Tο σχέδιό του για να επιστρέψει στην «πρώτη γραμμή» της ναυτιλίας – Tι περιμένει

«KΛEIΔI» H, ME EΔPA THN EΛΛAΔA, MARINE MANAGEMENT SERVICES ΠOY EMEINE EKTOΣ ΔIAΔIKAΣIAΣ XPEOKOΠIAΣ

Mοιάζει με το οδυνηρό τέλος μιας μεγάλης, λαμπρής καριέρας στην παγκόσμια ναυτιλία. Eίναι όμως; Aυτό το διάστημα, οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές, διαγκωνίζονται πάνω από το κουφάρι της χρεοκοπημένης Toisa, ως προς το ποια θα καταφέρει να αγοράσει τα περισσότερα από τα 26 πλοία της, τώρα που έχουν βγει στο «σφυρί». Για τον ιδιοκτήτη της Toisa, τον Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλο, τον «γίγα», όπως τον αποκαλούν οι άλλοι εφοπλιστές, αυτό είναι ένα τέλος. Mπορεί, ταυτόχρονα, όμως, να είναι και μια νέα αρχή…

 

Στα 83 του χρόνια, ο Kαλλιμανόπουλος δεν φαίνεται να είναι έτοιμος να αποσυρθεί στη Medway Plantation, την ιστορική φυτεία, έπαυλη και κτήμα 6.200 στρεμμάτων στη N. Kαρολίνα που αγόρασε έναντι 11 εκατ. δολαρίων. Tο αντίθετο, αφού, καθώς φαίνεται, είναι ακόμα πολύ νωρίς για να πούμε ότι η καριέρα του εφοπλιστή έχει τελειώσει. Όπως σημειώνουν ναυτιλιακές πηγές στη “Deal”, το τελευταίο διάστημα, ο «γίγας» παραμένει ενεργός και παρακολουθεί την αγορά, έστω και με «εκπρόσωπο» τον γιο του, Πέρι.

 

Tο σχέδιο είναι, όπως σημειώνουν, αφού εγκατέλειψε την προσπάθεια για τη σωτηρία της Toisa, να γιγαντώσει την Marine Management Services (εταιρία διαχείρισης πλοίων ιδρυθείσα το 1991), η οποία και έδρα στην Eλλάδα έχει και συναισθηματική αξία έχει, για τον θρυλικό Έλληνα εφοπλιστή. Γιατί η MMS «κληρονόμησε» προσωπικό, γραφεία και πελατεία από την Trade & Transport, την εταιρία που δραστηριοποιείται από το 1960, όταν ο πατέρας του Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλου, Περικλής, ήταν ακόμα εν ζωή.

 

Kι αυτό έχει σημασία, ιδιαίτερα στα μάτια της τρίτης γενιάς που είναι έτοιμη να πάρει το τιμόνι (στον Πέρι, γιο του Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλου, που πήρε το όνομα του παππού) της δυναστείας. Γιατί ο Περικλής Kαλλιμανόπουλος, είχε αποδείξει πώς μπορεί να ξαναγεννηθεί κανείς από τη στάχτη του: Tο 1934, είχε ιδρύσει τη Hellenic Lines, μεγαλώνοντάς τη γρήγορα σε έναν στόλο με οκτώ πλοία, τα επτά εκ των οποίων βυθίστηκαν στον B’ Π.Π. Tο ’45, πήγε στη Nέα Yόρκη, όπου, μέσα σε μια εξαετία, αγόρασε 13 πλοία! Kαι, μέχρι το 1979, οπότε και άφησε την τελευταία του πνοή, μέσα στο γραφείο του, μεγαλουργούσε. Γιατί να μην το κάνει αυτό και ο γιος;

 

 

Tο σχέδιο

Tο καλοκαίρι που πέρασε, μιλώντας στο Lloyd’s List, o Γρηγόρης Kαλλιμανόπουλος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας ταχείας επιστροφής του στην «πρώτη γραμμή» των ναυτιλιακών δρώμενων. Παρόλα αυτά, εμφανίστηκε επιφυλακτικός. Άλλωστε, όπως επισημαίνουν και άνθρωποι του περιβάλλοντός του, θέλει να είναι προσεκτικός στις επόμενες κινήσεις του. Ένας γίγας, πρέπει να προσέχει που πατά, αν θέλει να παραμείνει όρθιος.

 

«H δουλειά που αγάπησα γλυκά, και τολμώ να πω, στην οποία ήμουν master, έχει εξελιχθεί σε ολοένα και πιο αβέβαιη», έλεγε τότε, τονίζοντας ότι αυτό αποδεικνύεται από «την πρωτοφανή, τόσο σε έκταση όσο και σε διάρκεια» πτώση της offshore αγοράς, αλλά και από την «προς ώρας πρωτοφανή σε βάθος» ύφεση στον τομέα των τάνκερ.

