Στη Λάρισα πραγματοποιήθηκε η επίσημη έναρξη του πιλοτικού προγράμματος «Rethink Drink 360°», μιας νέας πρωτοβουλίας για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ, που υλοποιείται από την Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝ.Ε.Α.Π.) και το Υπουργείο Υγείας, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Επιμελητήριο Λάρισας και τον Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Καταστημάτων Αναψυχής και Εστίασης Ν. Λάρισας (ΣΙΚΑΕΛ), υπό την αιγίδα του Δήμος Λαρισαίων.

Το πρόγραμμα αποτελεί τη νέα φάση της ενημερωτικής εκστρατείας «Rethink Drink», η οποία ξεκίνησε το 2024 με στόχο την ευαισθητοποίηση κυρίως των νέων ηλικίας 18 έως 35 ετών γύρω από την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και την αποδόμηση στερεοτύπων που σχετίζονται με αυτό.

Η Λάρισα επελέγη ως πόλη-πιλότος, λόγω της έντονης φοιτητικής ζωής, της δυναμικής κοινωνικής δραστηριότητας και του ανεπτυγμένου κλάδου εστίασης, χαρακτηριστικά που κρίθηκαν κατάλληλα για την εφαρμογή και αξιολόγηση της δράσης.

Στην επίσημη παρουσίαση του προγράμματος συμμετείχαν εκπρόσωποι της κυβέρνησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, της πανεπιστημιακής κοινότητας και επαγγελματικών φορέων της πόλης. Η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας, Χριστίνα-Μαρία Κράβαρη, υπογράμμισε τη σημασία της πρόληψης και της προστασίας των ανηλίκων από τη βλαπτική κατανάλωση αλκοόλ, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον νέο νόμο για το αλκοόλ και τον καπνό, καθώς και στη δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας πιστοποίησης ηλικίας.

Από την πλευρά της, η Γενική Διευθύντρια Δημόσιας Υγείας και Ποιότητας Ζωής, Φωτεινή Κουλούρη, επισήμανε ότι η σύγχρονη δημόσια υγεία βασίζεται στην πρόληψη, την επιστημονική τεκμηρίωση και τη συνεργασία θεσμών και κοινωνικών φορέων.

Ο δήμαρχος Λαρισαίων, Θανάσης Μαμάκος, χαρακτήρισε την πρωτοβουλία ως παράδειγμα σύγχρονης κοινωνικής συνεργασίας, ενώ ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Χαράλαμπος Μπιλλίνης, τόνισε τη σημασία της επιστημονικής αξιολόγησης της δράσης, με καταγραφή των γνώσεων και συμπεριφορών των νέων πριν και μετά την παρέμβαση.

Στο πλαίσιο του προγράμματος προβλέπονται εκπαιδευτικά σεμινάρια για επαγγελματίες της εστίασης, δράσεις ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια και τους κινδύνους οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, καθώς και street activations και ενημερωτικές παρεμβάσεις σε κεντρικά σημεία της πόλης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η παρουσία του ειδικά διαμορφωμένου «Rethink Drink Van», το οποίο θα βρεθεί σε κεντρικά σημεία της Λάρισας, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να συμμετάσχουν σε διαδραστικό quiz υπεύθυνης κατανάλωσης και να ενημερωθούν βιωματικά για τα βασικά μηνύματα της καμπάνιας.

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ, μέσα από τη συνεργασία Πολιτείας, επιστημονικής κοινότητας, επιχειρηματικού κόσμου και τοπικής κοινωνίας.

Προηγούμενο άρθροΜετάλλιο Ανδραγαθίας σε Ανθυπαστυνόμο της ΕΛ.ΑΣ. στον Βόλο για Πράξη Αυτοθυσίας
Επόμενο άρθροΠραγματοποιήθηκε η εκδήλωση «Ημέρα Προώθησης Βίο-προϊόντων» στο JOIST με την ενεργή συμμετοχή του ΣΒΘΣΕ | 19 Μαΐου 2026