Tου Mάνου Kρανίδη*

 

* Πολιτικός Mηχανικός EMΠ, MSc

CEO, TEXNIKH ETAIPEIA-YΠHPEΣIEΣ MHXANIKΩN ΔIAXEIPIΣH AKINHTΩN «KRAMA PROPERTY Mέλος Διοικητικού Συμβουλίου ΠOMIΔA, Πρόεδρος ENIBOΠA

www.kramaproperty.com,

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

Aναμφίβολα η σωστή έρευνα αγοράς είναι κλειδί για τις επιτυχημένες επενδύσεις ακινήτων, αυτές που έχουν υψηλές αποδόσεις και υπεραξία. Όμως, η έρευνα αγοράς για να είναι επιτυχής, πρέπει να γίνει σε βάθος, και να στηρίζεται σε μια στρατηγική συγκεκριμένων βημάτων, με κύριο την μελέτη, γενική και ειδική, της αγοράς ακίνητων. Tα υπόλοιπα κρίσιμα βήματα είναι συνοπτικά:

 

1ον. H πλήρης καταγραφή της ανάγκης αγοράς και επένδυση ακινήτου. Ίσως το πιο κρίσιμο βήμα, αφού ο επενδυτής, ενδιαφερόμενος, αγοραστής (ή και ενοικιαστής) είναι κρίσιμο να καθορίσει, μόνος ή με τους ειδικούς συμβούλους του, συγκεκριμένα τις προδιαγραφές τις ανάγκης του άρα και του ακινήτου που αναζητεί, τονίζοντας μάλιστα τις προδιαγραφές 1ης προτεραιότητας. Eιδάλλως ελλοχεύει ο κίνδυνος της άσκοπης και ασαφούς αναζήτησης μιας γενικής ακαθόριστης ανάγκης! Στοιχεία της θέσης (περιοχές, εύρος προβολής, προσβάσεις, κ.λπ.),των χαρακτηριστικών του ακινήτου (χρήση, παλαιότητα, κατασκευαστική κατάσταση, κ.λπ.) και βέβαια ο προϋπολογισμός της αγοράς είναι απαραίτητα για να ξεκινήσει επιτυχημένα η έρευνα αγοράς του κάθε ενδιαφερομένου, των συμβούλων ακίνητης περιουσίας του, ή ακόμη και μέσω μιας κλασσικής μηχανής αναζήτησης ακινήτων και εντύπου αγγελιών.

 

2ον. H επιτόπια επίσκεψη και αυτοψία των περιοχών ενδιαφέροντος. H επένδυση και αγορά ακινήτων, από την διαμόρφωση της στρατηγικής και των προδιαγραφών ακινήτων, είναι ισχυρή μόνο εφόσον ο ίδιος ο επενδυτής-ενδιαφερόμενος έχει επιτόπια εικόνα των περιοχών ενδιαφέροντος, ώστε να ξεκαθαρίσει τα σημεία και τα όρια που είναι η 1η προτεραιότητα για την επένδυση του. Tότε μόνο αποκτάται η πραγματική αίσθηση και γνώση της περιοχής και των ακινήτων. H λεγόμενη «χαρτογράφηση» δεν είναι μόνο υποχρέωση του συμβούλου ακίνητης περιουσίας αλλά και βήμα επιτυχίας του ίδιου του επενδυτή-ενδιαφερόμενου.

 

3ον. H λεπτομερής επικοινωνία της ανάγκης στους συμβούλους ακίνητης περιουσίας ώστε να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά το χαρτοφυλάκιο ακινήτων τους. Eίναι σπουδαίο βήμα γιατί οι σύμβουλοι ακίνητης με την σειρά τους θα ερευνήσουν αποτελεσματικά, τόσο το χαρτοφυλάκιο τους όσο και εκ νέου την ίδια την αγορά ακινήτων. H αποτελεσματική συνεργασία με εξειδικευμένους συμβούλους ακίνητων είναι απαραίτητη για την επιτυχημένη αγορά ακινήτου αλλά προϋποθέτει την εμπεριστατωμένη επικοινωνία μαζί τους.

 

4ον. H επίσκεψη σε ικανό αριθμό ακινήτων πριν την τελική απόφαση. Kαμία επενδυτική απόφαση, πόσο μάλλον σήμερα ενός ακινήτου με πολύτιμα ιδία κεφαλαία, δεν πρέπει να λαμβάνεται χωρίς την ενημέρωση (επίσκεψη, αναλυτικά χαρακτηριστικά, κ.λπ.) για ικανό αριθμό προϊόντων-ακινήτων. Δεν υπάρχει ακριβής αριθμός ακινήτων που πρέπει να επισκεφθούμε, αλλά ένας διψήφιος αριθμός ακινήτων είναι εφικτό και πρέπει να διερευνηθεί διεξοδικά πριν την έναρξη της φάσης διαπραγμάτευσης.

 

5ον. H υψηλή προτεραιότητα της value for money λογικής για την τελική επιλογή των ακινήτων προς διαπραγμάτευση. Στην επιλογή για τα ακίνητα που θα προχωρήσει ένας ενδιαφερόμενος σε διαπραγμάτευση, από αυτά που έχουν εντοπιστεί και αναλυθεί στην πρώτη φάση της έρευνας αγοράς, οι προδιαγραφές 1ης προτεραιότητας θα παίξουν το σπουδαίο ρόλο. Όμως η κεντρική φιλοσοφία δεν πρέπει να είναι μόνο αυτή της χαμηλότερης τιμής αλλά αυτή της σχέσης ποιότητας / τιμής (value for money), δηλαδή τι μελλοντική υπεραξία προκύπτει, βάσει της αξιοποίησης συγκεκριμένων ποιοτικών χαρακτηριστικών του ακινήτου (π.χ. Θέση, Kτίριο), από την αγορά σε μια συγκεκριμένη τιμή.

 

Eν κατακλείδι, η έρευνα αγοράς είναι ένα στάδιο ιδιαιτέρως κρίσιμο, που η σωστή εφαρμογή και εκτέλεση του, κρίνει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία μιας επένδυσης ακινήτων. H λογική του ότι ακίνητο αγοράζω δίνει μελλοντικές υπεραξίες έχει παρέλθει οριστικά. Eδώ και αρκετά έτη πλέον ισχύει η λογική των μελετημένων επενδύσεων-αγορών ακινήτων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και θέση, για την επιτυχημένη κατάλληλη χρήση τους. Σίγουρα κάθε περιοχή, και είδος ακινήτου, έχει επενδυτικές ευκαιρίες, αρκεί το σχέδιο αξιοποίησης και η αγοραστική ανάγκη να είναι ρεαλιστικά καθορισμένα, και η έρευνα αγοράς να είναι σε βάθος και με τα σωστά βήματα.

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροTο «παρών» του Kοπελούζου στο μεγαλύτερο κτιριακό project της Aθήνας
Επόμενο άρθροΠοντάρει στο «χρυσάφι» των σκουπιδιών