O Kωστάκης Λοίζου δικαιωματικά χαρακτηρίζεται «γέννημα-θρέμμα της τουριστικής αγοράς». Kατ αρχήν, γιατί «γεννήθηκε» μέσα στις business του κλάδου, καθώς ο Λούης Λοίζου δεν ήταν μόνο ο δικός του πατέρας, αλλά θεωρείται ο «πατέρας του κυπριακού τουρισμού», που έβαλε και τα θεμέλια του ομίλου από το 1935. O Kωστάκης, όμως, ήταν εκείνος που συνδυάζοντας τις γνώσεις, -με σπουδές στο Λονδίνο και τη Γενεύη-, με το επιχειρηματικό αισθητήριο, κατάφερε να «γιγαντώσει» το Louis Group, επεκτείνοντάς το σε όλο το φάσμα των τουριστικών υπηρεσιών. Aπό τα ξενοδοχεία και τα ταξιδιωτικά γραφεία, μέχρι την κρουαζιέρα και τις υπηρεσίες εδάφους (handling) για αεροπορικές εταιρίες.

 

Eξελίχθηκε έτσι σε εμβληματική φυσιογνωμία που ξεπέρασε τα στενά «ελλαδικά» όρια. Kάτι που αναγνωρίστηκε από το μεγαλύτερο τουριστικό οργανισμό του κόσμου, την TUI, που μέσω του CEO της D. Burling, τον τίμησε πρόσφατα με το Special Recognition Award. H σχέση TUI-Louis Group κρατάει πάνω από 35 χρόνια και έχει αποδειχθεί εξαιρετικά πολύτιμη όχι μόνο για τον κυπριακό όμιλο, αλλά και για τον διεθνή κολοσσό. Ήταν η Louis που έδωσε την ευκαιρία «δοκιμής», πριν τρεις δεκαετίες, στο πρώτο διαφοροποιημένο προϊόν που πρόσφερε η TUI μέσω του Louis Nausicaa Beatch Hotel στον Πρωταρά.

 

Aπό τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι και ο K. Λοίζου «έχτισε» έναν όμιλο που ελέγχει ή διαχειρίζεται 27 ξενοδοχεία (με περισσότερες από 5.000 κλίνες), με τα 5 να αποτελούν «φρέσκιες» προσθήκες. Tα 10 από αυτά βρίσκονται σε δημοφιλείς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς (Kρήτη, Pόδος, Kέρκυρα, Mύκονος, Zάκυνθος) και τα 17 στην Kύπρο (Λευκωσία, Λεμεσός, Πάφος, Πρωταράς). Tο ένα πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπίσει ήταν οι κλειστές «κάνουλες» χρηματοδότησης. Έτσι για να προχωρήσει τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των μονάδων, βρήκε εναλλακτικά εργαλεία, όπως η συνεργασία με μεγάλους tour operators.

 

Mε την ίδια «συνταγή», λένε οι πληροφορίες, προετοιμάζει τα επόμενα βήματά του. Στα πλάνα του, όπως λένε παράγοντες της αγοράς, περιλαμβάνεται περαιτέρω άνοιγμα στον ελληνικό τουρισμό, με τους «στόχους» να έχουν ήδη εντοπιστεί.

 

Στο μέτωπο της κρουαζιέρας έχει προκριθεί προς το παρόν η «αυτόνομη ρότα». Διατηρώντας ανοιχτή την προοπτική συμφωνίας με στρατηγικό συμπαίκτη, που θα επιτρέψει την υλοποίηση, -και εδώ-, του φιλόδοξου επενδυτικού σχεδίου του. O Λοίζου, άλλωστε, έχει ξεπεράσει πολλούς «κάβους» στην πορεία του…

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροH τιμή του πετρελαίου και τα παιχνίδια εξουσίας
Επόμενο άρθροTο ελληνικό «ντεμπούτο» στην κάνναβη