Οπως αναφέρουν «ΤΑ ΝΕΑ», έχουν ξεκινήσει σχετικές συζητήσεις σε ενδοκυβερνητικό επίπεδο και σε συνεργασία με το Υπερταμείο, με στόχο ”την κατάρτιση ενός αναπτυξιακού σχεδίου με ένα παράλληλο χρηματοδοτικό πακέτο”.

Στην περίπτωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης η κυβέρνηση ακύρωσε το σχετικό διαγωνισμό πώλησης και ανακοίνωσε πρόγραμμα παρεμβάσεων αρχικού ύψους 24 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε ένα ”ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης” από το υπουργείο Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ συνολικού ύψους 91,7 εκατ. ευρώ.

Ανάλογο σχέδιο ετοιμάζεται, σε συνεργασία υπουργείου Ναυτιλίας και Υπερταμείου, και για το λιμάνι του Βόλου, το οποίο έχει ανάγκη σημαντικών επενδύσεων εκσυγχρονισμού των υποδομών του, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Σωκράτη Αναγνώστου. Υπάρχει, όπως σημειώνει στα «ΝΕΑ», ανάγκη ανανέωσης των γερανών και όλου του εξοπλισμού, όπως επίσης απαιτούνται έργα βελτίωσης των κρηπιδωμάτων κ.λ.π. Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει έργα ανάπτυξης του λιμανιού και σε δεύτερο «χρόνο» θα εξεταστεί ενδεχόμενο μοντέλο παραχώρησής του.

Η λειτουργία του

Πάντως, προκειμένου το λιμάνι του Βόλου, που βρίσκεται ανάμεσα στα δύο μεγαλύτερα ιδιωτικά λιμάνια της χώρας, τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, να καταστεί ανταγωνιστικό θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί από άποψη υποδομών και λειτουργίας, ανεξάρτητα αν παραμένει υπό τον μετοχικό έλεγχο του Υπερταμείου. Ενα σύγχρονο λιμάνι θα πρέπει να λειτουργεί 24 ώρες, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο.

Αμεσα αναμένεται να προωθηθεί η προκήρυξη διαγωνισμού από το Υπερταμείο για την πρόσληψη συμβούλου με στόχο την αναθεώρηση του Master Plan και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΟΛΒ, όπως απαιτεί η νέα νομοθεσία, διαδικασία που ακολουθήθηκε τόσο από τον ΟΛΠ όσο και από τον ΟΛΘ, με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν κάποια έργα στα δύο λιμάνια.

Το Υπερταμείο τον προηγούμενο Φεβρουάριο αποφάσισε τη ματαίωση του διαγωνισμού για την απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής (67%) στο μετοχικό κεφάλαιο της Οργανισμός Λιμένος Βόλου ΑΕ (ΟΛΒ ΑΕ). Επρόκειτο για ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας εντασσόμενη σε ένα ”νέο πλαίσιο στρατηγικής διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας, το οποίο διαμορφώνεται μετά την απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ από το Growthfund”……………..Τουλάχιστον ομιχλώδες!!!!

Προτιμητέος επενδυτής στο σχετικό διαγωνισμό το Σεπτέμβριο του 2023 είχε ανακηρυχθεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, με τίμημα 51 εκατ. ευρώ για το 67% των μετοχών του ΟΛΒ.

Υστερα από δύο χρόνια καθυστερήσεων και προσφυγών στη Δικαιοσύνη της Goldair, η οποία συμμετείχε επίσης στον διαγωνισμό (προσφυγές που έχασε), και αφού στο μεταξύ το λιμάνι επλήγη και από την κακοκαιρία Daniel, το Υπερταμείο αποφάσισε να ματαιώσει τον διαγωνισμό για λόγους «δημοσίου συμφέροντος», όπως αναφερόταν στη σχετική απόφαση, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις……….

Ειδικότερα, όπως σημείωνε το Υπερταμείο, «λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιτάσσουν την αναπροσαρμογή της στρατηγικής αξιοποίησης του λιμένα, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη ανάπτυξή του προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της τοπικής κοινωνίας»;;;;;;;;;;;!!!!!

Το Υπερταμείο/Growthfund ανέφερε ότι «σκοπεύει να διερευνήσει τις δυνατότητες αυτοτελούς ανάπτυξης του Λιμένος Βόλου για την άμεση ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου – ρεαλιστικού επιχειρησιακού και στρατηγικού σχεδίου με βάση τα νέα δεδομένα με στόχο την αναβάθμιση και ανάπτυξη του Λιμένος Βόλου, ο οποίος έχει όλες τις προϋποθέσεις να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλίας, να αποτελέσει πύλη εξωστρέφειας, και μαζί με τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας να προκρίνει τα ελληνικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου» κλπ κλπ κλπ κλπ.

Οπου ακούς πολλά κεράσια……..με γενικολογίες, φοβού τους Δαναούς και ”δώρα” φέροντες!!!

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Νίκος  Βητσόπουλος

Προηγούμενο άρθροΜητσοτάκης για θάνατο Πάπα Φραγκίσκου: Αφιέρωσε τη ζωή του στην ειρήνη, στη φιλία και στην αλληλεγγύη
Επόμενο άρθροΆρης Μουγκοπέτρος: Τραυματίστηκε σοβαρά στο χέρι από κροτίδα ο βιρτουόζος του κλαρίνου