O άνθρωπος που έκανε… 40 εκ. προσλήψεις στην εταιρία του

 

«Όταν συγκέντρωσα τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης για την Alibaba, ήταν περίπου 5 εκατ. δολάρια. Προσέλαβα αρκετούς αντιπροέδρους από πολυεθνικές. Ένας από τους VPs του marketing, ήρθε σε εμένα, μου έδωσε μια πρόταση και μου είπε ότι αυτό είναι το marketing plan του επόμενου έτους». Ο Ma διαπίστωσε ότι το πλάνο είχε κόστος 12 εκατ. δολαρίων, πολύ περισσότερο από όσο μπορούσε να αντέξει η εταιρία τότε. Με αυτά τα λόγια, ο ιδρυτής και πρόεδρος του κινεζικού κολοσσού των online αγορών, Alibaba, Jack Ma, περιγράφει ένα από τα πρώτα και μεγαλύτερα, όπως το χαρακτηρίζει, λάθη που έκανε στην καριέρα του.

 

Όπως συνεχίζει να εξηγεί, ο συγκεκριμένος εργαζόμενος παραδέχθηκε ότι δεν είχε ποτέ φτιάξει business plan κάτω των 10 εκατ. δολαρίων. «Έτσι είπα: Εντάξει, δεν είναι δικό του λάθος, αλλά δικό μου. Συνειδητοποίησα ότι η απόφασή μου να προσλάβω αυτούς τους ανθρώπους, ήταν σαν να προσπαθώ να βάλω μια μηχανή από Boeing 747 σε ένα τρακτέρ». Κάπως έτσι, ο Ma πήρε την απόφαση να αλλάξει «ρότα» σε ό,τι αφορά τους συνεργάτες του, αλλά και γενικότερα τους εργαζόμενους της εταιρίας. Σήμερα, έχοντας καταφέρει να δημιουργήσει περισσότερες από 40 εκατομμύρια θέσεις εργασίας μέσα σε μόλις μια χρονιά (!), δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί κανείς: Ποιους προτιμά να προσλαμβάνει ο Ma;

 

Ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, θεωρεί τον εαυτό του «μαχητή του καλού». Έχει ταχθεί υπέρ της παγκόσμιας ειρήνης και διαρκώς καλεί δημοσίως να ακολουθήσει ο κόσμος προς αυτή την κατεύθυνση και προσπαθεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της φτώχειας, δίνοντας ευκαιρίες. Παρόλα αυτά, δεν ξεχνά ποτέ ότι προΐσταται μιας κερδοσκοπικής επιχείρησης.

 

Έτσι, για να στελεχώσει την Alibaba, κάνει συχνά ο ίδιος συνεντεύξεις υποψηφίων εργαζομένων, ακόμα και για τα χαμηλότερα εργασιακά κλιμάκια, ώστε να έχει την επιλογή. Και επιλέγει ανθρώπους που είναι μαχητές της ζωής, έχουν υψηλό IQ, αλλά και EQ, δείκτη δηλαδή συναισθηματικής νοημοσύνης. Αυτό, εξηγεί, το κάνει επειδή αυτοί οι άνθρωποι, όπως έχει αποδειχθεί, είναι καλύτεροι ηγέτες και καλύτεροι ομαδικοί παίκτες…

 

Αλλά και όταν πετύχει κανείς, υπάρχουν «μυστικά». Ο Ma, παραδέχεται τα λάθη του και αναγνωρίζει ότι η πραγματική του δύναμη είναι οι άνθρωποι της εταιρίας του. Τονίζει μάλιστα ότι τους εμπιστεύεται και προσπαθεί να τους δίνει κίνητρα και να τους εξελίσσει συνεχώς, ενώ αποφεύγει να προσλαμβάνει τους «ειδικούς», επειδή, όπως λέει, δεν υπάρχουν τέτοιοι. Άλλωστε, το «κλειδί» είναι να έχει κανείς τους σωστούς ανθρώπους στην εταιρία του.

 

Με αυτό τον τρόπο, ο κινεζικός κολοσσός που δημιούργησε ο Ma, κατέγραψε, για το 2018, ετήσια αύξηση 10,9% στο πλαίσιο επέκτασης των δραστηριοτήτων του, δημιουργώντας 40,82 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου του ομίλου, όπως η Taobao και η Tmall δημιούργησαν περίπου 15,58 εκατ. θέσεις εργασίας για εμπόρους του διαδικτύου, στο ίδιο διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του Renmin University of China. Στη δημιουργία των θέσεων εργασίας αυτών, συντέλεσε η αύξηση της ζήτησης εμπορευμάτων, όπως τα είδη ένδυσης, τα υφάσματα, τα προϊόντα καθημερινής ανάγκης, αλλά και οι οικιακές συσκευές, που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των ειδών με την μεγαλύτερη εμπορευσιμότητα. Οι πλατφόρμες του ομίλου οι οποίες ασχολούνται με το σχέδιο, την κατασκευή και την διαχείριση βοήθησαν στο να δημιουργηθούν περίπου 25,24 εκατ. θέσεις εργασίας.

 

Την ίδια ώρα, ο Ma έδειξε ότι δεν ξεχνά τον άλλο, ευγενή στόχο του, τη βοήθεια σε ανθρώπους από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες να βρουν δουλειά. Γι’ αυτό, η Alibaba δημιούργησε προγράμματα μέσα από την εκπαιδευτική πλατφόρμα «Taobao Univer-sity», ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες και να ενταχθούν στην αγορά εργασίας.

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροH J&P, η AKS Hotels και το mega casino της Melco
Επόμενο άρθροΈκθεση με Basquiat αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων!