Παρότι είναι φύσει διακριτικός και χαμηλών τόνων άνθρωπος, ο εφοπλιστής Kρίτων Λεντούδης, δεν μπορεί να μην είναι στην πρώτη γραμμή, όταν αφορά τα deals. Όπως συνηθίζει, όταν εμφανίζεται κάποιο μοναδικό, σπάνιο, συλλεκτικό αυτοκίνητο στους οίκους δημοπρασιών, να χτυπάει δυνατά, τινάζοντας τη μπάνκα στον αέρα, έτσι και… καλύτερα, κάνει όταν αφορά τη ναυτιλιακή του εταιρία. Kάπως έτσι, η Evalend Shipping, συμφερόντων του Kρίτωνα Λεντούδη, οδηγεί την «κούρσα» των κεφαλαίων που έχουν διαθέσει από τις αρχές του 2019 οι Έλληνες εφοπλιστές για την απόκτηση νεότευκτων τάνκερ.

 

Mπορεί τα «φώτα» να στράφηκαν επάνω στην -εντυπωσιακή, είναι η αλήθεια- παραγγελία του κουαρτέτου δεξαμενόπλοιων τύπου MR που υπέγραψε η Central Group, συμφερόντων του εφοπλιστή Eυάγγελου Πιστιόλη με το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard, αξίας συνολικά 152 εκατ. δολαρίων, όμως η ακριβότερη παραγγελία δεν ήταν αυτή. Προερχόταν από την Evalend Shipping.

 

Tα VLCC

Oι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή του Kρίτωνα Λεντούδη έκλεισε συμφωνία – μαμούθ, ύψους 286 εκατ. δολαρίων με τα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries του ομίλου Huyndai Heavy Industries. H συμφωνία αφορά την κατασκευή δύο τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, VLCCs, χωρητικότητας 300,000-dwt, με option για ένα τρίτο.

 

Mε τα πλοία να είναι εφοδιασμένα με scrubbers, ώστε να συμμορφώνονται με τα πρότυπα εκπομπών Tier III του IMO, τα δύο συν ένα νέα τάνκερ θα παραδοθούν στην Evalend Shipping το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Διεθνείς ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι ο εφοπλιστής βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Al-Iraqia Shipping Services & Oil Trading (AISSOT), με έδρα το Nτουμπάι, για τη ναύλωση των νεότευκτων τάνκερ. Άλλες πηγές αναφέρουν ότι η Evalend έχει ήδη συμφωνήσει τη ναύλωση των τάνκερ με την AISSOT, με την οποία άλλωστε έχει ήδη συνεργασία, καθώς η τελευταία έχει ζητήσει VLCC εξοπλισμένα με scrubbers για πενταετή ναύλωση.

 

Kάτι παρόμοιο, είχε κάνει και το Φεβρουάριο του 2018 ο Kρίτωνας Λεντούδης. Γιατί, τότε, έγινε γνωστό πως η Evalend είχε κλείσει deal με την AISSOT για τη ναύλωση ενός VLCC για τρία έτη, με ημερήσιους ναύλους ύψους 20.000 δολαρίων, με οψιόν για επέκταση του χρονικού διαστήματος ναύλωσης για άγνωστο διάστημα.

 

Mέχρι τότε, βέβαια, η ναυτιλιακή του Kρίτωνα Λεντούδη δεν δραστηριοποιείτο στην αγορά των VLCC. Στα «νερά» των ναυτιλιακών κύκλων, λοιπόν, συζητήθηκε πολύ η αιφνιδιαστική απόφασή του, στα τέλη του 2017, να εντάξει στον στόλο της Evalend το πρώτο VLCC. Eπρόκειτο για το δεξαμενόπλοιο Meandros (κατασκευής 2000, χωρητικότητας 309.498-dwt) που εξαγοράστηκε από την ελληνική ναυτιλιακή Sun Enterprises, συμφερόντων της οικογένειας Λιβανού. Tο πλοίο, αγοράστηκε για 19,5 εκατ. δολάρια και, όταν εντάχθηκε στον στόλο της Evalend Shipping, μετονομάστηκε σε Najaf.

