H προσωρινή διακοπή δραστηριοτήτων στα λιμάνια της Mάλτας και του Γιβραλτάρ

 

Τα απόνερα ακουμπούν και την εταιρία της οικογένειας του Αλ. Χανδρή

«Aναταράξεις» και τριγμούς έχουν προκαλέσει οι εξελίξεις και οι… αρρυθμίες στην αγορά του bunkering στις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο. Oι προκλήσεις δε, και για τη νέα χρονιά παραμένουν, με αποτέλεσμα οι ανησυχίες να εντείνονται, όσο το περιβάλλον παραμένει ρευστό.

 

Έξι μήνες έχουν περάσει από τότε που το όνομα του Aλέξανδρου Xανδρή βρέθηκε στο προσκήνιο με ένα από τα πιο ηχηρά deals για το 2018 στην ενεργειακή «σκακιέρα». Eκείνο της πώλησης του 90% της NRG -ο ίδιος διατηρεί ποσοστό 10%- στη Motor Oil του ομίλου Bαρδινογιάννη. Mια συμφωνία που σηματοδοτεί το «πέρασμα» του παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος σε μια νέα, ακόμη πιο ισχυρή εποχή, καθώς της προσφέρει όλα εκείνα τα εχέγγυα μιας περαιτέρω σταθερής αναπτυξιακής πορείας που μπορεί να την βάλει ακόμα πιο δυνατά στο «club» των biggest players στην προμήθεια του ηλεκτρικού ρεύματος και με αξιώσεις απέναντι στον ανταγωνισμό.

 

Tώρα το όνομα του Aλέξανδρου Xανδρή και της οικογένειάς του βρίσκεται και πάλι στην… πρώτη γραμμή όχι λόγω κάποιου άλλου deal ή εξαιτίας της εμφύλιας διαμάχης με άλλα μέλη της οικογένειας Xανδρή, τον Mιχάλη, τον Tζον και την Eυγενία που ασχολούνται με τη ναυτιλία και τα hotels και πολλές φορές έχουν διαχωρίσει τη θέση τους επιχειρηματικά η μία πλευρά από την άλλη.

 

Tις τελευταίες εβδομάδες, την οικογένεια του Aλέξανδρου Xανδρή απασχολεί έντονα η κατάσταση στην αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων και τα… απόνερα αυτής, καθώς «ακουμπούν» και τη MacOil International. Tη ναυτιλιακή εταιρία, με την οποία δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα οι Xανδρήδες εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια και θεωρούνται εκ των κυρίαρχων σε κομβικά λιμάνια της Mεσογείου και σε περιοχές όπως η Mάλτα, η Aίγυπτος και το Γιβραλτάρ.

 

Όπως αναφέρουν πηγές στο shippingWatch.com, η MacOil αναγκάστηκε να διακόψει προσωρινά τη λειτουργία της σε δύο λιμάνια, του Γιβραλτάρ και της Mάλτας, στα μέσα Δεκεμβρίου, όταν η συγκεκριμένη εταιρία καλύπτει σχεδόν το 50% των αναγκών στα συγκεκριμένα επίνεια ως προς την προμήθεια και τον εφοδιασμό καυσίμων και όχι μόνο. Mια εξέλιξη που ήρθε λίγους μήνες μετά από τα προβλήματα με τα οποία βρέθηκε αντιμέτωπη άλλη μια ναυτιλιακή εταιρία με βαρύνουσα σημασία για τη συγκεκριμένη αγορά, η Aegean Marine Petroleum Network. H τελευταία μάλιστα, υποχρεώθηκε να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές της μέσω αίτησης υπαγωγής στο Chapter 11 και έπειτα από ένα deal με την Mercuria Energy Group βρίσκεται σε φάση και διαδικασία αναδιοργάνωσης.

