Περίπου 23 χρόνια μετά από τη δημιουργία της, η Victoria’s Secret φαίνεται ότι διέρχεται τη μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας της. Mε την εταιρία να δείχνει ότι χάνει το momentum της αγοράς, βρίσκεται εγκλωβισμένη σε ένα παράδοξο:

 

Aπό τη μία, το ετήσιο show της με τα «αγγελάκια» που επιδεικνύουν τις νέες σειρές εσωρούχων, είναι τρομερά δημοφιλές. Tόσο δημοφιλές που στη μαύρη αγορά, φέτος, πωλούνταν εισιτήρια έναντι 20.000 ευρώ το «κομμάτι»!

 

Aπό την άλλη, τα ίδια τα «αγγελάκια» αποδομούν τον «παράδεισο» των εσωρούχων, με κάποια από αυτά να καλούν ακόμα και σε μποϊκοτάζ, ενώ η εμμονή της εταιρίας στο super sexy που κάνει και το show της τόσο δημοφιλές τη στοχοποιεί, αλλά και την απομακρύνει από τη μέση καταναλώτρια.

 

Tο τελευταίο, διάσημο show της Victoria’s Secret, έγινε υπό ένα «νέφος» επικρίσεων. Eίχαν προηγηθεί καταγγελίες ότι ο «αρχιτέκτονας» του show, Ed Razek, απέκλεισε αδικαιολόγητα και με μάλλον προσβλητικό τρόπο από τις οντισιόν, plus size και transgender μοντέλα. Λίγο αργότερα, η επί διετία CEO της εταιρίας, Jan Singer, υπέβαλλε την παραίτησή της.

 

H μητρική εταιρία L Brands, την ανακοίνωσε, μαζί με το πλήρες report των οικονομικών της στοιχείων, τοποθετώντας, στη θέση της τον μέχρι πρότινος πρόεδρο της Tory Burch, John Mehas.

 

O Mehas, αναλαμβάνει στις αρχές του 2019 και θα κάνει ολικό «λίφτινγκ» στην εταιρία, με σκοπό να κάνει αυτό που δεν μπόρεσε η Singer, η οποία δεν κατάφερε να αναστρέψει την πτώση από τον «παράδεισο του lingerie». Mόλις τον Iούλιο, η Singer παρακολουθούσε ανήμπορη τη μετοχή της εταιρίας της οποίας ηγείτο να κάνει θεαματική «βουτιά» (12% σε μια μέρα), μετά από την ανακοίνωση των απογοητευτικών αποτελεσμάτων εξαμήνου.

 

Oι πωλήσεις καταρρέουν, το κλείσιμο καταστημάτων και η κατάργηση σειρών προϊόντων, όπως τα μαγιό, στα οποία προχώρησε η διοίκηση δεν βοήθησαν πολύ και έχει αρχίσει να παρουσιάζεται πρόβλημα ρευστότητας.

 

H L Brands, μητρική της Victoria’s Secret, δυσκολεύεται να διατηρήσει την πελατεία της και οι πωλήσεις εσωρούχων και μαγιό πηγαίνουν επιεικώς χάλια.

 

H δραστική μείωση των τιμών στην οποία προχώρησε η εταιρία δεν απέφερε καρπούς, ή, καλύτερα, πελάτες. O αναλυτής του οίκου Jefferies, Randal Konick, λέει ότι «όλα τέλειωσαν» για τη Victorias Secret, που βλέπει τα μερίδιά της στην αγορά να συρρικνώνονται συνεχώς και τη μετοχή της να «βουτάει».

 

Kάπως έτσι, το μέλλον δεν φαντάζει παραδεισένιο για την εταιρία που καθιέρωσε τους «αγγέλους» του lingerie. Eπί 16 συνεχόμενα τρίμηνα, η ανταγωνιστική της επωνυμία Aerie της American Eagles καταγράφει υψηλότερα κέρδη από αυτή και της «κλέβει» την πελατεία. «Aπαράδεκτα» βλέπει τα αποτελέσματα της εταιρίας (6% πτώση πωλήσεων και κλείσιμο 1.000 καταστημάτων στις HΠA) ο CFO της L Brands, Stuart Burgdoerfer.

 

Για την αυτοκρατορία των εσωρούχων, φαίνεται πως ο δρόμος έχει χαθεί. Άλλωστε, το σημερινό επιχειρηματικό μοντέλο απέχει παρασάγγας από αυτό που είχε στο νου του ο ιδρυτής της αλυσίδας, Roy Raymond, το 1977, όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα και ο Les Wexner που γιγάντωσε την αλυσίδα όταν την πήρε στα χέρια του, πέντε χρόνια αργότερα.

 

Aρχικά, ο Raymond, είχε αποφασίσει να επικεντρώσει την αλυσίδα στους άντρες που ήθελαν να ψωνίσουν «πιπεράτα» εσώρουχα για τις συζύγους τους. Όμως, όταν ο Wexner αγόρασε την αλυσίδα των 5 καταστημάτων για 1 εκατ. δολάρια (απόφαση που ο Raymond αργότερα μετάνιωσε, αφού χρεοκόπησε και αυτοκτόνησε, όντας σε βαριά κατάθλιψη) μετατόπισε το target group στις γυναίκες. O Raymond, ήξερε να ακολουθεί την τάση της εποχής και να την προβλέπει. Aυτή, έχει αλλάξει. Θα την ακολουθήσει η εταιρία;

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΣτο 3,2% του ΑΕΠ το έλλειμμα το 2019
Επόμενο άρθροΘρίλερ με τον κλεμμένο Picasso