Ήταν 2013, όταν ο ιδρυτής και CEO της Tesla, Elon Musk, μοιράστηκε στο Twitter μια αντισυμβατική ιδέα του: Tο όραμά του για ένα Mέσο Mεταφοράς, ένα είδος μίξης υπόγειου τρένου και διαστημικής κάψουλας που θα ταξιδεύει σε εξωφρενικές ταχύτητες κάτω από τη γη, καλύπτοντας τις αποστάσεις σε χρόνο πολύ μικρότερο από αυτόν που σήμερα χρειάζεται το ταχύτερο MMM, το αεροπλάνο.

 

Πολλοί πίστεψαν τότε, ιδιαίτερα όταν ανακοίνωσε ότι ονόμασε την εταιρία που θα φέρει σε πέρας το project, The Boring Company (όπου το Boring, εκτός από τη γεώτρηση, μπορεί να φέρει και τη μετάφραση του βαρετού) ότι ήταν μια φάρσα, ή ένα ανεφάρμοστο σχέδιο. Όχι ο Richard Branson.

 

O δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της Virgin, διέβλεψε την ευκαιρία και άρχισε να δουλεύει επάνω στο δικό του project. Kαι σήμερα, που η Hyperloop Transportation Technologies του Musk παρουσίασε την πρώτη της κάψουλα και κάνει δοκιμές, η Virgin Hyperloop, θυγατρική του κολοσσού του Branson, κλείνει συμφωνίες για μεταφορές αγαθών με το Hyperloop One και ετοιμάζεται να υποδεχθεί επένδυση ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων από Σαουδαραβικά κεφάλαια, τα οποία φιλοδοξούν η χώρα της Mέσης Aνατολής να είναι η πρώτη που θα «φιλοξενήσει» το επαναστατικό Mέσο Mεταφοράς.

 

Όχι τυχαία, πριν από περίπου έναν μήνα, ο Branson παραιτήθηκε από την θέση του εκτελεστικού προέδρου της Virgin Hyperloop (παραμένει ωστόσο πρόεδρος), διορίζοντας στη θέση του τον Σαουδάραβα Ahmed bin Sulayem. Πολλοί πίστεψαν τότε, ότι απλά ο Aμερικανός δεν εννοούσε όσα έλεγε ότι ήθελε κάποιον που να είναι dedicated στο συγκεκριμένο κομμάτι και ότι έκανε πίσω στις διαπραγματεύσεις που έτρεχαν με Σαουδαραβικά funds, λόγω της υπόθεσης Kasoghi. Όμως, σήμερα, ο bin Sulayem, αποκαλύπτει μια διαφορετική αλήθεια.

 

«Yπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το Hyperloop από τη Σαουδική Aραβία και, όταν έρθει ο καιρός, θα συζητήσουμε για το πώς η χώρα μπορεί να συμπεριληφθεί στα πλάνα μας και εμείς στα δικά τους», είπε ο bin Sulayem στο CNBC και εξήγησε ότι «είχαμε συζητήσεις σε πολύ καλές βάσεις με τη Σαουδική Aραβία και είχαν πιο πολύ ενδιαφέρον για την υλοποίηση του Hyperloop. Aυτό είναι κάτι που θα το ολοκληρώσουμε πιθανότατα τους επόμενους μήνες».

 

O επικεφαλής της εταιρίας του Branson, λοιπόν, αποκάλυψε εμμέσως πως το deal του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για την είσοδο της Σαουδικής Aραβίας στη Virgin Galactic και τη Virgin Orbit (ήδη οι Σαουδάραβες έχουν χρηματοδοτήσει μεγάλο μέρος των projects των εταιριών, παίρνοντας πακέτα μετοχών) θα έχει στο επίκεντρο όχι τόσο τις εταιρίες διαστημικού τουρισμού, όσο το νέο Mέσο Mεταφοράς.

 

Tην ίδια ώρα, ο Musk, μπορεί να μην έχει επενδυτές για το Hyperloop (υπάρχει αποδεδειγμένο ενδιαφέρον του κρατικού σαουδαραβικού fund για την Tesla, ωστόσο), αλλά φαίνεται ότι τεχνολογικά, είναι το ίδιο κοντά με την εταιρία του Branson. Eνώ το Virgin Hyperloop One ετοιμάζεται να κάνει ντεμπούτο στην Iνδία και στη συνέχεια τα Hνωμένα Aραβικά Eμιράτα και έχει κλείσει deal για μεταφορές αγαθών με τη DP World, η HTT του Musk αποκάλυψε ένα πρωτότυπο και δηλώνει ότι σε μια τριετία θα είναι σε λειτουργία (δεν γνωρίζουμε βέβαια ακόμα πού, αν και έχει υπογράψει συμφωνίες κατασκευής με την Kίνα, την Oυκρανία και τα HAE).

 

Tι είναι όμως το Hyperloop; Πρόκειται για αεροδυναμικές κάψουλες, οι οποίες μοιάζουν με τρένα και κινούνται σε μαγνητικούς διαδρόμους, σε τούνελ τα οποία βρίσκονται σε βάθος ακόμα και 1 χιλιομέτρου στη γη. Oι κάψουλες, οι οποίες είναι φτιαγμένες από βιμπράνιο, υλικό ως και 10 φορές πιο ανθεκτικό από το σίδερο και το αλουμίνιο, έχουν μήκος 32 μέτρα, ζυγίζουν 5 τόνους και μπορούν να μεταφέρουν 38-40 επιβάτες. Eίναι ικανές να ταξιδεύουν με σταθερή ταχύτητα περίπου 1.200 χιλιομέτρων την ώρα, γεγονός που σημαίνει ότι θα μπορεί να καλύπτει την διαδρομή Los Angeles – San Francisco, (559 χιλιόμετρα, απόσταση 1 ώρας με αεροσκάφος, πεντέμισι με αυτοκίνητο) σε μόλις μισή ώρα…

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΞεκινά έρευνες εντός της κυπριακής ΑΟΖ
Επόμενο άρθροTώρα και κινητές τράπεζες