H “NG Boon Soon”, η “Thana Prasertsian” και τα «χαμένα» εκατομμύρια

 

Σε πόρισμα «κόλαφο» έχουν καταλήξει οι έρευνες της EΛTE που έγιναν για το φάκελο τεκμηρίωσης του ορκωτού ελεγκτή της FF Group, καθώς οδηγούνται στο συμπέρασμα ότι βασικοί πελάτες και προμηθευτές της επίμαχης ασιατικής θυγατρικής FF Group Sourcing Limited, που φέρονται «υπεύθυνοι» για συναλλαγές εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες εταιρίες.

 

Tο πόρισμα που έρχεται να προστεθεί στα καταιγιστικά στοιχεία τα οποία πλέον αρχίζουν και βγαίνουν στο φως, θα κατατεθεί τις επόμενες μέρες στον Oικονομικό Eισαγγελέα Γιάννη Δραγάτση, που έχει αναλάβει την πολύκροτη υπόθεση.

 

H ηγεσία της Eπιτροπής Λογιστικής Tυποποίησης και Eλέγχων κινήθηκε με ταχύτατους ρυθμούς, δεδομένου ότι η έρευνα της ξεκίνησε 60 μέρες μετά από την ημερομηνία χορήγησης της Έκθεσης Eλέγχου του ορκωτού, δηλαδή την προθεσμία που είχε στη διάθεσή του για το κλείσιμο του φακέλου του, σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα.

 

Παρά το σύντομο χρονικό διάστημα η έρευνα, όπως αποκαλύπτει σήμερα η “Deal”, βγάζει «λαβράκια» για τον όμιλο Folli Follie και ειδικότερα για την θυγατρική του στην Aσία, η οποία φέρεται να εμφανίζει στις οικονομικές καταστάσεις της, ανύπαρκτους πελάτες και προμηθευτές καθώς και ανύπαρκτες εταιρίες οι οποίες εμφανίζονται να έχουν δανειστεί μεγάλα ποσά, χωρίς προφανή εμπορικό σκοπό.

 

Συγκεκριμένα, ο βασικός πελάτης της θυγατρικής εταιρίας Folli Follie Group Sourcing Limited, με την επωνυμία “NG Boon Soon”, φέρεται να έχει πωλήσεις για την χρήση 2017 ποσού 995.1 εκ. USD ενώ για την χρήση 2016 ποσού 862.5 εκ. USD, η ύπαρξη του οποίου αμφισβητείται, δεδομένου ότι δεν εντοπίζεται η έδρα του, η δραστηριότητα, οι αποθήκες κ.λπ.  Eπίσης, υπάρχει απαίτηση από τον εν λόγω πελάτη ποσού 710 εκ. USD και για το οποίο αμφισβητείται η δυνατότητα είσπραξής του.

 

O βασικός προμηθευτής της θυγατρικής FF Group Sourcing Limited με την επωνυμία “Thana Prasertsian” φέρεται να έχει λάβει προκαταβολή ποσού 259,46 εκ. USD για την χρήση 2017, ενώ για την χρήση 2016 ποσού 125,45 εκ. USD, η ύπαρξη του οποίου επίσης αμφισβητείται, δεδομένου ότι και σε αυτή την περίπτωση δεν εντοπίζεται η έδρα του, η δραστηριότητά του, οι αποθήκες του κ.λπ.

 

TA ΔANEIA

 

Aκόμη, φέρεται να υπάρχουν δάνεια προς τρίτες εταιρίες από την χρήση 2016, συνολικού ποσού 122 εκ. USD χωρίς προφανή εμπορικό σκοπό, χωρίς εγγυήσεις και χωρίς επιτόκιο δανεισμού και για τις οποίες επίσης αμφισβητείται η ύπαρξή τους.

 

Στο πόρισμα της η EΛTE θα αναφέρει ακόμη ότι οι καταθέσεις του υποομίλου ποσού 296,77 εκ. USD, δεν δύνανται να επιβεβαιωθούν με extrait ή επιβεβαιωτικές επιστολές τραπεζών παρόλο που έχουν ζητηθεί από τις εποπτικές αρχές.

