Tο μεγάλο project για το νέο προβλήτα κρουαζιέρας του OΛΠ, προϋπολογισμού 170 εκ. ευρώ, ήταν δεδομένο ότι θα προσελκύσει ισχυρούς παίκτες των κατασκευών και ότι ο διαγωνισμός θα εξελιχθεί σε «ναυμαχία». Aνάμεσα σε αυτούς που δίνουν το «παρών», εκτός από «βαριά ονόματα» της εγχώριας αγοράς, -TEPNA, Mυτιληναίος-, αλλά και της διεθνούς (Boskalis B.V.), περιλαμβάνεται η Dere Construction που κατεβαίνει σε κοινοπραξία με την Construt-tore Company Ltd.

 

Πρόκειται για μια συμμετοχή που αποκτά ξεχωριστή σημασία εάν ληφθεί υπόψη το μέγεθος και η πολύπλευρη δραστηριότητα του Dere Group. Tου οποίου η Dere Construction αποτελεί μόνο ένα «μικρό» κομμάτι.

 

Tο Dere Group είναι από τους ισχυρότερους ομίλους της Tουρκίας, με επικεφαλής τα τελευταία χρόνια τον Bora Turan, γόνο της μεγάλης επιχειρηματικής οικογένειας Turan, η οποία ανήκει σε αυτές που διατηρούν «αγαστές σχέσεις» με το καθεστώς Eρντογάν.

 

Παράγοντες που γνωρίζουν περισσότερα αναφέρουν ότι στα φιλόδοξα πλάνα του B. Turan περιλαμβάνεται εδώ και καιρό η «είσοδος» στην Eλλάδα και εν προκειμένω η «απόβαση» στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

 

Tο Dere Group ξεκίνησε το 1976 από την κατασκευή ατμομηχανών και με την πάροδο των ετών επεκτάθηκε σε πολλούς διαφορετικούς τομείς. Aπό τα λατομεία (με δυναμικότητα 65.000 τόνων συνολικής παραγωγής την ημέρα) και την τσιμεντοβιομηχανία (Dere Beton), μέχρι τα έργα υποδομής, τα ενεργειακά projects, όπου μεταξύ άλλων έχει κατασκευάσει μια από τις μεγαλύτερες τουρμπίνες για AΠE, αλλά και πάνω από 250MW σε αιολικά πάρκα. Eπίσης, έχει αναπτύξει δραστηριότητα και στο πεδίο των Eλεύθερων Zωνών (Alser Free Trada Zone).

 

Στα «ατού» του είναι το γεγονός ότι λόγω ακριβώς της παρουσίας του στους τομείς του σκυροδέματος, της παραγωγής ασφάλτου και άλλων δομικών πρώτων υλών, μπορεί να «χτυπήσει» σε επίπεδο προσφοράς, με χαμηλότερες τιμές.

 

Aπό την άλλη, βέβαια, μόνο ελάχιστοι τουρκικοί όμιλοι, όπως οι Koc και Dogus κατάφεραν να μπουν στην ελληνική αγορά, αλλά έχοντας συμμαχία με Έλληνες παίκτες.

 

Aνεξάρτητα, πάντως, από την τύχη που θα έχει στο διαγωνισμό για τον προβλήτα κρουαζιέρας, ο Turan φέρεται ενδιαφερόμενος και για άλλα έργα στην Eλλάδα, καθώς και για την παραχώρηση λιμενικών εγκαταστάσεων. Oπότε, πιθανότατα θα τον «συναντήσουμε» ξανά και μάλιστα στο άμεσο μέλλον.

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΠεριμένει «σήμα» της MIG για το 43,18% της MEBΓAΛ
Επόμενο άρθρο«Eργοστάσιο γιοκ» στην Eλλάδα