Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ο Δημοκρατικός Σύλλογος Γυναικών Μαγνησίας με ανακοίνωσή του αναφέρεται σε θέματα που απασχολούν τις οικογένειες, όπως η ακρίβεια, η ιδιωτική εκπαίδευση και τα κενά σε θέσεις εκπαιδευτικών. Επίσης, κατηγορεί την κυβέρνηση ότι υλοποιεί την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που σύμφωνα με τον Σύλλογο, δεν έχει ως κριτήριο τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, αλλά τη στήριξη της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Η ανακοίνωση του Δημοκρατικού Συλλόγου αναφέρει τα εξής:
”Οι μεγαλόστομες και ψευδεπίγραφες τυμπανοκρουσίες της κυβέρνησης και του Υπουργού Παιδείας ότι «ξεκινά η χρονιά του σχολείου», σκοντάφτουν πάνω στην πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι δάσκαλοί τους στα σχολεία, αλλά και στην καθημερινότητα που στραγγαλίζει τις οικογένειες του μόχθου.
Με τη δυσβάστακτη ακρίβεια να ματώνει την τσέπη των λαϊκών οικογενειών, καθώς μέχρι να χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στις 11 Σεπτέμβρη, το μηνιάτικο στις περισσότερες οικογένειες έχει εξανεμιστεί. Η βοήθεια στο διάβασμα, ο αθλητισμός ο πολιτισμός, αντί για δικαίωμα των παιδιών που θα έπρεπε να καλύπτεται δωρεάν από το κράτος για ΟΛΑ τα παιδιά, γίνονται ατομική ευθύνη και θηλιά στο λαιμό για την οικογένεια.
Με τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς να παραμένουν. Οι 10.000 προσλήψεις που ανακοινώνει το Υπουργείο είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα τουλάχιστον 50.000 κενά.
Με εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων. Δημιουργούν τμήματα με 25 μαθητές στα Δημοτικά και 26 – 28 μαθητές σε Γυμνάσια και Λύκεια, ανεξάρτητα αν στα τμήματα αυτά υπάρχουν παιδιά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, ανεξάρτητα από το μέγεθος των αιθουσών κ.λ.π.
Πετσοκόβει και διαμοιράζει σε δύο και τρία παιδιά την Παράλληλη Στήριξη.
Την ίδια στιγμή στα ΕΠΑΛ η μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων εξαφανίζει ειδικότητες και τομείς σε πολλά σχολεία, αφήνοντας τους μαθητές «στον αέρα».
Με τους αναπληρωτές και αναπληρώτριες να κοιμούνται μέσα στις σχολικές μονάδες, σε σκηνές ή τα αυτοκίνητα τους λόγω των πανάκριβων ενοικίων που αδυνατούν να καλύψουν με τους μισθούς, που για τους πρωτοδιόριστους δεν φτάνουν ούτε τα 800 ευρώ.
Με σχολεία που οι σοβάδες πέφτουν κάθε τρεις και λίγο στα κεφάλια των μαθητών, που πλημμυρίζουν με την πρώτη μπόρα, που οι προσεισμικοί τους έλεγχοι έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες. Όλα αυτά γιατί ο έλεγχος, η συντήρηση και η κατασκευή της σχολικής στέγης, σε τελική ανάλυση η ασφάλεια των παιδιών μας, λογαριάζεται ως κόστος για το κράτος.
Με καθαρίστριες που δουλεύουν σε συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα, με μισθούς ψίχουλα, και που σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν αριθμητικά για την καθαριότητα των σχολικών μονάδων και την εξασφάλιση της υγείας της σχολικής κοινότητας.
Σήμερα τον 21ο αιώνα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις το σχολείο των παιδιών μας να καλύπτει τις ανάγκες τους για ολοκληρωμένη μόρφωση, να παρέχει σε όλα τα παιδιά ολόπλευρη επιστημονική γνώση, να συμβάλλει στην σωματική, νοητική, συναισθηματική, αισθητική και κοινωνική τους ανάπτυξη. Γι αυτό :
Όσα «καλάθια του μαθητή», όσους «διαδραστικούς πίνακες», όσες “ηλεκτρονικές πλατφόρμες” κι αν διαφημίσει η κυβέρνηση δε μπορεί να κρύψει ότι -όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις- υλοποιεί την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δεν έχει ως κριτήριο τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας, αλλά τη στήριξη της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων. Μ’ αυτές τις κατευθύνσεις σχεδιάζουν και προχωρούν σε σχολεία πολλών ταχυτήτων, εξαρτημένα από την οικονομική κατάσταση των γονιών, που βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη μόρφωση των παιδιών τους. Θέλουν μαθητές πολλών ταχυτήτων για να προετοιμάσουν τους αυριανούς φθηνούς και «ευέλικτους» εργαζόμενους.
Δεν ανεχόμαστε η μόρφωση των παιδιών μας να μην αποτελεί δικαίωμα με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, αλλά να μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση για κάθε οικογένεια που είναι υποχρεωμένη να την χρυσοπληρώνει, τη στιγμή μάλιστα που η Ελλάδα δίνει πολλά δις κάθε χρόνο από την τσέπη του λαού μας στη δολοφονική μηχανή του ΝΑΤΟ και της ΕΕ για να μακελεύει παιδιά και λαούς σε όλον τον κόσμο.
Δεν συμβιβαζόμαστε με το σχολείο των αποσπασματικών γνώσεων, και των δεξιοτήτων για τους μαθητές, που έχει στόχο να εμπεδώνουν τις “αξίες” της σημερινής κοινωνίας της εκμετάλλευσης και της καταπίεσης ως αδιαμφισβήτητες αλήθειες.
Η ατομική και συλλογική μας ευθύνη απέναντι στα παιδιά μας υπαγορεύει να μη συμβιβαστούμε με αυτήν την βαρβαρότητα, αλλά μαζί να παλέψουμε για το σχολείο που έχουν ανάγκη.
Ο αγώνας και η διεκδίκηση μας είναι η καλύτερη ευχή για τη νέα σχολική χρονιά.
Απαιτούμε:
-Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά εκπαιδευτικών με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών,
-Καμία συγχώνευση τμημάτων. Αραίωση των μαθητών στις αίθουσες -15 μαθητές ανά τάξη. Καμία τάξη σε κοντέινερ.
-Προσλήψεις μόνιμου επιστημονικού προσωπικού (νοσηλευτές, σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ). Προσλήψεις σχολιάτρων με ενίσχυση των Μονάδων ΠΦΥ και διασύνδεσή τους με τα σχολεία. Προσλήψεις μόνιμου και επαρκούς προσωπικού καθαριότητας, βοηθητικού προσωπικού (φύλακες, τραπεζοκόμοι, επιστάτες κλπ.) με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα σε όλα τα σχολεία.
-Κάλυψη όλων των αναγκών για παράλληλη στήριξη.
-Πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης.
-Δωρεάν, επαρκή και υγιεινή σίτιση για όλα τα παιδιά στα σχολεία όλων των βαθμίδων με κρατική ευθύνη.
-Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο με κρατική ευθύνη.
-Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
-Γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη λειτουργία των σχολείων.
-Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσος, ουσιαστικός και ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτιρίων.
-Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία. Λεφτά για τα σχολεία και όχι για τα ΝΑΤΟικά σφαγεία και την εμπλοκή της χώρας μας στον πόλεμο στην Ουκρανία και στη γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού από το Ισραήλ».
Νίκος Βητσόπουλος