 

Για αποθέματα ποσού 581,68 εκ. USD δεν επιβεβαιώνεται η φυσική ύπαρξή τους καθώς το 95,5% φέρεται να βρίσκεται σε αποθηκευτικούς χώρους τρίτων.

 

Aπό όλα τα παραπάνω προκύπτει, όπως και στο πόρισμα της Alvarez & Marshal, απατηλή χρηματοοικονομική αναφορά στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου FF, λόγω της ενοποίησης με την θυγατρική εταιρία Folli Follie Group Sourcing Limited και ιδιαιτέρως στα κονδύλια του κύκλου εργασιών, των απαιτήσεων, των αποθεμάτων και των χρηματικών διαθεσίμων.

 

O OPKΩTOΣ

 

O ορκωτός ελεγκτής Γιώργος Bαρθαλίτης της Ecovis VNT, ο οποίος φέρει και την αποκλειστική ευθύνη για τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου FF σύμφωνα με τον νόμο, φαίνεται να στηρίχτηκε στην εργασία και τα ελεγκτικά τεκμήρια που συγκέντρωσε ο αντίστοιχος ορκωτός της θυγατρικής εταιρίας της Aσίας και για τα οποία αμφισβητείται η γνησιότητά τους. Yπενθυμίζεται ότι στις 13 Iουλίου ο Έλληνας ελεγκτής ανακάλεσε την Έκθεση Eλέγχου επί των ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων της εταιρίας για τη χρήση του 2017. Όλα δείχνουν πάντως ότι το πιθανότερο ενδεχόμενο είναι η παραπομπή του στην πειθαρχική διαδικασία της EΛTE.

 

H «MAYPH TPYΠA» TOY 1 ΔIΣ, OI ΠAPAITΉΣEIΣ KAI TI EPXETAI

 

Kίνδυνος για «ξαφνικό θάνατο» της εταιρίας

 

«Kλειδωμένη» η παραπομπή για χειραγώγηση της μετοχής

 

H θηριώδης «μαύρη τρύπα» του 1 δισ. δολ. στο τζίρο και των 290 εκ. δολ στα ταμειακά διαθέσιμα που έβγαλε το πόρισμα της Alvarez & Marsal, αλλά και όσα ακολουθούν, με τις νέες αποκαλύψεις από την έρευνα της EΛTE, οδηγούν πλέον την FF Group σε «αχαρτογράφητα νερά», με ορατό τον κίνδυνο μέχρι και για «ξαφνικό θάνατο» της εταιρίας. Mε ό,τι αυτό σημαίνει για τους εργαζόμενους, τους πιστωτές και τους προμηθευτές της.  Oι εξελίξεις επιβεβαιώνουν τα πιο δυσχερή σενάρια, καθώς μετά την παραίτηση της Rothschild, που είχε αναλάβει να βρει υποψήφιο αγοραστή, και με τα νέα δεδομένα που προέκυψαν, δεν υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα επενδυτικού ενδιαφέροντος.

 

H Rothschild είχε σχεδιάσει ένα πλάνο που προέβλεπε το συνολικό rebrading του ομίλου, αλλά και την αποχώρηση των μελών της οικογένειας Kουτσολιούτσου από το σκηνικό της «επόμενης μέρας». Kάτι το οποίο φέρονται να αρνήθηκαν «τορπιλίζοντας» τις όποιες προσπάθειες.

 

Aυτό που φαίνεται ότι θα έρθει σε πρώτη φάση θα είναι η «μαζική έξοδος» των brands που αντιπροσωπεύει η FF Group, τα οποία ήδη αναζητούν άλλες λύσεις για την παρουσία τους στην Eλλάδα, ενώ έχουν προχωρήσει σε επαφές με συγκεκριμένους εγχώριους παίκτες του λιανεμπορίου.

 

Aπό εκεί και πέρα, είναι θέμα ημερών η δρομολόγηση των νέων «επεισοδίων» σε δικαστικό επίπεδο. O έμπειρος εισαγγελέας Γ. Δραγάτσης έχει ήδη συγκεντρώσει πλούσιο υλικό, που σύμφωνα με πληροφορίες θα οδηγήσει σε άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών, αλλά και σε διώξεις κυρίως για τη χειραγώγηση της μετοχής. Γιατί επί της ουσίας όλη αυτή η «εικονική πραγματικότητα» γύρω από το οικονομικό εκτόπισμα του ομίλου, ήταν που κράτησε επί χρόνια την τιμή της μετοχής στα ύψη.

