Ποιες περιπτώσεις «ξεκολλάνε» – Τι πρέπει να γνωρίζετε

 

Το στοίχημα της γραφειοκρατίας φαίνεται να κερδίζει ο εξωδικαστικός μηχανισμός, καθώς η εξέλιξή του μέρα με τη μέρα, ιδιαίτερα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, είναι ραγδαία.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το economistas.gr, οι περιπτώσεις αυτές αφορούν συγκεκριμένη κατηγορία διαπραγμάτευσης, όμως αρκετά είναι τα σημεία που πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι.

 

Ο Σεπτέμβρης καταγράφεται ως ένας απόλυτα παραγωγικός μήνας στις αιτήσεις που υποβάλλονται στις τράπεζες για εξωδικαστική ρύθμιση, ενώ ο περασμένος Οκτώβριος σημείωσε τριπλάσια άνοδο. Συγκεκριμένα τον Οκτώβριο υποβλήθηκαν 70 νέες αιτήσεις έναντι 280 αιτήσεων που είχαν λάβει οι τράπεζες μέσα σε έναν ολόκληρο χρόνο.

 

Το ασφαλές συμπέρασμα είναι ότι η μείωση και η ψηφιοποίηση των αναγκαίων δικαιολογητικών βοήθησε στην επιτάχυνση των διαδικασιών. Το Δημόσιο- ΑΑΔΕ και ΚΕΑΟ- με σε 1 χρόνο ολοκλήρωσε μόλις 200 αιτήσεις και καμία με χρέος άνω των 50 χιλ ευρώ!  Τον Οκτώβριο ολοκλήρωσε 400 αιτήσεις και κάποιες άνω των 50 χιλ ευρώ. Συμπέρασμα; Η χρήση του υπολογιστικού εργαλείου (που ανέπτυξε η PWC κατ’ εντολή της ΕΕΤ) καρποφόρησε.

 

Μέχρι σήμερα, έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία ετοιμασίας της αίτησης 57.647 επιχειρήσεις, ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες.

 

Έχουν υποβληθεί 4.954 αιτήσεις από επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες.

 

Έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τη διαδικασία και ρυθμίσει τα χρέη τους με ευνοϊκό τρόπο 919 επιχειρήσεις, ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες

 

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι περίπου 1 στους 5,3 οφειλέτες που υπέβαλαν αίτηση στον εξωδικαστικό μηχανισμό έχουν ολοκληρώσει, ενώ οι υπόλοιποι βρίσκονται σε διάφορα στάδια της διαδικασίας (π.χ. διαπραγμάτευση με τους πιστωτές).

 

Ας δούμε ανά κατηγορία, ποια είναι η έως τώρα εικόνα:

Επιχειρήσεις (67 εβδομάδες λειτουργίας της πλατφόρμας)

 

38.282 εκκίνησαν τη διαδικασία.

 

8.731 πέρασαν επιτυχώς την επιλεξιμότητα.

 

1.722 αιτήσεις υποβλήθηκαν: 473 σε διμερή διαπραγμάτευση και 1.277 σε διαπραγμάτευση με πολλαπλούς πιστωτές.

 

748 βεβαίωση πληρότητας και 389 έναρξη διαπραγμάτευσης με πολλαπλούς πιστωτές.

 

108 ολοκληρώθηκαν επιτυχώς και ρύθμισαν τα χρέη τους.

 

Ελεύθεροι επαγγελματίες (41 εβδομάδες λειτουργίας της πλατφόρμας)

 

18.102 εκκίνησαν τη διαδικασία.

 

11.179 πέρασαν επιτυχώς την επιλεξιμότητα.

 

3.010 αιτήσεις υποβλήθηκαν.

 

422 αιτήσεις ολοκληρώθηκαν επιτυχώς προς ΑΑΔΕ.

 

424 αιτήσεις ολοκληρώθηκαν επιτυχώς προς ΚΕΑΟ.

 

ΣΥΝΟΛΟ ΑΦΜ επιτυχώς ολοκληρωμένων αιτήσεων (ΑΑΔΕ και ΚΕΑΟ): 733

 

Αγρότες (20 εβδομάδες λειτουργίας της πλατφόρμας)

 

1.263 εκκίνησαν τη διαδικασία.

 

900 πέρασαν επιτυχώς την επιλεξιμότητα.

 

222 αιτήσεις υποβλήθηκαν.

 

57 αιτήσεις ολοκληρώθηκαν επιτυχώς προς ΑΑΔΕ.

 

43 αιτήσεις ολοκληρώθηκαν επιτυχώς προς ΚΕΑΟ.

 

0 αιτήσεις ολοκληρώθηκαν επιτυχώς προς ΥΕΕ Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα.

 

ΣΥΝΟΛΟ ΑΦΜ επιτυχώς ολοκληρωμένων αιτήσεων (ΑΑΔΕ,ΚΕΑΟ και Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα υπό εκκαθάριση): 88

 

Η ανοδική τάση, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία κυρίως από τα μέσα Σεπτεμβρίου και μετά, τέθηκαν υπόψιν των τεχνικών κλιμακίων που ήταν στην Αθήνα τις τελευταίες ημέρες του Οκτωβρίου και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξε μεγάλη ικανοποίηση, αφού διαπιστώνεται ότι το σύστημα ξεπερνά τις… παιδικές ασθένειες και πατάει «γκάζι». Αυτό ακριβώς το θετικό κλίμα είναι που ενισχύει την αισιοδοξία στην ελληνική πλευρά ότι η παράταση του πλαισίου θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

 

Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης; Σαφώς και ναι. Είναι, άλλωστε, ενδεικτικό ότι σε πολλές περιπτώσεις η καθυστέρηση ολοκλήρωσης της διαδικασίας οφείλεται στους επιχειρηματίες και στους επαγγελματίες, καθώς όσο διαρκεί η διαπραγμάτευση, «παγώνουν» τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης.

 

Τα επόμενα βήματα, που μπορούν να γίνουν, είναι κατ’ αρχάς να εντατικοποιηθεί η πρόσκληση οφειλετών από τις τράπεζες, αλλά κυρίως από το Δημόσιο, καθώς ως τώρα υπήρχε διάχυτη η αίσθηση ότι με ένα… μαγικό τρόπο οι εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία θα έσβηναν τα χρέη.

 

Στο πιο τεχνικό σκέλος, παλιές αιτήσεις του 2017 που υποβλήθηκαν πριν από την εφαρμογή ηλεκτρονικών ελέγχων από την πλατφόρμα, όπου ο οφειλέτης καταχωρούσε με το χέρι όλα τα στοιχεία, πρέπει να διαγραφούν και να επανυποβληθούν, καθώς η διαδικασία ελέγχου κι επιβεβαίωσης είναι χρονοβόρα.

 

Πηγή: Economistas.gr

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΘα έχει ο ελληνικός τουρισμός την τύχη του Ίκαρου;
Επόμενο άρθρο«Αυτοαπασχόληση» και «Δεύτερη Επιχειρηματική Ευκαιρία»