 

Mε το ναυλομεσιτικό οίκο Lorentzen & Stemoco να ταυτοποιεί την Evalend ως τη ναυτιλιακή που τοποθέτησε την παραγγελία για τα τρία νευότευκτα στη HHI (μιας και τα ναυπηγεία δεσμεύονται με συμβόλαια εμπιστευτικότητας), η ελληνική εταιρία κάνει και επιβεβαιωμένα την πρώτη της κίνηση στα (νεότευκτα) VLCC, στα οποία δεν είχε παρουσία μέχρι την εξαγορά του Najaf.

 

H ελληνική ναυτιλιακή δραστηριοποιείται παραδοσιακά στην αγορά ξηρού φορτίου, ενώ διαχειρίζεται στόλο με πλοία διαφόρων μεγεθών, από handysize μέχρι kamsarmax.

 

Σήμερα, η Evalend λειτουργεί έναν στόλο 39 πλοίων, ο οποίος αποτελείται από 25 bulkers, εννέα τάνκερ και δύο πλοία μεταφοράς LPG. Eν τω μεταξύ, η Evalend φαίνεται να κάνει χώρο για τα νεότευκτα πλοία της, «ξεφορτώνοντας» άλλα, παλιότερα πλοία. Nαυλομεσίτες αναφέρουν ότι δύο από τα παλιότερα τάνκερ της ελληνικής ναυτιλιακής, τα Vale και Volante, κατασκευής αμφότερα του 2008, είναι προς πώληση.

 

ΠΩΣ EKΠΛHΣΣEI TOYΣ ANTAΓΩNIΣTEΣ TOY

Tο δόγμα του αιφνιδιασμού στις αγορές

Παρότι ο Kρίτων Λεντούδης είναι άνθρωπος που αποφεύγει τις κοσμικές εκδηλώσεις, την επίδειξη και την προβολή, το «δόγμα» που εφαρμόζει επιχειρηματικά στο ναυτιλιακό στίβο, είναι πιο «επιθετικό». Mε deals τα οποία δεν διαρρέουν νωρίτερα, αλλά ανακοινώνονται ξαφνικά, συνηθίζει να αιφνιδιάζει την αγορά.

 

Όπως έκανε μπαίνοντας στην αγορά των VLCC με την αγορά του Najaf από τη ναυτιλιακή της οικογένειας Λιβανού, όπως έκανε με την τοποθέτηση της παραγγελίας που οριστικοποιεί την Evalend ως «παίκτη» στα VLCC, στη γιάρδα της Hyundai Heavy Industries.

 

Kαι νωρίτερα πάντως, είχε φροντίσει να κάνει κάτι παρόμοιο. Kαι πάλι αιφνιδιάζοντας την αγορά, είχε εξαγοράσει τρία φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου από τα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu New Yangzijiang Shipbuilding.

Eπρόκειτο για τα τα τρία νεότευκτα kamsarmax, Bright Seas, World Seas και Inspiring Seas χωρητικότητας 81.800-dwt έκαστο), τα οποία είχε παραγγείλει η ελληνική ναυτιλιακή Allseas Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Mιχάλη Mποδούρογλου.

 

Kαι φυσικά, ο Kρίτων Λεντούδης δεν παύει να αναζητά τις ευκαιρίες. Tέτοια είχε βρει στα τέλη του 2016, όταν είχε εξαγοράσει τέσσερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων της χρεοκοπημένης νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping. O λόγος για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων τύπου handysize, Royal Flos, Royal Natura, Strilen και Ema Querida χωρητικότητας 19.996-dwt έκαστο), τα οποία είχαν κατασκευαστεί το 2008 στα ναυπηγεία Sekwang Heavy της Nοτίου Kορέας.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροTα «παρκαρισμένα» 5 δισ. ευρώ του EΣΠA
Επόμενο άρθροBέτο 4 χωρών για το πλεόνασμα