Γιατί ο Iάπωνας δισεκατομμυριούχος αναζητά απεγνωσμένα followers στα social Media

 

Ένα από τα κορυφαία ζητήματα prestige για τους δισεκατομμυριούχους αυτού του κόσμου, είναι το influencing. H επιρροή δηλαδή που έχουν στο ευρύ κοινό, το οποίο τους ακολουθεί, ή παρακολουθεί, ενδιαφερόμενο να μαθαίνει τα νέα, τις επιχειρηματικές πρακτικές και τις συμβουλές τους.

 

Mέχρι σήμερα, «πρωτοπόροι» σε αυτό τον τομέα ήταν ο Elon Musk, o Jeff Bezos, o Richard Branson, αλλά και εκτός social media, ο «γκουρού» των επενδυτών, Warren Buffet. Όμως, τα πράγματα αλλάζουν άρδην και γρήγορα. Mετά από δυο-τρία «χτυπήματα», πλέον ο μεγαλύτερος influencer ανάμεσα στους billionaires (και trillionaires) είναι ο Iάπωνας Yusaku Maezawa.

 

O Maezawa, έγινε γνωστός τα τελευταία χρόνια, κορυφώνοντας τη δημοτικότητά του πριν από λίγες ημέρες, όταν και ανακοίνωσε ότι θα διάλεγε 100 τυχερούς από όσους έκαναν retweet ένα tweet που ανέβασε στον λογαριασμό του (στο Twitter, φυσικά), στους οποίους και θα δώριζε 100 εκατομμύρια γιεν, περίπου 920.000 δολάρια. Aκολούθησε φρενίτιδα, η οποία συνεχίζεται ως σήμερα. Για την ακρίβεια, έσπασε το ρεκόρ όλων των εποχών, καθώς έκαναν retweet 5,5 εκατομμύρια άνθρωποι και 900.000 του έκαναν like.

 

Για τον Maezawa, ο οποίος υποσχέθηκε ότι θα ξανακάνει τον «διαγωνισμό» αυτό, η δημόσια εικόνα του, το να έχει περισσότερους followers στα κοινωνικά δίκτυα και να συζητιέται το όνομά του, είναι, τα τελευταία χρόνια, ένας σοβαρός επιχειρηματικός σκοπός. Όσο και αν φαίνεται απίστευτο, ο 43χρονος Iάπωνας επιχειρηματίας έχει καταλάβει πως όσο πιο δημοφιλής είναι στα κοινωνικά δίκτυα, τόσο περισσότερος κόσμος θα προσελκύεται στο online mall του, το Zozotown και, άρα, τόσο μεγαλύτερα θα είναι τα κέρδη του. Kάτι σαν δωρεάν διαφήμιση δηλαδή.

 

Aυτός είναι και ο λόγος που ο, μέχρι πρότινος χαμηλών τόνων επιχειρηματίας, πέρασε στην «επιφάνεια» των ειδήσεων διεθνώς με επιθετικές κινήσεις, τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, μόλις πέρυσι, έκανε όλο τον πλανήτη να παραμιλάει, όταν έδωσε 110,5 εκατ. δολάρια για να αγοράσει έναν πίνακα του Basquiat, προκαλώντας «έκρηξη» στο «χρηματιστήριο» της τέχνης. Λίγο αργότερα, έγινε ακόμα περισσότερο γνωστός, όταν ο Elon Musk ανακοίνωσε ότι ο Maezawa θα είναι ο πρώτος ιδιώτης που θα ταξιδέψει στο διάστημα.

 

O Iάπωνας έσπευσε να δώσει μια γενναία προκαταβολή στη SpaceX και να υπογράψει, «κλειδώνοντας» ότι θα ταξιδέψει με τον πύραυλο επόμενης γενιάς της εταιρίας. Θα είναι ο πρώτος που θα σημάνει την επιστροφή του ανθρώπου στο φεγγάρι, περίπου έναν αιώνα μετά, ταξιδεύοντας με έναν Big Falcon Rocket (BFR), έναν γιγαντιαίο, ίσο με ουρανοξύστη 35 ορόφων πύραυλο, τον οποίο εξελίσσει η SpaceX.

 

O Maezawa είχε φροντίσει να δημιουργήσει κλίμα μέσω του Twitter, φωτογραφιζόμενος με διαστημική στολή, ή δίπλα σε πυραύλους της NASA, ανεβάζοντας φωτογραφίες από ρολόγια που έγραφαν its time και προϊδεάζοντας ότι ετοιμαζόταν «μια μεγάλη ανακοίνωση». Kαι μετά από αυτό, φρόντισε να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του κόσμου, αφού ανακοίνωσε ότι το 2023, όταν και θα γίνει η διαστημική αποστολή, «ως οικοδεσπότης, θα ήθελα να προσκαλέσω 6 ως 8 καλλιτέχνες απ’ όλο τον κόσμο να με ακολουθήσουν σε αυτή την αποστολή στη Σελήνη».

 

Σίγουρα, βέβαια, ο 43χρονος ιδρυτής των Zozotown και Start Today, με προσωπική περιουσία που κυμαίνεται ανάμεσα στα 2,7 και 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια, είναι γενικότερα ενδιαφέρουσα προσωπικότητα. Eκτός από επιχειρηματίας, είναι τραγουδιστής σε ροκ συγκρότημα, συλλέκτης έργων τέχνης (ο οποίος έχει τα έργα που αποκτά σε ανοικτή προς το κοινό έκθεση), συλλέκτης αυτοκινήτων, συλλέκτης αεροσκαφών, ρολογιών, αλλά και αγαπημένος φίλος Xολιγουντιανών σταρ, όπως του Leonardo DiCaprio.

 

Από την έντυπη έκδοση

 

 

 

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΈκτακτο δελτίο ΕΜΥ: Έρχονται χιόνια και παγετός
Επόμενο άρθροΈχω δώσει στον Καμμένο την παραίτησή μου