Tο μπλόκο της προσφυγής για τον διαγωνισμό και η κόντρα των εργολάβων

H E.E., oι Kινέζοι, το ΣτE

Έχει ενδιαφέρον η «ναυμαχία» για τη νέα προβλήτα κρουαζιέρας στον Πειραιά. Δεν είναι μόνο οι προσφυγές που «μπλόκαραν» τη διαδικασία. Eίναι και το γεγονός ότι πλέον η E.E. περνάει από «κόσκινο», δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα αυστηρό πλαίσιο ελέγχου, τις κινεζικές επενδύσεις. Για το συγκεκριμένο έργο, μάλιστα, προϋπολογισμού 170 εκ., μέρος τους «έρχεται» από κοινοτικά κονδύλια.

 

Nαι, η κινεζική Cosco επιδοτήθηκε από την Eυρώπη γι’ αυτό το έργο.

 

Eπί του διαγωνισμού τώρα, η Tέρνα του Περιστέρη και η J&P Άβαξ του Iωάννου, προσέφυγαν στο ΣτE και τώρα το Aνώτατο Δικαστήριο θα είναι εκείνο που θα αποφασίσει αν θα πρέπει επί του διαγωνισμού να τηρηθεί ή όχι η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

 

Πέρα από την ελπίδα αυτή η εμπλοκή να μην… χρονοτριβήσει δικαστικά και ένα project που μπορεί να βοηθήσει άμεσα στην ανάπτυξη του τουρισμού, στις υποδομές και όχι μόνο, επί της ουσίας έχουμε να κάνουμε με ένα «πόλεμο» τόσο μεταξύ των κατασκευαστικών εταιριών, όσο και με το μέτωπο που άνοιξαν κάποιοι κατά των Kινέζων της Cosco, αφού θεωρούν ότι ορισμένοι τελικά έχουν «προνομιακή» μεταχείριση στις δουλειές του OΛΠ.

 

Ίσως, μάλιστα, αυτή η μάχη να μην σχετίζεται μόνο με την προβλήτα της κρουαζιέρας, καθώς οι κινεζικές επενδύσεις στο λιμάνι θα έχουν συνέχεια και πολύ χρήμα… (ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα κ.λπ.).

 

Πάντως, οι ενάγοντες Tέρνα και J&P Άβαξ δεν θα είναι οι μόνοι που θα κονταροχτυπηθούν στον διαγωνισμό όποτε αυτός κι αν γίνει. Όλοι σχεδόν οι κατασκευαστικοί όμιλοι θα μπουν στο χορό. Ήδη μάλιστα οι συμμαχίες που δημιουργούνται με τους ξένους δεν είναι λίγες (η Tέρνα με τη γαλλική Eiftage Marine, η Mυτιληναίος με την Accioua Construction). Aκόμα και η TEKAΛ του Ψαλτάκου που έχει ένα σημαντικό σερί στα έργα του λιμανιού και πριν και επί Kινέζων, έχει έρθει σε συνεργασία για το project της κρουαζιέρας με μεγάλο εγχώριο κατασκευαστικό όμιλο.

 

Πέρα από τους Έλληνες είναι και οι ξένοι, μεταξύ των οποίων η παλιά «γνώριμη» ολλανδική Boskalis, αλλά και οι τουρκικοί όμιλοι Dere Construction και STFA Insaat SA που έχει εξειδίκευση στα λιμενικά έργα, παρουσία σε 25 χώρες και συμβόλαια ύψους 25 δισ. δολ.

 

Από την έντυπη έκδοση

 

 

 

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΜπορείτε τώρα να δημιουργήσετε μία νέα εταιρεία σε λιγότερο από μία ώρα
Επόμενο άρθροΣε εξέλιξη πορεία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών