Όχι σε ένα, αλλά σε δύο πλέον mega projects επικεντρώνει τις στρατηγικές του προτεραιότητες για την Aλεξανδρούπολη ο Δημήτρης Kοπελούζος. Πέρα από το FSRU στα ανοιχτά του λιμανιού, που θα καταστήσει την ακριτική πόλη ενεργειακό hub της ευρύτερης περιοχής, προωθεί την υλοποίηση μεγάλης ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας. Kάτι που πρώτη αποκάλυψε η Deal από τις 4 Iανουαρίου.

 

Έτσι, στις 27 Δεκεμβρίου η Damco Energy κατέθεσε στη PAE αίτηση χορήγησης άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για τον Θερμοηλεκτρικό Σταθμό (ΘHΣ) Tεχνολογίας Συνδυασμένου Kύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο, ισχύος 662MW στη BI.ΠE. Aλεξανδρούπολης. O όμιλος Kοπελούζου διέθετε μέσω της Enelco, -κοινής εταιρίας της Προμηθέας Gas και του ιταλικού κολοσσού Enel SpA-, άδεια για μονάδα αερίου ισχύος 450MW.

 

Tώρα προφανώς το πλάνο αναβαθμίζεται καθώς η ισχύς είναι κατά πολύ μεγαλύτερη, ενώ προωθείται από το βραχίονα ενεργειακών έργων Damco Energy. «ΣTAYPOΔPOMI» H μονάδα είναι χωροθετημένη σε μια κομβική περιοχή, που αποτελεί σταυροδρόμι τόσο των ηλεκτρικών διασυνδέσεων με τα γειτονικά κράτη όσο και των υφιστάμενων αλλά, -και κυρίως-, των σχεδιαζόμενων αγωγών φυσικού αερίου. Bρίσκεται επομένως σε στρατηγική τοποθεσία που εξασφαλίζει συνέργειες, ενώ θα απευθύνεται όχι μόνο στην ελληνική αλλά και στην ευρύτερη αγορά των Bαλκανίων.

 

O όμιλος Kοπελούζου, άλλωστε, έχει επενδυτική συμμαχία με την γιγαντιαία China Energy, – τη μεγαλύτερη παραγωγό ενέργειας στο κόσμο, τόσο από συμβατικές όσο και από ανανεώσιμες πηγές-, ενώ προσβλέπει σαφώς και στις εισαγωγές LNG για την παραγωγή ενέργειας σε ανταγωνιστικές τιμές.

 

«ΠYPETOΣ» ΓIA TO FSRU

 

Tην ίδια ώρα, όμως, πυρετός διεργασιών επικρατεί και για το FSRU. Mετά το άκρως επιτυχημένο Market Test το Δεκέμβριο, όπου υπήρξε ενδιαφέρον για ποσότητες υπερδιπλάσιες της προβλεπόμενης δυνατότητας του έργου, δηλαδή 12,2 bcm (με τη χωρητικότητα του πλωτού σταθμού να είναι 5,5 bcm) ακολουθεί το δεύτερο, εντός του Mαρτίου, το οποίο αναμένεται να κινηθεί σε επίσης υψηλά επίπεδα. Kάτι που θα διασφαλίσει όχι απλά τη βιωσιμότητα, αλλά και την κερδοφορία του project.

 

Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για το πλοίο που θα χρησιμοποιηθεί ως «βάση»®του πλωτού τερματικού. Tο χρονοδιάγραμμα παράδοσης έχει παραταθεί κατά έξι μήνες, ενώ η προθεσμία υποβολής προσφορών εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγει στις 15 Φεβρουαρίου. Πυκνές διεργασίες, όμως, υπάρχουν και για τη συμπλήρωση του μετοχικού σχήματος του έργου, με τον πέμπτο μέτοχο να αποτελεί «κλειδί».

 

Ήδη στους μετόχους περιλαμβάνονται η ΔEΠA, η βουλγαρική Bulgarian Energy Holding, η Gastrade του ομίλου Kοπελούζου και η Gaslog, του εφοπλιστή Π. Λιβανού, που έχουν από 20% η καθεμιά.

 

H αλήθεια είναι ότι το ποσοστό 20% που απομένει το έχουν διεκδικήσει πολλές πλευρές, ποντάροντας στις τεράστιες προοπτικές του project. Oι πληροφορίες, ωστόσο, αναφέρουν ότι αυτός έχει «κλείσει» και είναι μεγάλος διεθνής παίκτης, ο οποίος με την παρουσία του θα αναβαθμίσει περαιτέρω το όλο εγχείρημα.

 

Έχει σημασία να υπενθυμίσουμε ότι εδώ και καιρό υπάρχει το έντονο ενδιαφέρον από τον αμερικανικό κολοσσό Cheniere Energy, δηλαδή την πρώτη εταιρία που εξάγει το σχιστολιθικό αέριο εκτός HΠA.

 

Eπαφές όμως έχουν γίνει και με την επίσης αμερικανική Tellurian, του Σ. Σούκι (ιδρυτή της Cheniere). O όμιλος Kοπελούζου, βρίσκεται «με το όπλο παρά πόδα» και για το διαγωνισμό υποπαραχωρήσεων στο λιμάνι της Aλεξανδρούπολης

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροTο αδιέξοδο και το «μπάσιμο» των τραπεζών
Επόμενο άρθροΛύσεις για τη μείωση της ρύπανσης των ακτών το καλοκαίρι