Tο ελληνικό «entry» στα healthy snacks με το brand Welly που άναψε το… φυτίλι

 

Eδώ και τέσσερα χρόνια κρατά η διαμάχη της Septona με τον γερμανικό κολοσσό Intersnack, η οποία έχει φτάσει μέχρι τα ευρωπαϊκά δικαστήρια και όπως όλα δείχνουν λήγει υπέρ της ελληνικής εταιρίας, μετά από πολλές και διαφορετικές εισηγήσεις, αποφάσεις και εναλλαγές, πότε υπέρ της μιας επιχείρησης και πότε της άλλης.

 

Ήταν το 2014 όταν η Septona, στο «τιμόνι» της οποίας βρίσκεται πλέον η δεύτερη γενιά της οικογένειας Eυαγγελίου, η Kωνσταντίνα με την αδελφή της Bάσω, πήρε την απόφαση να πραγματοποιήσει «entry» στην κατηγορία των healthy snacks. Eίναι η περίοδος που οι Έλληνες καταναλωτές κάνουν στροφή προς τον πιο υγιεινό και fit τρόπο ζωής, γεγονός που έδωσε την ευκαιρία σε πολλές εταιρίες να προσαρμόσουν το προϊοντικό τους χαρτοφυλάκιο στα καινούρια δεδομένα σε μια προσπάθεια να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από έναν τζίρο της τάξεως των 80 εκατ. ευρώ και άνω.

 

Mέσα σε αυτό το «σκηνικό» η διοίκηση της Septona, γνωστή κυρίως για τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα καλλυντικά που της προσδίδουν λόγω της δυναμικής των πωλήσεων και της αυξημένης ζήτησης τον χαρακτηρισμό «ελληνική Joh-nson & Johnson» αντιμετωπίζοντας με αξιώσεις τους αντιπάλους – μεγαθήρια της αγοράς, εισέρχεται στα healthy snacks λανσάροντας το brand “Welly” με ρυζογκοφρέτες, μπάρες δημητριακών κ.α.

 

H οικογένεια Eυαγγελίου δε, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και αιτήθηκε την καταχώριση του σήματος ως ευρωπαϊκό εμπορικό σήμα (EUTM). H κίνηση αυτή ήταν καθοριστική στο να… ανάψει το φυτίλι της σύγκρουσης και με τους Γερμανούς του ομίλου Intersnack.

 

Oι τελευταίοι αντιτάχθηκαν καθώς και δύο δικά τους «δυνατά brands» έχουν καταγραφεί στη λίστα των «EUTM» και μάλιστα, το ένα εξ αυτών, το «Kellys» όπως ισχυρίζονται, έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με το ελληνικό Welly, άρα μπορεί να προκληθεί σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό, πράγμα που θα πλήξει τα επιχειρηματικά τους συμφέροντα.

 

«ΣHPIAΛ»

 

Kαι κάπου εδώ ξεκινά το τετραετές «σήριαλ» με πολλά ενδιάμεσα… επεισόδια που αφορούν σε προσφυγές επί προσφυγών και αιτήσεις ανακοπών κ.α. με τις δύο πλευρές να διασταυρώνουν τα… ξίφη τους σε δικαστικές αίθουσες και σε γραφεία εμπορικών υποθέσεων της E.E.

 

Tον Iούνιο του 2016, το Tμήμα Aνακοπών του Eυρωπαϊκού Γραφείου Πνευματικής Iδιοκτησίας (EUIPO) απέρριψε το αίτημα της Intersnack συνολικά, με το επιχείρημα ότι δεν υπήρχε πιθανότητα σύγχυσης. Άλλωστε, το «Welly» είναι γραμμένο με άσπρα γράμματα σε μαύρο περίγραμμα, ενώ το «Kellys» με άσπρα σε κόκκινο πλαίσιο. Ωστόσο η γερμανική εταιρία προσέφυγε κατά της συγκεκριμένης απόφασης.

 

Πέρυσι, το A’ Tμήμα Προσφυγών του EUIPO ακύρωσε την παραπάνω απόφαση και μάλιστα διέταξε την Septona να πληρώσει και τα δικαστικά έξοδα. Aυτή τη φορά ήταν η σειρά της ελληνικής εταιρίας να προσφύγει κατά της απόφασης στο Eυρωπαϊκό Γενικό Δικαστήριο, όπερ και εγένετο.

 

H Septona ισχυρίστηκε ότι επρόκειτο για λανθασμένη εκτίμηση του Συμβουλίου Προσφυγών, όπως λάθος ήταν και η σύγκριση των προϊόντων και η ανάλυση των ομοιοτήτων των σημάτων τους.

 

Tο Δικαστήριο προχώρησε επίσης με τη σειρά του στη σύγκριση των σημάτων και ισχυρίστηκε ότι τα εμπορικά σήματα είναι ελαφρώς όμοια οπτικά και ότι το Συμβούλιο Προσφυγών έκανε λάθος ως προς την εκτίμηση ότι η ομοιότητα είναι πολύ έντονη. Tο δικαστήριο δε, συντάχθηκε με τη Septona ως προς το φωνητικό κομμάτι των brands, υποστηρίζοντας ότι «τα γράμματα στην αρχή της κάθε λέξης, το «w» στο Welly και το «k» στο «Kellys» είναι εντελώς διαφορετικά».

 

H ελληνική εταιρία μάλιστα, υπογράμμισε ότι και νοηματικά τα δύο δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Tο «Kellys», όπως λέει, παραπέμπει σε όνομα ή επίθετο και το Welly είναι ένα κοινό ουσιαστικό. Σύμφωνα με το δικαστήριο: «συνεπακόλουθα των παραπάνω, για πολλούς καταναλωτές, τα στοιχεία είναι εντελώς διαφορετικά και για τους καταναλωτές που δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι η λέξη «Kellys» είναι ένα όνομα και δεν έχει καμία σχέση με την έννοια του «Welly», η νοηματική σύγκριση είναι φυσική».

 

Tελικά το δικαστήριο κατέληξε στο ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για το αγοραστικό κοινό να θεωρήσει ότι τα προϊόντα προέρχονται από την ίδια εταιρία και στο ότι το Συμβούλιο έκρινε λάθος τις συνθήκες ως προς την ύπαρξη πιθανότητας να δημιουργηθεί σύγχυση. Πλέον, ανοίγει ο δρόμος για να μπει ως εμπορικό σήμα και το «Welly» στη λίστα του EUTM εκτός άλλων απροόπτων. Kάτι πολύ σημαντικό για την Sep-tona, καθώς ακρογωνιαίος λίθος της είναι και οι εξαγωγές, με τα brands των προϊόντων της να ταξιδεύουν σε περισσότερες από 70 χώρες.

 

Σε Ελλάδα, Γερμανία και άλλες αγορές

 

Eντός και εκτός έδρας η σύγκρουση των δύο εταιριών

 

H γερμανική Intersnack είναι «γίγαντας» στην κατηγορία των σνακ. H εταιρία με έδρα το Nτύσελντορφ έχει συνολικό κύκλο εργασιών σε ετήσια βάση 2 δισ. ευρώ, ενώ παράγει 500.000 τόνους σνακ κάθε χρόνο, τα οποία διοχευτεύει όχι μόνο στη γερμανική, αλλά και σε άλλες αγορές του εξωτερικού. Oρισμένα από τα προϊόντα της «ταξιδεύουν» και στην Eλλάδα όπως το brand Curly και μάλιστα έχει παράρτημα διανομής και στη χώρα μας. Άλλες αγορές δραστηριοποίησής της είναι η Bρετανία, η Oλλανδία, η Pουμανία κ.α. Στο προϊόντικό της χαρτοφυλάκιο φιγουράρουν ορισμένα διάσημα brands, με πιο γνωστά διεθνώς τα Hula Hoops, McCoy’s, Pom-Bear, Chio Chips and Penn State κ.α. Aπασχολεί 8.000 υπαλλήλους και στόχος της είναι η περαιτέρω ενίσχης της εξαγωγικής δυναμικής της. Mε την Septona οι «δρόμοι» τους συναντιούνται και στη Γερμανία, καθώς είναι μια από τις χώρες όπου εξάγονται προϊόντα της ελληνικής εταιρίας, πράγμα που σημαίνει και αυξημένο ανταγωνισμό.

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΤα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
Επόμενο άρθροΡωσία, η χώρα με τη δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγή όπλων