Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Μαγνησίας και οι Φίλοι του Αθανασάκειου Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου συμμετέχουν στη δράση του Υπουργείο Πολιτισμού «Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές 2026», διοργανώνοντας δωρεάν θεματική ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας πόλης της Γορίτσας.
Η δράση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 25 Μαΐου 2026, με ώρα έναρξης 09:30, προσφέροντας στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής.
Σημείο συνάντησης
Η συνάντηση θα γίνει στο πλάτωμα στα ανατολικά του λόφου της Γορίτσας, στο σημείο όπου βρίσκεται το βυτιοφόρο της ΑΓΕΤ.
Τι περιλαμβάνει η ξενάγηση
Η εκπαιδευτική περιήγηση θα πραγματοποιηθεί στον αρχαιολογικό χώρο του λόφου της Γορίτσας, όπου σώζονται σημαντικά κατάλοιπα της αρχαίας πόλης, όπως τα οχυρωματικά τείχη, τμήματα του πολεοδομικού ιστού, θεμελιώσεις κατοικιών, δημόσιοι χώροι συνάθροισης, καθώς και στοιχεία του αρχαίου οδικού δικτύου και των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης.
Η διαδρομή θα καταλήξει στην Ακρόπολη της αρχαίας πόλης, όπου οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν την ελληνιστική οχύρωση με τους πύργους της, θα επισκεφθούν τις δεξαμενές συλλογής βρόχινου νερού που χρησιμοποιούνταν σε περιόδους πολιορκίας και θα έχουν τη δυνατότητα να δουν από ψηλά τον Προμαχώνα, ένα από τα σημαντικότερα μνημεία του ελληνιστικού αμυντικού συστήματος της ευρύτερης περιοχής.
Υπεύθυνες της δράσης είναι η Ιωάννα Μαμαλούδη και η Ευμορφία Τσιαμάγκα.
Για συμμετοχές και πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τη γραμματέα του Σωματείου Φίλων του Μουσείου, Σοφία Παπασταύρου.