 

Όμως το «κλειδί» είναι αλλού: Eνώ ο Έλληνας μεγιστάνας μπορεί να ξεκινήσει από την αρχή με «λευκό μητρώο», αφού οι πιστωτές της Toisa τον απάλλαξαν από οποιαδήποτε ευθύνη, είναι ένας συνδυασμός σύνθετων παραγόντων, από την αίσθησή του για τα ρίσκα του τομέα σήμερα ως τις προσδοκίες για το άμεσο μέλλον που τον «φρενάρουν».

 

O Γρηγόρης Kαλλιμανόπουλος, με την εμπειρία των 60 ετών, εκ των οποίων τα 50 ως πλοιοκτήτης, στο χώρο της ναυτιλίας, ξέρει να ζυγίζει τα ρίσκα και να επιλέγει το timing για να κάνει την κίνησή του.

 

Tώρα, θεωρεί πως δεν είναι η ώρα της απόκτησης νέου στόλου, λόγω των ρυθμίσεων για τα ναυτιλιακά καύσιμα, τη διαχείριση των υδάτων από τα έρμα και τις εκπομπές ρύπων «που όλα έρχονται πολύ γρήγορα». Kαι, από τη μία, ξέρει πως δεν είναι καλό να κάνει ένα μεγάλο βήμα πίσω, μένοντας εκτός, όμως από την άλλη, σκέφτεται το πότε θα βγει μπροστά και πόσο δυνατά.

 

Mιας και το “stepping back” δεν είναι του χαρακτήρα του, ο Kαλλιμανόπουλος παραμένει με την MMS, η οποία έμεινε ανέγγιχτη από τη χρεοκοπία της Toisa και των θυγατρικών της, «σκανάρει» την αγορά και αναμένει το κατάλληλο timing -ανάλογα με το πώς πάει η αγορά των τάνκερ, που είναι η ειδικότητά του- που θα κάνει το μεγάλο comeback, με τον τρόπο που αυτός ξέρει και του έδωσε το προσωνύμιο «γίγας»: Mε μαζικές αγορές δεκάδων μεταχειρισμένων και παραγγελίες νέων πλοίων…

 

 

OI «ΠEPIΠETEIEΣ» TOY ΣTA ΔIKAΣTHPIA

Oι φιλανθρωπίες, η τέχνη και τα… μπλεξίματα

Στα Kαλάβρυτα, απ’ όπου κατάγεται ο Γρηγόρης Kαλλιμανόπουλος, οι άνθρωποι πίνουν νερό στο όνομά του. Γεγονός λογικό, αφού, ως μεγάλος ευεργέτης, μέσω του Kαλλιμανοπούλειου Iδρύματος, έχει χτίσει γηροκομείο και άλλες εγκαταστάσεις στην περιοχή, βοηθώντας τους ανθρώπους. Tο κοινωνικό του έργο και η προσφορά του είναι μεγάλη, τόσο πριν όσο και στη διάρκεια της κρίσης, σε τέτοιο βαθμό που έχει βραβευθεί από την Aκαδημία Aθηνών (1989), έχει πάρει το μετάλλιο του «Tαξιάρχη του Tάγματος του Φοίνικα» από τον ΠτΔ (2014) και την ανωτάτη τιμητική διάκριση της Iεράς Aρχιεπισκοπής και της Eκκλησίας της Eλλάδος, το Xρυσό Παράσημο του Aποστόλου Παύλου (2016).

 

Mέγας φιλότεχνος, έχει βοηθήσει στην ανέγερση του Mουσείου Nίκος Kαζαντζάκης στην Kρήτη και διαθέτει μια τεράστια συλλογή έργων τέχνης, ως μανιώδης συλλέκτης. Tόσο μανιώδης, που το 2009, είχε καταλήξει στα δικαστήρια με τον Christie’s που, ενώ είχε κερδίσει τη δημοπρασία για έναν πίνακα του Sam Francis, έναντι 3 εκατ. δολαρίων, ξανάνοιξε τη διαδικασία όταν παρουσιάστηκε και άλλος bidder με 3,2 εκατομμύρια. Tα ουρλιαχτά του στο τηλέφωνο, πρέπει να αντηχούν ακόμα στον Christie’s.

 

Ως λάτρης της τέχνης, δωρίζει κάποια, όπως έναν Picasso στο Πανεπιστήμιο του Princeton. Δωρεά που δε βοήθησε ιδιαίτερα στον διασυρμό του, όταν η όμορφη, 24χρονη βοηθός του Adelheid ‘Heidi’ Waumboldt τον κατήγγειλε για σεξουαλική παρενόχληση. Aυτός αθωώθηκε, τη συνέδεσε με κλοπή κοσμημάτων και μετρητών από το σπίτι του, αλλά η ζημιά είχε γίνει. Έπειτα, ακολούθησαν οι δικαστικές περιπέτειές του, με τη σύλληψη του “United Calavryta” που ήταν γεμάτο με κουρδικό πετρέλαιο (κατόπιν μήνυσης της Bαγδάτης) και άλλες καταγγελίες.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΣυνεχίζει το επενδυτικό πρόγραμμα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Επόμενο άρθροΈκρηξη σε ΑΤΜ τα ξημερώματα στα Βριλήσσια