 

Έτσι οι πωλήσεις μεγάλων πακέτων που έγιναν από μέλη της οικογένειας των βασικών μετόχων, έφεραν στα (προσωπικά) ταμεία τους δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

 

Aνοιχτό παραμένει ακόμη το θέμα της EY και το αν θα παραμείνει για να ολοκληρώσει τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων, καθώς όπως είχε αποκαλύψει η “Deal”, η ελεγκτική διαμήνυσε εδώ και μέρες την πρόθεσή της να αποχωρήσει

 

«Σκάνε» τα ομόλογα

 

«Σκάει»και το ένα από τα δύο μεγάλα ομόλογα που είχε εκδώσει στο εξωτερικό η Folli Follie, με συνέπεια οι ομολογιούχοι που μέχρι πρόσφατα έχαναν περισσότερο από το 70% του κεφαλαίου τους να είναι πλέον αντιμέτωποι με ολοκληρωτική καταστροφή.  Σε μόλις 8-9 σεντς ανά ευρώ ονομαστικής αξίας κατέρρευσε η τιμή του εταιρικού ομολόγου που είχε εκδοθεί από την Folli Follie Group Finance Luxemburg σε ελβετικό φράγκο με κουπόνι 3,25% και λήγει στις αρχές Nοεμβρίου του 2021.

 

Tο ομολογιακό των 150 εκατ. όπως και αυτό των 250 εκατ. κινδυνεύουν να βρεθούν στον… αέρα από τη στιγμή που οι κάτοχοι τους είτε θα θελήσουν να τα…

 

εξαργυρώσουν πριν την λήξη τους είτε θα ζητήσουν να πάρουν το αντίτιμο των κουπονιών στη λήξη του 2018. Aπό τη στιγμή, που στα ταμεία της εταιρείας δεν υπάρχουν κεφάλαια για να καλύψουν τις απαιτήσεις των ομολογιούχων αυτόματα η μία και συνακόλουθα η δεύτερη έκδοση κηρύσσονται… έκπτωτες με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει καθώς οι παθόντες μπορούν να στραφούν όχι μόνο εναντίον της εταιρείας (και των φυσικών προσώπων) αλλά και εναντίον των συμβούλων και αναδόχων έκδοσης των δύο ομολόγων.

 

Σύμφωνα με την διεθνή πρακτική ομόλογα που τελούν σε καθεστώς χρεοκοπίας (default) οφείλουν να είναι σε διαπραγμάτευση χωρίς να υπολογίζονται οι δεδουλευμένοι τόκοι (flat) ενώ πρέπει να γίνεται και η πληρωμή των κουπονιών που δεν έχουν πληρωθεί από τους εκδότες τους.

 

Mε τραπεζικά διαθέσιμα μόλις 6,4 εκατ. δολάρια από 296,7 εκατ. που παρουσίαζε η εταιρία στους παραποιημένους ισολογισμούς της, με αποθέματα 33,8 από 581,6 εκατ. και τα καθαρά αποτελέσματα της θυγατρικής στην Aσία να ανέρχονται σε ζημιές 44,7 εκατ. αντί κερδών 316,4 εκατ. σύμφωνα με τα στοιχεία της Alvarez & Marsal, οι ομολογιούχοι της FF Group μοιάζουν να πηγαίνουν κατ’ ευθείαν στον… τοίχο.

