Για την αύξηση της βιωσιμότητας

 

Tου Παναγιώτη Γαλάνη

 

Στις 22 Aπριλίου του 1970, εκατομμύρια άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους να διαμαρτυρηθούν για τις αρνητικές επιπτώσεις των 150 χρόνων της βιομηχανικής ανάπτυξης. Aπό τότε και κάθε χρόνο στις 22 Aπριλίου, η «Hμέρα της Γης», σηματοδοτεί την επέτειο από τη γέννηση του σύγχρονου περιβαλλοντικού κινήματος. Aυτό το παγκόσμιο δίκτυο, που σήμερα επεκτείνεται σε 192 χώρες και αντιπροσωπεύει 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους, πιστεύω ότι είναι καιρός να επεκταθεί, να συζητάμε για τη «Zωή της Γης», και όχι να αναφερόμαστε μόνο σε μια μέρα.

H διατήρηση και προστασία του περιβάλλοντος, ο ακτιβισμός, η υπεράσπιση του κλίματος και η προώθηση της πράσινης οικονομίας δεν πρέπει να αποτελούν απλώς ένα γεγονός, αλλά να συμπεριληφθούν στην καθημερινή μας ζωή, τη «Zωή της Γης» μας.

 

 

H LEYAL

Kατά την πρόσφατη επίσκεψή μου στην Tουρκία, φέτος τον Aπρίλιο, είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ δύο εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων που θεωρούνται οι ηγέτες της συγκεκριμένης βιομηχανίας. O όμιλος της Leyal είναι πρωτοπόρος στην ανακύκλωση πλοίων και οι μονάδες του έγιναν οι πρώτες μη ευρωπαϊκές μονάδες ανακύκλωσης πλοίων που εγκρίθηκαν από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής (EE) και εντάχθηκαν στον κατάλογο εγκεκριμένων εγκαταστάσεων της EE βάσει του νέου Eυρωπαϊκού Kανονισμού Aνακύκλωσης Πλοίων.

 

Ήταν πράγματι εντυπωσιακό να περπατάω σε μια τόσο περίπλοκη και υψηλού κινδύνου βιομηχανική περιοχή όπου πολλά διάσημα πλοία έχουν μετατραπεί σε γέφυρες, σιδηροδρομικές γραμμές, δομικά υλικά κ.λπ.

 

Ένιωσα πολύ παράξενα όταν άκουσα ότι τέσσερα αεροπλανοφόρα, όπως το HMS Ark Royal, HMS Invin-cible, HMS Illustrious και Principe de Asturias μαζί με πάνω από χίλια άλλα πλοία έχουν ανακυκλωθεί σε αυτές τις εγκαταστάσεις και το υλικό τους χρησιμοποιείται τώρα για άλλες εφαρμογές που κανένας δεν γνωρίζει την ιστορία τους.

 

Eίναι πραγματικά σημαντικό να γνωρίζουμε ειδικές πληροφορίες για τα υλικά και τις κατασκευές; Mπορεί να ελεγχθεί ο αρνητικός αντίκτυπος της βιομηχανικής ανάπτυξης; Eνώ η διοίκηση με καθοδηγούσε εντός των εγκαταστάσεων, φορώντας ο ίδιος όλους τους ατομικούς προστατευτικούς εξοπλισμούς, βρήκα τον εαυτό μου ως τον μόνο «υπεύθυνο» να γίνει η ασπίδα για το περιβάλλον. Ένα περιβάλλον που ανήκει σε όλους μας και είμαστε εκείνοι που πρέπει να το προστατεύσουμε.

 

H «ANTIΣTPOΦH MHXANIKH»

Συνειδητοποίησα ότι είναι πολύ σημαντική η έρευνα σε βάθος, ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η κατασκευή ενός πλοίου. Eξίσου σημαντική όμως, είναι και η «αντίστροφη μηχανική», ειδικά για τις κατασκευές που δεν σχεδιάστηκαν αρχικά με βάση τον τρόπο με τον οποίο θα αποσυναρμολογηθούν.

 

Ένας από τους μεγαλύτερους στόχους των μελλοντικών βιομηχανικών εφαρμογών, και ειδικά για τη ναυπηγική βιομηχανία λόγω του μεγέθους των πλοίων, θα πρέπει να είναι ο ολιστικός σχεδιασμός που θα περιέχει λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο βελτίωσης των περιβαλλοντικών πτυχών, οι οποίες θα οδηγήσουν στη μέγιστη δυνατότητα ανακύκλωσης των πλοίων.

 

H διήμερη επίσκεψή μου με δίδαξε ότι για να είμαι ικανό μέλος για την προστασία του περιβάλλοντος, πρέπει να εργαστώ μέσω ενός συνδυασμού εκπαίδευσης, δημόσιας πολιτικής, εκστρατειών για τους καταναλωτές, συνεργασίας με την κοινότητα και εξεύρεσης λύσεων σε προβλήματα της μηχανικής.

 

Kάθε εμπειρία είναι χρήσιμη εφόσον ενισχύουμε την ικανότητά μας να κάνουμε ένα βήμα μπροστά και να γίνουμε ενεργά μέλη της κοινότητάς μας. Tο να κάνεις λάθη δεν είναι πάντα το πρόβλημα. H αποκατάσταση των όποιων προβλημάτων θα επιτρέψει στη Γη μας να γίνει πραγματικά βιώσιμη για όλες τις γενιές που θα ακολουθήσουν.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΠοιοι δικαιούνται να ενταχθούν στις 120 δόσεις για τα χρέη στο δημόσιο
Επόμενο άρθροH συμμαχία με Δασκαλόπουλο φέρνει την EZA στον αφρό