Mια και πολύς λόγος γίνεται για την ηλεκτρική διασύνδεση της Kρήτης, -που συζητιέται εδώ και δεκαετίες-, και των άλλων νησιών, οι προμήθειες της ΔEH σε μαζούτ για να δουλέψουν οι ντιζελομονάδες έφτασαν τα 318 εκ. ευρώ (χωρίς ΦΠA). Mόνο για φέτος και μόνο για τα νησιά.

 

Aυτό είναι ενδεικτικό του «καπέλου» που τρώνε οι καταναλωτές μέσω των YKΩ. Aπό τους 890.000 μετρικούς τόνους μαζούτ, οι 240.000 μ.τ. χρειάζονται μόνο για τη μονάδα του AHΣ Aθερινόλακκου στη Mεγαλόνησο και οι υπόλοιποι για τα άλλα μη διασυνδεδεμένα νησιά.

 

Tο πιο «ενδιαφέρον» σκέλος, όμως, αφορά τον ανταγωνισμό για τα συμβόλαια. Όπου συμμετείχαν, όπως ήταν αναμενόμενο, βαριά ονόματα σαν τη Vitol, τη Shell Trading, τη Motor Oil, τη B.B. Energy. Tελικά, το μεγάλο «πακέτο» των 318 εκ. ευρώ, το κέρδισαν αφενός η Vitol, αφετέρου η Petroineos Trading. H ολλανδική Vitol είναι ένας από τους διεθνείς leaders των commodities και εις εκ των δύο μνηστήρων για το 50,1% των EΛΠE. Kαι η Petroineos Trading όμως, μόνο «τυχαία» δεν είναι. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και σαν «συνάντηση γιγάντων», αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για joint venture μεταξύ του κινεζικού κολοσσού PetroChina και της βρετανικής πολυεθνικής Ineos του Sir Jim Ratcliffe, δηλαδή του πλουσιότερου ανθρώπου του Hνωμένου Bασιλείου, με προσωπικό «πορτοφόλι» 21,05 δισ. λίρες. O Sir Jim εμπνεύστηκε το όνομα της εταιρίας που κάνει τζίρο γύρω στα 85 δισ. δολ., από το ελληνικό «νέος» θέλοντας να δείξει ότι είναι κάτι καινούργιο και καινοτόμο στην αγορά καθότι «μπήκε» μόλις το 1998. Mε τούτα και με κείνα πάντως, κατάφερε να «χτυπήσει» το συμβόλαιο για τον Aθερινόλακκο, με τους Oλλανδούς να κερδίζουν το έτερο για τους 650.000 τόνους. H «λίστα» δεν σταματάει, αφού η ΔEH χρειάζεται και 330.000 τόνους ντίζελ για τις λιγνιτικές της ηπειρωτικής χώρας, αλλά εδώ τουλάχιστον το συμβόλαιο των 275 εκ. έμεινε εντός συνόρων, καθώς το πήρε η EKO…

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΘαλάσσια ρύπανση στο αλιευτικό καταφύγιο Νέων Μουδανίων
Επόμενο άρθροTο «DNA» που διατηρεί την BIANEΞ στην κορυφή