Δρομολογείται η κατασκευή του φράγματος Χαβρία στη Χαλκιδική, ενός μεγάλου έργου ζωτικής σημασίας για την ύδρευση και την άρδευση της περιοχής.

 

Όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί, το έργο θα γίνει με τη διαδικασία της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και “το κριτήριο είναι να μην επιβαρυνθεί ο πολίτης για το κόστος του νερού ούτε με ένα λεπτό του ευρώ”. Αυτό σημαίνει, όπως είπε, ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το υπουργείο Οικονομίας θα αποπληρώνουν σε βάθος χρόνου το πραγματικό κόστος για την υλοποίηση του έργου μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

 

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες για την πρόσληψη τριών συμβούλων, τεχνικού, οικονομικού και νομικού, ενώ όπως διευκρίνισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, η πρόσληψή τους αναμένεται τον ερχόμενο Φεβρουάριο. “Οι σύμβουλοι θα ετοιμάσουν το μοντέλο για όλη την υλοποίηση του έργου” τόνισε ο κ. Πιτσιόρλας, ενώ ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι στη συνέχεια το θέμα θα έρθει στη διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ, η οποία θα δώσει την έγκρισή της, ώστε να προχωρήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες.

 

“Θα ξεκινήσει το έργο  επί των ημερών αυτής της κυβέρνησης” σχολίασε ο κ. Πιτσιόρλας και πρόσθεσε πως “η εμπειρία λέει ότι αυτά τα έργα πηγαίνουν πολύ γρήγορα, πηγαίνουν με βάση το χρονοδιάγραμμα”. Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Αντώνης Κοτσώνης, υπογράμμισε: “από τη στιγμή που θα έχουμε τον ιδιωτικό φορέα σύμπραξης, σε 2,5 χρόνια, εφόσον έχουμε ομαλή εξέλιξη, θα μπορεί να έχει κατασκευαστεί το έργο στην πρώτη του φάση, η οποία έχει προϋπολογισμό 140 εκατομμύρια και περιλαμβάνει το φράγμα, τα διυλιστήρια και δίκτυο 67 χιλιομέτρων”.

 

Για κοινωνικές υποδομές έκανε λόγο ο κ. Σπίρτζης, επισημαίνοντας ότι “οι κοινωνικές υποδομές, το νερό, δεν είναι απλά κοινωνικό αγαθό, είναι ανθρώπινο δικαίωμα, είναι καθήκον λοιπόν της Πολιτείας να κάνει τις απαραίτητες υποδομές για να εξασφαλίσει την ύδρευση της περιοχής”. Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, παρουσιάζοντας αναλυτικά το έργο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών διευκρίνισε ότι η πρώτη φάση περιλαμβάνει το φράγμα και τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού και η δεύτερη την επέκταση των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και τα δίκτυα. “Συνολικά η δυναμικότητα του φράγματος θα είναι πάρα πολύ μεγάλη. Πιστεύω ότι λύνει το πρόβλημα του πρώτου και του δεύτερου ποδιού και της κεντρικής Χαλκιδικής σε ύδρευση και άρδευση. Η δυναμικότητα των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού θα είναι σε πρώτη φάση 55.000 κυβικά μέτρα την ημέρα και θα περιλαμβάνονται και 67 χλμ δίκτυο. Στη δεύτερη φάση, που θα είναι η επέκταση των εγκαταστάσεων διύλησης νερού και επεξεργασίας θα έχουμε 165.000 κυβικά μέτρα την ημέρα και πρόσθετα 42 χλμ δεξαμενές και αντλιοστάσια. Το σύνολο του δικτύου θα είναι 164 χιλιόμετρα στα δύο πόδια της Χαλκιδικής” εξήγησε ο κ.Σπίρτζης.

 

Ο κ. Κοτσώνης παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου λέγοντας ότι το φράγμα θα έχει ωφέλιμο όγκο 33 εκ. κυβικά. Από αυτά, θα δίνονται ετησίως 13 εκ. κυβικά για ύδρευση, 9 εκ. κυβικά για άρδευση στην πεδιάδα της Ορμύλιας και 6 εκ. κυβικά ως οικολογική παροχή, ώστε να παραμείνει αναλλοίωτη η μορφή που έχει η περιοχή. Το φράγμα που θα δημιουργηθεί θα είναι χωμάτινο, ενώ για την κατασκευή του θα εργαστούν πολλοί άνθρωποι από την περιοχή.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΟι 3 πληγές των ελληνικών επιχειρήσεων
Επόμενο άρθροΕθνικός στόχος η συμμετοχή στις επανεπενδύσεις εσόδων της ΕΚΤ