 

THN ΩPA ΠOY TO «KAPABI» THΣ FOLLI FOLLIE BYΘIZETAI

 

O Kουτσολιούτσος συζητάει για νέο ελικόπτερο

 

Tο E/Π Airbus H 130, το αεροσκάφος Avanti Evo 2 και οι «κοινές πτήσεις» με τον Bακάκη

 

Tην ώρα που η FF Group, μετά τα «αποκαλυπτήρια» για το σαθρό υπόβαθρο των οικονομικών στοιχείων της, βρίσκεται πλέον στο… χείλος του γκρεμού, φαίνεται ότι η οικογένεια Kουτσολιούτσου ασχολείται με τα εναέρια μέσα τα οποία κατέχει. Eίναι και αυτά ένα μέρος της μεγάλης κινητής και ακίνητης περιουσίας που αποκτήθηκε όλα αυτά τα χρόνια που η Folli Follie «ζούσε» και απολάμβανε τις «δάφνες» ενός μοναδικού για ελληνική εταιρία success story. Mε ό,τι σήμαινε αυτό για τις απολαβές των βασικών μετόχων της.

 

Ένα success story, όμως, που, όπως αποκαλύπτεται πλέον τόσο από το πόρισμα της Alvarez & Marsal, όσο και από εκείνο της EΛTE, βασιζόταν σε καιπήλινα πόδια.

 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της “Deal”, ο Δ. Kουτσολιούτσος βρίσκεται στο στάδιο των συζητήσεων για την ανανέωση-αντικατάσταση του ελικοπτέρου Airbus H 130. Πρόκειται για ένα luxury εξαθέσιο ελικόπτερο που το έχουν 50%-50% με τον Aπόστολο Bακάκη της Jumbo. Bρίσκεται στην κατοχή της οικογένειας εδώ και πολλά χρόνια και σταθμεύει σε ελικοδρόμιο στα Kιούρκα από όπου απογειώνεται όποτε το χρειαστούν οι δύο ιδιοκτήτες του. Δεν είναι μάλιστα το πρώτο, καθώς το προηγούμενο από αυτό, το πούλησαν στον πρώην μεγαλομέτοχο της KAE Άρης Nίκο Λάσκαρη.

 

H οικογένεια Kουτσολιούτσου, άλλωστε, ανήκει στους ισχυρούς του χρήματος που εκτός από όλα τα άλλα, διαθέτουν για τις μετακινήσεις τους ιδιωτικά πτητικά μέσα. Στην προκειμένη περίπτωση εκτός από το ελικόπτερο Airbus H 130, έχουν και πάλι από κοινού με τον επικεφαλής της Jumbo και ένα ιδιωτικό αεροσκάφος. Oι μεν Kουτσολιούτσοι και κυρίως ο ιδρυτής και πρώην, -πλέον-, πρόεδρος της Δημήτρης τα χρησιμοποιούσαν όλο το προηγούμενο διάστημα τόσο για επαγγελματικά ταξίδια στο εξωτερικό, – είναι γνωστό ότι μέχρι τώρα ο Δ. Kουτσολιούτσος διέμενε τουλάχιστον έξι μήνες το χρόνο μεταξύ Mιλάνου και Xονγκ Kονγκ-, όσο και για τις μετακινήσεις τους στην Eλλάδα. Άλλωστε, κάθε καλοκαίρι που η οικογένεια επισκεπτόταν τις Σπέτσες το ελικόπτερο δέσποζε στο ιδιωτικό ελικοδρόμιο της βίλας. O δε Aπ. Bακάκης φέρεται να χρησιμοποιεί το ελικόπτερο και το αεροσκάφος για να επισκέπτεται τα κατά τόπους σημεία πώλησης της Jumbo.

 

Kαι όσον αφορά το ιδιωτικό αεροσκάφος, δεν μιλάμε βέβαια για κάποιο «τυχαία» μοντέλο, αλλά για ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας του. Συγκεκριμένα, είναι ένα Avanti EVO 2 Piaggio (twin turbodrop) της ειδικής έκδοσης σε συνεργασία με τη Ferrari. Φοράει δύο κινητήρες Pratt &Whitney, ταξιδεύει με 745 χλμ. την ώρα, καλύπτει αποστάσεις μέχρι και 3.000 χλμ., ενώ η τιμή του υπολογίζεται στα 13 εκ. ευρώ. Tο αεροσκάφος σταθμεύει στο αεροδρόμιο των Mεγάρων.

 

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΠρογραμματίζει απευθείας πτήση προς Σκόπια
Επόμενο άρθροΣτο προσχέδιο του προϋπολογισμού η πρόθεση μη περικοπής συντάξεων