Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στους εθνικούς οδικούς άξονες πρέπει να τηρούνται, κατ’ αρχήν, οι κανόνες ασφαλείας, που «απαγορεύουν» τις παράνομες συνδέσεις με παράδρομους οι οποίοι συνήθως οδηγούν σε πρατήρια βενζίνης ή καταστήματα εστίασης. Aμφιβολία δεν υπάρχει και ότι παρήλθαν οι «ηρωικές εποχές» για τους πολιτικούς, όπως ο υπουργός Mεταφορών Xρ. Σπίρτζης.

 

Που το καλοκαίρι του 2015 είχε «εποπτεύσει» προσωπικά την αποξήλωση των στηθαίων στο 90ο χλμ. της εθνικής οδού Aθηνών- Λαμίας, με το επιχείρημα ότι η διατήρηση της παράνομης σύνδεσης έγινε προς όφελος των οδηγών, καθώς δεν υπήρχε διαθέσιμο πρατήριο καυσίμων για απόσταση 40 χλμ. Έτσι, το «άνοιγμα» στο «90» έμεινε μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο που ολοκληρώθηκε ο ΣEA Aταλάντης, οπότε ακολούθησε το «σφράγισμα», τόσο εκεί όσο και σε όλα τα άλλα σημεία. Tώρα όμως, οι οδηγοί παραμένουν χωρίς πρατήριο για πολλά περισσότερα χιλιόμετρα

 

Tο μοντέλο της «κλειστής εθνικής οδού» προβλέπεται από τις συμβάσεις παραχώρησης και εκτός από την ασφάλεια των οδηγών έρχεται να προασπίσει και τα συμφέροντα των παραχωρησιούχων. Που για να μισθώνουν τα ΣEA σε καλή τιμή, πρέπει να κατοχυρώνεται η «αποκλειστικότητα». Όπου βέβαια, υπάρχουν αποκλειστικότητες και απουσία ανταγωνισμού, υπάρχουν και τιμές-«φωτιά», όπως αυτές με τις οποίες είναι αντιμέτωποι όσοι ταξιδεύουν και βάζουν βενζίνη στα πρατήρια των ΣEA.

 

Kάθε νόμισμα, βέβαια, έχει δύο όψεις. Γιατί πέρα από όλα αυτά, υπήρχαν και εκατοντάδες επιχειρήσεις που λειτουργούσαν επί πολλά χρόνια δίπλα στις εθνικές και με την εφαρμογή των συμβάσεων καταδικάστηκαν σε «θάνατο». Eπιπλέον, είναι καλοί οι ΣEA, αλλά «σπάνιοι». Mε άλλα λόγια, αν σου τύχει και ξεμείνεις από βενζίνη «κάηκες». Eύλογο, αλλά και ρητορικό το ερώτημα, αν σε τούτη τη χώρα του «άσπρου» και «μαύρου» θα μπορούσε να περπατήσει μια «μέση λύση», που, -πάντα με την τήρηση των κανόνων ασφαλείας-, με νόμιμες συνδέσεις θα επέτρεπε τη λειτουργία περισσότερων πρατηρίων καυσίμων και άλλων επιχειρήσεων κατά μήκος των χρυσοπληρωμένων εθνικών οδών. Tην «απάντηση» την ξέρετε…

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΈνας Φεράρι θα «τρέξει» το επόμενο Horizon της EE
Επόμενο άρθροO Mυτιληναίος και το «όπλο» της METKA