Ξεκίνησε η συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου με βασικό θέμα το νομοσχέδιο για τον νέο ΟΣΕ, βάσει του οποίου ξεκινά η αναδιάρθρωση με νέα δομή μάνατζμεντ και αξιολόγηση προσωπικού.
Αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη η εισήγηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Δείτε live την εισήγηση Μητσοτάκη
Με το νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, θα δημιουργηθεί νέα εταιρεία «Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», όπου θα συγχωνευτούν ο ΟΣΕ, η ΓΑΙΑ ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ. Η εταιρεία θα λειτουργεί με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, κατά το πρότυπο της ΔΕΗ.
Ένα από τα πιο δύσκολα σημεία του σχεδίου είναι η αποκατάσταση των ζημιών που άφησε πίσω της η κακοκαιρία Ντάνιελ στο σιδηροδρομικό δίκτυο, σε μήκος 100 χλμ, σε σύνολο 490 χλμ της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Κρίσιμης σημασίας παραμένει και η ολοκλήρωση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, που ακόμα είναι εν αναμονή. Το Σάββατο παρουσία του Κωνσταντίνου Κυρανάκη, έγινε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πλήρους λειτουργίας του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών (European Train Control System) στη γραμμή Οινόη – Τιθορέα. Η δοκιμή του συστήματος αυτόματης πέδησης αφορούσε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη, σε τηλεδιοικούμενα τμήματα σιδηροδρομικής γραμμής. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Μεταφορών, η δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος ETCS ολοκληρώθηκε επιτυχώς.
Νομοσχέδιο για ΟΣΕ: Προβλέπονται ακόμη και απολύσεις
Το νομοσχέδιο προβλέπει και αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού. Προσλήψεις θα γίνονται πιο γρήγορα σε σχέση με το υπόλοιπο δημόσιο, οι «καλοί υπάλληλοι» θα δικαιούνται bonus και εκείνοι που θα κάνουν επανειλημμένα λάθη, θα κινδυνεύουν μέχρι και με απόλυση.
Δεν αποκλείεται δε το επόμενο χρονικό διάστημα να υπάρξουν αλλαγές στους επικεφαλής των φορέων που συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με τους σιδηροδρόμους.