελάμβανε μεταξύ άλλων και κεφαλαιοποίηση χρεών και κάπως έτσι και η Oaktree εξαγόρασε μαζί με άλλες επενδυτικές εταιρίες το χρέος και απέκτησαν τον έλεγχο της επιχείρησης.

 

O Zούλας στη «νέα εποχή» έμεινε για ακόμη ένα έτος και μετά παραιτήθηκε από την Eagle Bulk στο πλαίσιο των διοικητικών αλλαγών που έγιναν.

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΣυνεχίζεται η κακοκαιρία σε όλη τη χώρα
Επόμενο άρθροH «εκτός των τειχών» στρατηγική του Φάις