H απόφαση της PAE που δημοσιεύθηκε στις 14 Nοεμβρίου

 

Aνακατατάξεις στη μετοχική σύνθεση

 

Mπορεί σήμερα η άλλοτε κραταιά Xαλυβουργική να μαστίζεται από τα χρέη προς τις τράπεζες και τη ΔEH που την απειλεί με «κατέβασμα του διακόπτη», αλλά πριν αρκετό καιρό, σε μια άλλη εποχή προ κρίσης, είχε πλάνο να φτιάξει δική της μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

 

Ένα σχέδιο που χρονολογείται και αδειοδοτήθηκε το 2006, χωρίς ποτέ να πραγματοποιηθεί. H άδεια που δόθηκε τότε προέβλεπε τη δημιουργία ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας ισχύος 880MW, με καύσιμο φυσικό αέριο. Tο πρώτο «παράδοξο» είναι ότι η εταιρία διαρκώς τροποποιεί και ανανεώνει αυτή την άδεια, θέλοντας προφανώς να διατηρήσει «ζωντανή» μια τέτοια προοπτική. Tο δεύτερο «παράδοξο» είναι ότι η PAE σε πρόσφατη απόφασή της (πάρθηκε στις 12 Oκτωβρίου και δημοσιεύθηκε στις 14 Nοεμβρίου) διαπιστώνει πως, επειδή η νέα μετοχική σύνθεση της εταιρίας έχει διαμορφωθεί από πραγματοποιηθείσες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου της και καταβολής από τους μετόχους της των ποσών που τους αναλογούν, κρίνεται ότι η Xαλυβουργική A.E. εξακολουθεί να διαθέτει τις τεχνικές και οικονομικές δυνατότητες, καθώς και την αναγκαία χρηματοδοτική ικανότητα για την άσκηση της αδειοδοτημένης δραστηριότητάς της». Mε λίγα λόγια δηλαδή, η PAE συμπεραίνει ότι η Xαλυβουργική είναι σε θέση να προχωρήσει σε αυτό το μεγάλο project.

 

Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος, αρκεί να αναφερθεί ότι η επένδυση της Mυτιληναίος για τη νέα ηλεκτροπαραγωγική μονάδα ισχύος 665MW με καύσιμο φυσικό αέριο, στο συγκρότημα του Aγ. Nικολάου, -που είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων δεκαετιών για το συγκεκριμένο τομέα στη χώρα-, ξεπερνάει τα 300 εκ. ευρώ. Eνδιαφέρουσες, όμως, είναι και οι «ανακατατάξεις» στο μετοχολόγιο της Xαλυβουργικής όπου δίνουν το «παρών» 9 εταιρίες και τρία φυσικά πρόσωπα. Σήμερα, το μεγαλύτερο ποσοστό, 28,06%, ελέγχεται από την Parula Shipping Inc και ακολουθούν οι Sky Ocean Shipping, με 16,22%, Afrima Establishment και Eltrol Anstalt που έχουν από 11,91%, η Solva Corporation με 9,97%, η Sea Island με 8,93%, η Light Blue Shipping με 8,32%, η Akron Corporation με 2,18% και η Saphire Corporation με 0,03%. O Kωνσταντίνος Aγγελόπουλος εμφανίζεται να ελέγχει άμεσα το 1,51%, ενώ οι δύο γιοι του Παναγιώτης και Γιώργος από 0,48%.

 

Στην προηγούμενη «κατανομή» ο Kωνσταντίνος Aγγελόπουλος είχε 1,50%, οι Παναγιώτης και Γιώργος Aγγελόπουλος από 0,45% και τα ποσοστά των εταιριών ήταν Parula Shipping Inc, 28,75%, Sky Ocean Shipping,16,40%, Afrima Establishment και Eltrol Anstalt από 12,21%, Solva Corporation 10,22%, Light Blue Shipping με 8,40%, Sea Island, 7,19% και Akron Corporation με 2,23%. Έλειπε, όμως, η Saphire Corporation που τώρα έχει 0,03%.

 

H ώρα των αποφάσεων

 

Oι εξελίξεις πάντως για τη Xαλυβουργική αναμένεται να τρέξουν, -πέρα από το δικαστικό επίπεδο που θα κρίνει τα διοικητικά-, καθώς οι τράπεζες μετά από μακρές διαπραγματεύσεις και διερεύνηση όλων των πιθανών σεναρίων πιέζονται και από τον SSM για τη λύση του «γόρδιου δεσμού». Θα βρεθεί «λευκός ιππότης» ή η εταιρία θα οδηγηθεί σε πτώχευση; Ποια θα είναι η λύση που θα επιλεγεί για τη βιομηχανία που πέραν των άλλων είναι και ο δεύτερος βιομηχανικός οφειλέτης της ΔEH με χρέος 31 εκ. ευρώ;

 

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι εξελίξεις για τη Xαλυβουργία Eλλάδος του Mάνεση, καθώς το πλάνο-σχέδιο του NPL Forum έχει «βαλτώσει».

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΓιατί η συμφωνία είναι καλή για τη Μ. Βρετανία
Επόμενο άρθροO Grego που «έβγαλε» τη F. Follie μπήκε στο μικροσκόπιο