Οι εργαζόμενοι στην Airbus έχουν συνηθίσει την επιπλέον πίεση στο τέλος του έτους, καθώς ο κατασκευαστής αεροσκαφών σπεύδει να επιταχύνει τις παραδόσεις αεροσκαφών.

Αλλά αυτή τη φορά η βιασύνη μετατράπηκε σε σπριντ, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να πετύχει τον στόχο παράδοσης που είχε υποσχεθεί ενόψει των επίμονων καθυστερήσεων παραγωγής και των προβλημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού που περιόρισαν την παραγωγή, την ίδια στιγμή που η ανταγωνιστική Boeing βουλιάζει από τις δυσκολίες.

Οι ετήσιοι στόχοι παράδοσης των Airbus και Boeing παρακολουθούνται στενά ως μια μέτρηση της υγείας του δύο κυριότερων κατασκευαστών αεροσκαφών. Οι παραδόσεις αποτελούν επίσης σημαντική πηγή εσόδων για τους κατασκευαστές, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες συνήθως πληρώνουν το μεγαλύτερο μέρος της τιμής όταν παραλαμβάνουν το αεροσκάφος.

Με την Boeing να εξακολουθεί να ταλαιπωρείται από σειρά προβλημάτων, και τις αεροπορικές εταιρείες να ζητούν περισσότερα αεροσκάφη για να επωφεληθούν από την έκρηξη των ταξιδιών μετά την πανδημία, η Airbus, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων στον κόσμο, κατάφερε να εδραιώσει το προβάδισμά της έναντι του αντιπάλου της στις ΗΠΑ.

Η Airbus έχει βγει από τον Covid με περισσότερα προβλήματα από όσα πιθανώς αναγνωρίζουν και το επιχειρησιακό καθήκον της αναστροφής τους είναι πολύ σημαντικό

Ωστόσο, οι όποιες ελπίδες είχε η Airbus να εκμεταλλευτεί την αύξηση της ζήτησης, εμποδίζεται από καθυστερήσεις στην παράδοση των κινητήρων και τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού και εξαρτημάτων.

Airbus

Η Airbus δεν μπόρεσε να αξιοποιήσει την υστέρηση της Boeing

Ο Σας Τούσα, αναλυτής στην ερευνητική ομάδα Agency Partners, είπε στους Financial Times ότι η Airbus «δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί πλήρως την αδυναμία της Boeing λόγω των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας», προσθέτοντας ότι αυτό ήταν «προφανώς μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία».

«Εκεί είναι το θέμα», συνέχισε, σημειώνοντας την επίδραση ιδιαίτερα στο κορυφαίο σε πωλήσεις A321neo της Airbus. «Η Airbus δεν μπορεί να τα κατασκευάσει αρκετά γρήγορα», είπε για το αεροσκάφος. «Η Airbus έχει βγει από τον Covid με περισσότερα προβλήματα από όσα πιθανώς αναγνωρίζουν και το επιχειρησιακό καθήκον της αναστροφής τους είναι πολύ σημαντικό».

Η Airbus θα πρέπει να παραδώσει περίπου 200 αεροσκάφη τους τελευταίους δύο μήνες του 2024 για να πετύχει τον φετινό στόχο της. Οι παραδόσεις Airbus συνήθως αυξάνονται προς το τέλος του έτους, αλλά αυτή η φιλοδοξία θεωρείται υπερβολικά αισιόδοξη από πολλούς αναλυτές αι, παρόλο που ο αριθμός έχει ήδη μειωθεί μία φορά φέτος.

Η Airbus ξεκίνησε τη χρονιά με υψηλά επίπεδα, αφού έκλεισε το 2023 με ρεκόρ 2.094 παραγγελιών για νέα αεροσκάφη και συνολικά 8.598 ανεκτέλεστες παραγγελίες. Ωστόσο, τον Ιούνιο, μείωσε τον στόχο για το τέλος του έτους από 800 σε περίπου 770 και μετέθεσε τον στόχο παραγωγής 75 αεροσκαφών A320 μηνιαία από το 2026 έως το 2027. Μείωσε επίσης την ετήσια πρόβλεψή της για τα κέρδη.

