Διάσταση απόψεων μεταξύ των ναυτεργατών και των ακτοπλόων έχει σημειωθεί τόσο για την ουσία των εργασιακών ζητημάτων στον κλάδο, όσο και για τις απεργιακές τακτικές του τελευταίου.

«Η πρότασή μας για αύξηση των αποδοχών των ναυτικών 2% με αναδρομική ισχύ από 1/1/2019, συμπεριλαμβανομένης και της αύξησης του προσωπικού, ξεπερνά τις πραγματικές δυνατότητές μας σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο,» τονίζει σε σημερινή της ανακοίνωση η Ένωση των Ακτοπλόων (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ΣΕΕΝ) με αφορμή την κήρυξη 24ωρης απεργιακής πανελλαδικής κινητοποίησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας την Τετάρτη 03/07 σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Ο ΣΕΕΝ αναφέρει ότι υπάρχει ήδη αυξημένο κόστος στα ναυτιλιακά καύσιμα κατά 50% τα δύο τελευταία χρόνια με σημαντική περαιτέρω αύξηση μετά την 1/1/2020, λόγω του νέου τύπου περιβαλλοντικού καυσίμου, ενώ τονίζει ότι πραγματοποιήθηκαν 4 συναντήσεις με την ΠΝΟ και δεν υπήρξε καμία κωλυσιεργία εκ μέρους μας.

«Τα θέματα που αφορούν τη ναυτεργασία και τη στελέχωση των πλοίων δεν είναι θέματα τα οποία έχει αρμοδιότητα να επιλύσει ο Σύνδεσμός μας, αλλά ούτε και τη δυνατότητα δεδομένου ότι αποτελούμε ένα πολύ μικρό μέρος της Ελληνικής Ναυτιλίας» προσθέτουν στην ανακοίνωσή τους οι ακτοπλόοι εκφράζοντας την έκπληξη τους για τη μη αποδοχή της πρότασής αλλά και για την προκήρυξη απεργίας εν μέσω τουριστικής περιόδου με απρόβλεπτες συνέπειες για τον τουρισμό και την οικονομία.

ΠΝΟ: Ο ΣΕΕΝ ακολουθεί τακτική κωλισιεργίας

«Ο ΣΕΕΝ, ακολουθώντας τακτική κωλυσιεργίας όχι μόνο αρνείται στην ουσία να χορηγήσει ουσιαστική αύξηση στους μισθούς των ναυτεργατών στις παραπάνω Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, αλλά έντεχνα επιχειρεί στην ουσία να διασπάσει την ενότητα της Ομοσπονδίας μας οδηγώντας την όλη διαπραγματευτική διαδικασία, με αποκλειστική υπαιτιότητά του, σε αδιέξοδο με την υποβολή ανεδαφικών προτάσεων» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Η Διοίκηση της ΠΝΟ καλεί επίσης τον ΣEΕΝ και τις λοιπές εφοπλιστικές οργανώσεις να αναλογισθούν τις ευθύνες τους απέναντι στους Έλληνες ναυτεργάτες, οι οποίοι όπως αναφέρει με ιδρώτα, αίμα και μόχθο αλλά και ακατάπαυστη εργασία στα πλοία κάτω από εξοντωτικά ωράρια, συνεισφέρουν καθοριστικά στην διατήρηση του ζωτικού για την οικονομία της χώρας μας πυλώνα της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΠΝΟ

Μοιράσου το άρθρο:

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΤο Υπουργείο Εργασίας για διαδικτυακά σχόλια σε βάρος των Ρομά
Επόμενο άρθροΈτος Ερωτόκριτου στο Βενεράτο – ert.gr