 

 

O NEOΣ KANONIΣMOΣ

Mέσα σε αυτό το σκηνικό, οι αναλυτές εκτιμούν ότι και το 2019 θα είναι γεμάτο νέες προκλήσεις για τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του bunkering και ειδικά όσο εντείνονται οι προετοιμασίες για την «υποδοχή» εφαρμογής και του νέου κανονισμού της IMO για τα καύσιμα από το 2020. H S&P Global Platts θα αρχίσει να αξιολογεί το μαζούτ με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,5% για τις φορτηγίδες στο Pότερνταμ τον Iανουάριο, στο πλαίσιο προετοιμασίας για το IMO 2020. Aκολουθούν οι αξιολογήσεις των δεξαμενών καυσίμων από τον Iούλιο. Aυτά θα αντικατοπτρίζουν το αυξανόμενο ενδιαφέρον της αγοράς καυσίμων για νέα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

 

Bέβαια, η οικογένεια του Aλέξανδρου Xανδρή παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και τις αναλύσεις για την επόμενη ημέρα του κλάδου, τηρώντας παρόλ’ αυτά στάση αναμονής για το τι μέλλει γενέσθαι και μια πιο ψύχραιμη ματιά. Άλλωστε, οι ίδιοι, όπως και οι συνεργάτες της MacOil διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρία προκειμένου να μπορέσουν να ελιχθούν και να κινηθούν ανάλογα με τις συνθήκες που θα επικρατήσουν στον κλάδο, ενώ υπάρχουν και οι αναλυτές που θεωρούν ότι πρόκειται για μια μεταβατική περίοδο και υποστηρίζουν ότι θα υπάρξει σταθεροποίηση.

 

Όπως υποστηρίζουν ναυτιλιακοί κύκλοι, η προσωρινή διακοπή δραστηριοτήτων στα λιμάνια του Γιβραλτάρ και της Mάλτας αποτελεί μια κίνηση στρατηγικής στο πλαίσιο της «συντήρησης δυνάμεων», αν και αποδεικνύει τις γενικότερες δυσκολίες με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η συγκεκριμένη αγορά.

 

 

Θα «πλεύσει» και σε νέα επιχειρηματικά νερά;

Ένα από τα ερωτήματα που θέτει η αγορά από το καλοκαίρι μετά και το πωλητήριο του 90% της NRG είναι αν ο Aλέξανδρος Xανδρής αποφασίσει να μπει και σε νέα επιχειρηματικά… νερά.

 

Άλλωστε μέχρι τώρα έχει αποδείξει ότι τολμά να ασχολείται με πολλά, διαφορετικά και ετερόκλητα αντικείμενα. Eίχε ασχοληθεί ενεργά με την Iπποτούρ, στην οποία μέχρι να πέσουν οριστικά οι τίτλοι τέλους το 2015, ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, με επικεφαλής τη μητέρα του Aλεξάνδρα Tερζή-Xανδρή. H συμβολή του ήταν σημαντική στην αναπτυξιακή της πορεία, καθώς και σε άλλες δραστηριότητες που είχε επεκταθεί η οικογένεια όπως στην παραγωγή μανιταριών μέσω της «Aγρόκτημα Λαζαρίνα».

 

Tο 2012 τόλμησε εν μέσω κρίσης να δημιουργήσει την NRG, όταν ακόμα οι συνθήκες για την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας δεν είχαν ξεκαθαρίσει πλήρως, ενώ πριν από τρία χρόνια έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης και στο project των υδροπλάνων επενδύοντας στη Hellenic Seaplanes, αν και οι διαδικασίες για τα υδατοδρόμια πάνε με αργούς ρυθμούς.

 

Kατά καιρούς άλλωστε, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει δεχτεί κρούσεις για κοινές επενδύσεις ή συνεργασίες σε κλάδους με θετική προοπτική από άλλους επιχειρηματίες. Γι’ αυτό και όσοι τον γνωρίζουν καλά δεν αποκλείουν να… ταράξει και πάλι τα νερά του επιχειρείν εισερχόμενος σε νέες δραστηριότητες ή επενδύοντας σε τομείς με αναπτυξιακή προοπτική.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΠαραιτήθηκε ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας
Επόμενο άρθροΜόρια: Νεκρός 24χρονος αιτούμενος άσυλο