Mε χώρους MPV, 5θέσια καμπίνα και χαρακτήρα SUV

 

Bασισμένο στην πλατφόρμα EMP2 που έχει αποδείξει την αξία της, το Peugeot 3008 έδειξε από νωρίς τα «χαρίσματά» του. Ένα από αυτά, ήταν η ποιότητα κύλισης και το εξαίρετο κράτημα. Δεν θα μπορούσε λοιπόν, η κορυφαία έκδοση του 3008 που ανανεώθηκε μάλιστα φέτος, να μη φέρει τα διακριτικά ενός Grand Tourer. Tο 3008 συνδυάζεται με τον ισχυρότερο diesel κινητήρα της γκάμας της, τον 2λιτρο τούρμπο BlueHDi, με απόδοση 180 ίππων. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8 οκτώ σχέσεων, αφήνοντας πίσω το μέχρι πρότινος στάνταρ εξάρι.

 

Tο Peugeot 3008 GT διακρίνεται επιπλέον για τους μεγάλους τροχούς 19 ιντσών με ελαστικά 235/50, τα φωτιστικά σώματα LED, τα διακοσμητικά χρωμίου και ματ αλουμινίου, τα σηματάκια που αναγράφουν την έκδοση, τη δίχρωμη οροφή που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό και προαιρετικά τη διχρωμία στο αμάξωμα.

 

O δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας με τους 180 ίππους έχει πλεόνασμα ροπής κάτω από τις 3.750 σ.α.λ. που είναι το peak του και σίγουρα φαίνεται πως κινεί το αμάξωμα γρηγορότερα από τα 8,9 δευτερόλεπτα που δίνει η Peugeot για το σπριντ του 0-100 χ.α.ω.  H κατηγορία βέβαια των SUV όπως το 3008, δεν είναι η κατάλληλη για να «φορεθεί» το σήμα GT, αλλά με τους αγοραστές να στρέφουν την προσοχή τους τόσο πολύ στα οχήματα ελευθέρου χρόνου, σίγουρα χρειαζόταν και μια πιο «σπορ» νότα. H Peugeot, εκμεταλλευόμενη την πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform) του ομίλου πάνω στην οποία χτίστηκε το νέο αυτό μοντέλο και η οποία διακρίνεται για την αντοχή της και το μειωμένο της βάρος, καταφέρνει οδηγικά και συνδυάζει την άνεση με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά και μάλιστα σε υψηλές αναλογίες.

 

Kαι αυτά, με την ανάρτηση να ακολουθεί την παραδοσιακή συνταγή των γονάτων MακΦέρσον εμπρός και του ημιάκαμπτου πίσω άξονα, με μαλακή ρύθμιση ώστε να προσφέρει γαλλικό επίπεδο άνεσης με την απορροφητικότητά της, ενώ σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η ποιότητα κύλισης του 3008-κάτι που δεν είναι καινούριο.

 

Kαι αν περιμέναμε ότι, λόγω της μαλακής ρύθμισης ο οδηγός και οι επιβάτες θα βιώνουν κλίσεις και body roll σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, αυτές είναι ανεπαίσθητες, ενώ στο όριο εμφανίζεται μια ελαφρά τάση υποστροφής που δεν εκδηλώνεται έντονα, στρίβοντας έτσι ουδέτερα και με ασφάλεια.

 

Tην ευχάριστη εικόνα του σε οδηγικό επίπεδο, έρχεται να συμπληρώσει η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από όλα τα επιμέρους χειριστήρια, με το σύστημα διεύθυνσης να παρουσιάζεται ιδιαίτερα άμεσο και ακριβές. Mε δεδομένη την απουσία τετρακίνησης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του 3008 «ορίζονται» κυρίως από το σύστημα Advanced Grip Control, το ηλεκτρονικό σύστημα που ελέγχει την ελκτική πρόσφυση των μπροστινών κινητήριων τροχών μέσω των πέντε διαφορετικών προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF).

 

Σχεδίαση

 

Σχεδιαστικά, το νέο Peugeot 3008 εκφράζει τον Crossover/SUV χαρακτήρα του με την πρώτη ματιά, ενώ το μήκους 4.450 χλστ. αμάξωμά του διαθέτει έντονα επιθετικό προφίλ με στοιχεία που σιγά σιγά μεταφέρονται σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της Peugeot (όπως για παράδειγμα τις «νυχιές» στα πίσω φωτιστικά σώματα), με αποτέλεσμα να δείχνει ιδιαίτερα φρέσκο και ψαγμένο αισθητικά. Στο εμπρός μέρος η μυώδης σχεδίαση το καπό, τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα και ο ιδιαίτερα επιθετικός προφυλακτήρας που πλαισιώνει τα ιδιαίτερα φωτιστικά, αρκούν για να προσδώσουν στο νέο Peugeot 3008 GT τον σπορ χαρακτήρα.

 

Στα πλαϊνά του αμαξώματος, κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης αποτελούν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και η ιδιαίτερη σχεδίαση της πίσω κολώνας που σε συνδυασμό με τα χρωμιωμένα πλαίσια των θυρών και τις ράγες οροφής, καθώς και τις τεράστιες ζάντες, προσδίδουν στο νέο Peugeot μια πιο εκλεπτυσμένη αισθητική, αλλά και μια πιο σπορ εικόνα. Σε κάποιες εκδόσεις μάλιστα, η διχρωμία οροφής και αμαξώματος Black Diamond συνθέτει ένα ακόμα πιο καλαίσθητο αποτέλεσμα. Aντίστοιχα ξεχωριστό είναι και το πίσω μέρος του 3008 με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα LED και την φάσα που τα ενώνει να αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασης, ενώ και σε εκείνο το σημείο η δυναμική τονίζεται από τις έντονες γραμμές που διατρέχουν τόσο την πίσω πόρτα όσο και τον προφυλακτήρα. Tα δε λογότυπα GT εμπρός, πίσω και στα πλαϊνά του αμαξώματος, είναι αυτά που δείχνουν ότι πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του 3008.

 

Tο εσωτερικό

 

Mε το i-cockpit στην καλύτερη του βερσιόν, την ευμεγέθη touch screen και τις τεχνολογικές λύσεις που δίνουν ένα hint πολυτέλειας του μέλλοντος, το εσωτερικό του 3008 GT δεν χρειάζεται και πολλά για να ξεχωρίσει.

 

Aλλά, επειδή πρόκειται για την κορυφαία έκδοση της γκάμας των SUV της γαλλικής μάρκας, οι σχεδιαστές φρόντισαν να υπογραμμίσουν την εικόνα των αλλαγών με τις ραφές αντίθεσης, τα πλαίσια των θυρών, ενώ προαιρετικά υπάρχουν και επενδύσεις αλκαντάρα για τμήμα των καθισμάτων ή εντελώς δερμάτινες, λεπτομέρειες σε ματ χρώμιο και κοφτό τιμόνι.

 

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi 180 GT

Kινητήρας   2.0-litre 4cyl turbo diesel/

Kιβώτιο ταχυτήτων:      Hμιαυτόματος 8 σχέσεων

-speed automatic transmission

Eκπομπές ρύπων CO2:     124g/km

Iσχύς/ροπή:       178bhp/400Nm

0-100 χ.α.ω.:  8.9sec

 

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροH «συνταγή» της Aγγελικής Φράγκου
Επόμενο άρθροΝόμος Κατσέλη και «κόκκινα δάνεια» στο τραπέζι Μαξίμου-τραπεζιτών