ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΟΥΗΔΟΥΣ

 

Ήταν μόλις έναν χρόνο πριν, που στη σουηδική αλυσίδα ένδυσης H&M (Hennes & Mauritz AB), σήμανε συναγερμός. Τότε, ο επικεφαλής της φίρμας, ο CEO του σουηδικού retailer και πρωτοπόρου στη fast-fashion, H&M, Karl-Johan Persson, σε μια μάλλον πρωτοφανή για τα επιχειρηματικά χρονικά δήλωση, έλεγε: «Έχουμε κάνει λάθη» και δεσμευόταν να αναστρέψει η εταιρία την καταστροφή που είχε υποστεί στις γιορτές υποδοχής του 2018. Σήμερα, σχεδόν έναν χρόνο μετά, η H&M δείχνει να έχει αναρρώσει και να ετοιμάζεται να υποδεχθεί το 2019 χωρίς… δράματα.

 

Την περασμένη Δευτέρα, η σουηδική εταιρία ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο, αντίστοιχη με τις σχετικές προβλέψεις των αναλυτών, στο 12% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

 

Για την ακρίβεια, για το τρίμηνο το οποίο έληξε στις 30 Νοεμβρίου, η H&M κατέγραψε πωλήσεις, που σημείωσαν αύξηση 12% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, φτάνοντας στις 56,43 δισ. σουηδικές κορώνες, ή 4,94 δισ. δολάρια.

 

Οι αναλυτές, οι οποίοι είχαν ερωτηθεί σχετικά από την FactSet, ανέμεναν πωλήσεις ύψους 56,43 δισ. σουηδικών κορωνών.

 

Η σουηδική εταιρία είχε βρει ως «αντίδοτο» στην κρίση που την είχε χτυπήσει, τη μετάβασή της στις διαδικτυακές πωλήσεις, διαδικασία την οποία έχει καθυστερήσει σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της. Όμως, έστω και καθυστερημένα, αυτή η μετάβασή της έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει καρπούς, συμβάλλοντας τόσο στη βελτίωση των πωλήσεων, όσο και στην αύξηση του μεριδίου αγοράς.

 

«Η ομάδα H&M συνέχισε να αναπτύσσεται παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του 2018, σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη βιομηχανία μόδας», ανέφερε η εταιρία σε δήλωσή της, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα τριμήνου. Σύμφωνα με την εταιρία, οι πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, το τέταρτο τρίμηνο του έτους, έφτασαν τις 65,45 δισ. κορώνες, από 58,48 δισ., ενώ οι πωλήσεις με ΦΠΑ σε τοπικά νομίσματα αυξήθηκαν κατά 6%.

 

Αν και τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι προσωρινά κι ενδέχεται να αποκλίνουν ελαφρώς στην ετήσια έκθεση που πρόκειται να δημοσιευθεί στις 31 Ιανουαρίου 2019, όπως τονίζει η εταιρία στην ανακοίνωσή της, καταδεικνύουν με σαφήνεια το κλίμα που επικρατεί πια στην H&M. Και το οποίο δεν θυμίζει σε τίποτα πια τις περσινές, εφιαλτικές μέρες.

 

Τότε που με τους ανταγωνιστές, όπως τη Zara και την Primark να «κλέβουν» τους shoppers, η με έδρα τη Στοκχόλμη αλυσίδα, ανέφερε τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων (σε επίπεδο τετραμήνου) εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία. Mετά από αυτό ακολούθησε μια πτώση στη μετοχή της μητρικής Hennes & Mauritz AB, ύψους 15%, που εξαφάνισε περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ από τη χρηματιστηριακή της αξία.

 

O 43χρονος εγγονός του ιδρυτή της H&M, ως CEO μιας εταιρίας που συνεχίζει να διοικείται από την οικογένεια και να είναι όντως οικογενειακή, προχώρησε σε αυτό το mea culpa, μιλώντας στο σουηδικό πρακτορείο ειδήσεων Direkt και έκανε σαφές ότι η οικογένεια είχε αποφασίσει να σηκώσει, όχι μόνο το βάρος της ευθύνης για την καταστροφή, αλλά και της ανάκαμψης. «H H&M», έλεγε, «θα δουλέψει απίστευτα σκληρά για να αναστρέψει όλη αυτή την κατάσταση». Και το έκανε.

 

Kαι επειδή η δράση δεν είναι λόγια, όσο ο Karl-Johan Persson έλεγε mea culpa, ο πατέρας του, Stefan, πρόεδρος της εταιρίας, προχωρούσε σε μαζική αγορά μετοχών.

 

Mόνο στο διάστημα από 15 ως 19 Δεκεμβρίου, ο Stefan Persson απέκτησε 1,2% των συνολικών μετοχών, ξοδεύοντας 3,42 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (431 εκατομμύρια ευρώ) από την προσωπική του περιουσία και ανεβάζοντας το ποσοστό της οικογένειας στη φίρμα, στο 41,7%.

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΤο πλήρωμα της επιτυχίας για τον Hanke
Επόμενο άρθρο700 εκατ. δολάρια τέχνης στο… σφυρί