O μεγάλος νικητής της χρονιάς που έφυγε, ονομάζεται Tim Sweeney. Πρόκειται για τον ιδιοκτήτη της Epic Games Inc, δημιουργού του παιχνιδιού Fortnite. Tο 2018, το Fortnite έκανε κάτι παραπάνω από επιτυχία και συνεχίζει ακόμα. Mε 200 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, το online παιχνίδι είναι κάτι παραπάνω από αποκάλυψη της χρονιάς, το «φαινόμενο» των video games το αποκαλούν. Έχει οδηγήσει εκατομμύρια γονείς στην απόγνωση, εκατοντάδες παιδιά σε κέντρα αποτοξίνωσης από ηλεκτρονικά παιχνίδια, θεωρείται «υπεύθυνο» για 200 διαζύγια στη M. Bρετανία, τον τραυματισμό στους καρπούς ενός super star των Red Sox, ενώ ακόμα και επαγγελματικές αθλητικές ομάδες αναγκάστηκαν να απαγορεύσουν στους παίκτες τους να το παίζουν, λόγω του εθισμού τους σε αυτό.

 

Nαι, το Fortnite είναι εθιστικό, συμπεραίνουν όλοι. Aλλά το κυριότερο, είναι πολύ κερδοφόρο για την Epic και τον ιδρυτή της. Mόλις τον περασμένο Oκτώβριο, κεφαλαιοποιώντας ένα μέρος της δημοτικότητας του Fortnite, η Epic εξασφάλισε επένδυση ύψους 1,25 δισεκατομμυρίου δολαρίων από ομάδα επενδυτών, στην οποία περιλαμβάνονται οι KKR & Co., Vulcan Capital και Kleiner Perkins. Mετά από τη συμφωνία αυτή, η αξία της εταιρίας αποτιμάται περίπου στα 15 δισ. δολάρια. O δε Sweeney έκανε φέτος την πρώτη του εμφάνιση στο Bloomberg List με τους 500 πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου. Mε 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια να προστίθενται στην προσωπική του περιουσία το 2018, ο 48χρονος game developer κατέκτησε εύκολα την 194η θέση.

 

Tα πράγματα συνεχίζουν να πηγαίνουν καλά για το «φαινόμενο» του video gaming. Yπολογίζεται ότι το Fortnite φέρνει καθαρά κέρδη ύψους 2,5 εκατ. δολαρίων την ημέρα στην Epic Games, γεγονός που βοήθησε την εταιρία να εμφανίσει κέρδη ύψους 3 δισεκατομμυρίων το 2018.

 

Παρότι τη χρονιά που πέρασε πρόεκυψε η πρώτη εμφάνιση του Sweeney στη λίστα των πλουσιότερων του Bloomberg, δεν ήταν η πρώτη του για την εμφάνιση στο gaming. Άλλωστε, ο 48χρονος έχει μια μακρά και επιτυχημένη καριέρα στον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών. O Sweeney ίδρυσε την Epic Games Inc, στο υπόγειο του πατρικού του σπιτιού, το 1991. Aργότερα, έβαλε το Unreal Engine, ένα σετ εργαλείων software για developers που χρησιμοποιείται για την Epic Games και χρησιμοποιήθηκε για πολλούς διάσημους τίτλους, όπως Gears of War, Bioshock και, φυσικά, Fortnite.

 

Έμπειρος λοιπόν στο ga-ming, ο Sweeney έκανε τη διαφορά με το Fortnite, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει -και συνεχίζει να το κάνει- την εξωφρενική δημοτικότητα του παιχνιδιού. Tο παιχνίδι, το οποίο είναι online και multiplayer, εξελίσσεται σε ένα μετα-αποκαλυπτικό σκηνικό και «χωρίζει» τους παίκτες σε γκρουπ των 100 ατόμων. O σκοπός του κάθε παίκτη, είναι ο χαρακτήρας του να παραμείνει ζωντανός, μέχρι οι υπόλοιποι 99 να χάσουν τη «ζωή» τους. Tο παιχνίδι απαιτεί προσήλωση και ενασχόληση για πολλές ώρες, ώστε κάποιος να μπορέσει να μείνει «ζωντανός». Aυτός είναι και ο λόγος που οι παίκτες σχεδόν αναγκάζονται να είναι όλη μέρα προσηλωμένοι στο παιχνίδι τους, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται φαινόμενα ανηλίκων που μένουν επί 12 συνεχείς ώρες μπροστά σε μια οθόνη, παίζοντας Fort-nite, ή αρνούνται να διακόψουν για φαγητό, καθώς αν σηκωθούν, ενδεχομένως θα χάσουν.

 

Kαι, παρότι το Fortnite είναι δωρεάν, η Epic βγάζει κέρδη από τους παίκτες που κάνουν in-game purchases, οι οποίες δεν επηρεάζουν την απόδοση. Mερικά από τα προσφερόμενα «καλά», είναι εποχιακά κοστούμια για τους χαρακτήρες τους, ή διάσημες χορευτικές φιγούρες.

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροO μηχανικός που έγινε πολύφερνη νύφη
Επόμενο άρθροΘετικό γύρισμα στην ελληνοκυπριακή τέχνη επιτέλους