Κατηγορηματικά αρνητική εμφανίζεται η στάση απέναντι στην πρόταση για το έργο του πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU ARGO) στον Παγασητικό κόλπο, με αφορμή αίτημα της εταιρείας για συνάντηση και συζήτηση σχετικά με την επένδυση.
Η απάντηση που δίνεται είναι σαφής και αδιαπραγμάτευτη: «Αργήσατε τριάμισι χρόνια», με την τοπική κοινωνία να δηλώνει εκ νέου ένα ξεκάθαρο «ΟΧΙ» στο έργο.
Σύμφωνα με τη σχετική τοποθέτηση, δεν υπάρχει περιθώριο νέας διαβούλευσης, καθώς – όπως επισημαίνεται – η κοινωνία και οι θεσμικοί φορείς της περιοχής έχουν ήδη τοποθετηθεί ξεκάθαρα απέναντι στην εγκατάσταση LNG στον Παγασητικό. Ανάμεσα στους φορείς που έχουν εκφράσει αντίθεση περιλαμβάνονται επιστημονικοί οργανισμοί, αυτοδιοικητικά όργανα, επαγγελματικές ενώσεις, εκπαιδευτικά ιδρύματα, εργατικά σωματεία και πολίτες μέσω κινητοποιήσεων.
Κεντρικό σημείο της αντίθεσης αποτελεί το ζήτημα της ασφάλειας και των πιθανών επιπτώσεων στο περιβάλλον και την τοπική οικονομία. Εκφράζονται ανησυχίες για κινδύνους ατυχημάτων, τεχνικών αστοχιών ή εξωτερικών απειλών, ενώ υπογραμμίζεται η ευαισθησία του οικοσυστήματος του Παγασητικού και οι πιθανές συνέπειες σε τομείς όπως ο τουρισμός, η αλιεία, η δημόσια υγεία και η ποιότητα ζωής.
Παράλληλα, γίνεται αναφορά σε προηγούμενες δημόσιες δηλώσεις της κυβέρνησης, σύμφωνα με τις οποίες το συγκεκριμένο έργο δεν περιλαμβάνεται στον κυβερνητικό σχεδιασμό, με αίτημα την άμεση και οριστική απόρριψη της πρότασης.
Όπως τονίζεται, η τοπική κοινωνία θεωρεί πως το έργο δεν προσφέρει ουσιαστικό αναπτυξιακό όφελος για την περιοχή, αλλά αντίθετα ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την παραγωγική, περιβαλλοντική και οικονομική φυσιογνωμία του τόπου.
«Λέμε όχι στο LNG στον Παγασητικό», είναι το μήνυμα που επαναλαμβάνεται, με τη δέσμευση ότι οι κινητοποιήσεις και οι παρεμβάσεις θα συνεχιστούν έως την οριστική ακύρωση της πρότασης.







