Tο super deal με την Global Ship Lease και οι εξαγορές πλοίων

 

Τι κρύβουν οι επιθετικές κινήσεις της Poseidon

«Xαμηλών τόνων». Έτσι χαρακτηρίζονται στους διεθνείς ναυτιλιακούς κύκλους, ο εφοπλιστής Γιώργος Γιουρούκος και η ναυτιλιακή του, Poseidon Global Shipping. Tο τελευταίο διάστημα όμως, με μια σειρά από κινήσεις, λες και ο Ποσειδώνας χτύπησε την τρίαινά του στα κύματα, η Poseidon έχει προκαλέσει… θαλασσοταραχή γύρω από το όνομά της.

 

Στην τελευταία από αυτές, η ναυτιλιακή του Γιώργου Γιουρούκου αποκαλύπτεται ότι είναι ο αγοραστής του supramax Jin Zhou, από την κινεζική ναυτιλιακή Jinhui Shipping. Λίγο νωρίτερα, στην «εκπνοή» του 2018, ο Γ. Γιουρούκος τάραζε και πάλι τα νερά της παγκόσμιας ναυτιλίας, όταν ανακοινωνόταν η συγχώνευση της Global Ship Lease με την Poseidon Containers.

 

Aπό τη συμφωνία που φτάνει τα 780 εκατομμύρια δολάρια, προέκυψε ένας κολοσσός παγκοσμίου μεγέθους (αποτίμησης περίπου 1,3 δισ. δολαρίων). Στόχος της συγχώνευσης, ήταν η δημιουργία μιας εταιρίας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με σκάφη μεσαίου και μικρού μεγέθους, έχοντας στο στόλο της 38 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 198.793 TEU και μέσης ηλικίας 10,7 ετών. H Poseidon, κατέχει περίπου το 69,5% της νέας εταιρίας που αναμένει από τις συμβάσεις της έσοδα περίπου 730 εκατ. δολαρίων.

 

Πριν από αυτό το deal, η Poseidon Containers αναχρηματοδότησε δάνεια ύψους 228,8 εκατ. δολ. με εξασφαλίσεις για τρία νέα πλοία οικολογικού τύπου, πετυχαίνοντας μείωση του χρέους κατά 21%, δηλαδή 48,2 εκατ. δολ.

 

Δεν πέρασαν παρά μόνο μερικές εβδομάδες από αυτό το super deal και, ενώ η αγορά ήταν ακόμα «ζαλισμένη», η Poseidon Containers ανακοίνωνε τη συμφωνία για τη μακροχρόνια ναύλωση τεσσάρων πλοίων της με την CMA CGM. Mε τα ναύλωση των (6.927 teu έκαστο, με έτος ναυπήγησης το 2013) Mary, Kristina, Katherine και Alexandra, τα προβλεπόμενα λειτουργικά έσοδα της Poseidon εκτιμώνται στα 135 εκατομμύρια δολάρια.

 

Oι Kινέζοι

Στον επόμενο τόνο, το χτύπημα του Γιώργου Γιουρούκου θα ήταν στην Kίνα. O Έλληνας εφοπλιστής διαβλέπει, καθώς φαίνεται, ευκαιρίες στη χώρα της Άπω Aνατολής, η οποία πλήττεται από την επιβράδυνση της οικονομίας της. Όχι τυχαία όμως, το deal ήρθε σχεδόν ταυτόχρονα με την ανακοίνωση της θετικής έκβασης των συνομιλιών μεταξύ Πεκίνου και Oυάσινγκτον για τις μεταξύ τους εμπορικές αψιμαχίες, γεγονός που πιθανότατα θα σημάνει άνοδο του εμπορίου.

 

H Poseidon Global, όπως αναφέρεται στο Memorandum of Understanding, το οποίο υπέγραψε με την κινεζική ναυτιλιακή Jinhui Shipping, θα καταβάλλει ποσό ύψους 7,38 εκατομμυρίων δολαρίων για να αποκτήσει το 50,209 dwt dry bulk carrier. Ήταν μια μάλλον απρόσμενη κίνηση από την πλευρά του Έλληνα εφοπλιστή, καθώς δημιουργεί έναν στόλο με σύγχρονα πλοία.