Οι αναθεωρήσεις οδήγησαν τις μετοχές της Airbus σε πτώση άνω του 1% εκείνη την εποχή. Αυτή τη στιγμή έχουν μειωθεί κατά 1,3% από την αρχή του έτους.

Αγωνία για ανταπόκριση στη ζήτηση

Ο Γκιγιόμ Φορί, διευθύνων σύμβουλος της Airbus, την περασμένη εβδομάδα αναγνώρισε τις πιέσεις, λέγοντας σε συνέδριο στις Βρυξέλλες ότι «έχουμε περισσότερη ζήτηση για τα προϊόντα μας από ό,τι μπορούμε να παραδώσουμε».

Η Airbus είπε ότι έκανε πάντα σαφές ότι ο στόχος παράδοσης θα ήταν «υπερφορτωμένος και προκλητικός». «Εστιάστηκε σε αυτόν τον στόχο» και έλαβε «τις απαραίτητες ενέργειες με τους προμηθευτές για να τον επιτύχει», είπε ο όμιλος στους Financial Times.

Ένα φωτεινό σημείο ήταν η έναρξη λειτουργίας αυτού του μήνα ενός νέου υποδείγματος A320, του A321XLR, που απειλεί να ταράξει την αγορά μεγάλων αποστάσεων, ανοίγοντας νέα δρομολόγια που συνήθως θα πρέπει να βασίζονται σε μεγαλύτερα μοντέλα.

Ωστόσο, οι καθυστερήσεις παράδοσης συνεχίζουν να επηρεάζουν τους πελάτες. Η AerCap, ο μεγαλύτερος εκμισθωτής αεροσκαφών παγκοσμίως, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι είχε μεταθέσει την παράδοση 15 αεροσκαφών Airbus A320neo από το 2025 έως το 2026.

Η παραπαίουσα εφοδιαστική αλυσίδα

Οι φιλόδοξοι στόχοι της Airbus καταπονούν μια εφοδιαστική αλυσίδα που δεν έχει ακόμη ανακτήσει τα προπανδημικά επίπεδα παραγωγικότητας. Το καλοκαίρι η εταιρεία ξεκίνησε ένα εσωτερικό πρόγραμμα που ονομάζεται Project Lead για να αντιμετωπίσει το κόστος, διασφαλίζοντας ότι οι εργαζόμενοι ήταν επικεντρωμένοι στον κύριο στόχο της ενίσχυσης της παραγωγής.

Ένα άτομο που γνωρίζει την κατάσταση, είπε στους FT αναφέροντας ότι υπάρχουν δυσκολίες με προσλήψεις, ταμειακές ροές και επενδυτικές ανάγκες.

Οι προμήθειες κινητήρων ήταν ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα, με την CFM International, μια κοινοπραξία μεταξύ της γαλλικής Safran και της GE των ΗΠΑ, και της Pratt & Whitney να παλύουν να καλύψει τη ζήτηση. Οι κατασκευαστές κινητήρων πρέπει κατασκευάζουν νέους κινητήρες, ενώ ταυτόχρονα να συντηρούν την  aftermarket ζήτηση για να διατηρούν επιχειρησιακά τα υπάρχοντα αεροπλάνα.

Η P&W είχε  επιπλέον προβλήματα από την ανάκληση κινητήρων PW1000G.

Η Airbus, επίσης θα χρειαστεί σύντομα να εντάξει νέο επικεφαλής κατασκευής αεροσκαφών και επίσης να αντιμετωπίσει πιθανούς δασμούς εισαγωγών των ΗΠΑ μετά την εκλογή Τραμπ.

Όμως, με τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας του κλάδου να αναμένεται να επιμείνουν για τα επόμενα ένα έως δύο χρόνια, τα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών θα συνεχίσουν να περιμένουν νέα αεροπλάνα.

Πηγή: ΟΤ

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροΓερμανία (12η αγωνιστική): Με πρωταγωνιστή τον Σάλιακα η Ζανκτ Πάουλι πήρε (3-1) το «ντέρμπι των ουραγών»
Επόμενο άρθροSuper League: ΑΕΚ και Άρης κοντράρονται στην Opap Arena με στόχο την επιστροφή στις νίκες!