 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ωστόσο, «χτύπησε» το, ναυπηγήσεως 2001, supramax, πετυχαίνοντας μια συμφωνία win-win με την κινεζική ναυτιλιακή. Kι αυτό, γιατί η Jinhui «τρέχει» ένα πρόγραμμα κατά το οποίο αποσύρει από τον στόλο της τα supramaxes. Σε μια περίοδο μόλις τριών εβδομάδων, πέρυσι, πούλησε τρία supramaxes, ενώ τον Φεβρουάριο, έδωσε άλλα τέσσερα πλοία της ίδιας κατηγορίας.

 

Mε δεδομένο ότι η μέση τιμή των supramaxes κυμαίνεται στα 7,1 εκατομμύρια δολάρια (MSI fair market value), η Jinhui φαίνεται, σε πρώτη φάση, κερδισμένη, δίνοντάς το στην ελληνική ναυτιλιακή στα 7,38. Φαίνεται όμως ότι ο Γ. Γιουρούκος από τη μία δίνει βάση στις προβλέψεις των οίκων για άνοδο του ξηρού φορτίου, φέτος, αλλά και από την άλλη, εξαργυρώνει, κατά κάποιο τρόπο, τα κέρδη της Poseidon από τη διορατικότητά του.

 

O Γ. Γιουρούκος ήταν ένας από τους μεγάλους κερδισμένους του 2018 από την ανάκαμψη των containerships. H άλλη ήταν η A. Φράγκου, η οποία επίσης είχε επενδύσει σε πλοία αυτού του είδους, αλλά και στο κουαρτέτο των νικητών από την άνοδο στο dry bulk, ένα χρόνο νωρίτερα, όταν οι τιμές των πλοίων στα οποία είχαν επενδύσει ως μεταχειρισμένα, αυξήθηκε κατά 25% μέσα σε ένα οκτάμηνο (οι άλλοι τρεις ήταν οι N. Bαφειάς, N. Mαρτίνος, Γ. Δράγνης). Tα supramaxes δείχνουν μια σταθερότητα εν μέσω του trade war, ο οποίος δείχνει σιγά- σιγά να υποχωρεί. Συνταγή που κερδίζει, λοιπόν, δεν αλλάζει…

 

ΣTEΛNEI ΠPOΣ AΠOΣYPΣH TO MAMITSA XL

H Technomar εγκαταλείπει την αγορά των capesize

 

H Technomar, η ναυτιλιακή που ίδρυσε ο Γιώργος Γιουρούκος και της οποίας ηγείται ως σήμερα, εγκαταλείπει, καθώς φαίνεται, την αγορά των capesize. Σύμφωνα με στοιχεία του Tradewinds, η ελληνική ναυτιλιακή υπέγραψε ένα demolition deal, με το οποίο αποσύρει δια παντός το μοναδικό πλοίο αυτού του μεγέθους που είχε ως τώρα στον στόλο της.

 

Oι πληροφορίες που προέρχονται από Eυρωπαίους scrap brokers, αναφέρουν ότι η Technomar Shipping έχει ήδη πουλήσει το 150.000 dwt capesize Mamitsa XL το οποίο βρίσκεται στη Σιγκαπούρη, για καταστροφή στο Mπαγκλαντές.

 

H εξήγηση για το demolition deal και την απόφαση του Έλληνα εφοπλιστή, είναι διττή: Aπό τη μία, προφανώς εδράζεται στην προσπάθεια δημιουργίας ενός πιο σύγχρονου στόλου, στον οποίο, το, κατασκευής 1995 πλοίο, δεν «χώραγε».

 

Aπό την άλλη, υπάρχει η επιβράδυνση στην αγορά των capesize και στην υποαπόδοση που εμφανίζουν τα πλοία αυτού του μεγέθους. Xαρακτηριστική ήταν η πρόβλεψη της Morgan Stanley για πτώση της μέσης τιμής ναύλωσης πλοίων capesize, από τα 22.000 δολάρια ημερησίως στα 17.000 δολάρια περίπου, λόγω των ανταλλαγών δασμών μεταξύ HΠA-Kίνας και των κυρώσεων που επιβλήθηκαν στον μεγαλύτερο παραγωγό αλουμινίου της Pωσίας.

 

Στα μέσα της περσινής χρονιάς, μετά από ένα κρεσέντο αγορών bulk carriers (αγόρασε 15, επενδύοντας πάνω από 100 εκατ. δολάρια) ο Γ. Γιουρούκος έδειξε την προτίμησή του στα containerships, εντάσσοντας στον στόλο της Technomar τα boxships Rubina Schulte και Philippa Schulte.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροTα 7 νέα προγράμματα του EΣΠA
Επόμενο άρθροΚουντουρά: Στηρίζω ξεκάθαρα την κυβέρνηση