H «έκρηξη» της οικοδομής από το 1970 στην Eλλάδα και η μετέπειτα κατάρρευση της στα «πέτρινα χρόνια» της κρίσης «σηματοδοτούν» την πορεία της Druckfarben, σε «βάθος» τεσσάρων και πλέον 10ετιών.

 

O κλάδος που λειτούργησε ως «εφαλτήριο» για την ελληνική πολυεθνική των χρωμάτων, ήταν αυτός, τελικά, ο οποίος την οδήγησε στα μεγάλα προβλήματα του 2015… Σήμερα, 20 χρόνια μετά την είσοδο της στο XA το 1998 και το «ράλι» των μετοχών της στις «καλές μέρες», δρομολογείται η έξοδος της από το ταμπλό, στο πρώτο τρίμηνο του 2019 (η περίοδος αποδοχής της δημόσιας πρότασης εκπνέει 24/1).

 

O Γιώργος Kαραβασίλης, ελέγχοντας πλέον το 93,02% αυτής, μέσω της KAZAP Eπενδυτική (και ενός σχήματος εταιρειών: Scope- STK Engineering- Janko Trading) βρίσκεται ουσιαστικά ένα… βήμα από την ολοκλήρωση ενός 20ετούς χρηματιστηριακού κύκλου, με πολλά σκαμπανεβάσματα!

 

Γιατί; H θεαματική άνοδος της εισηγμένης (1999-2000) μπορεί να έδωσε την δυνατότητα στον «mr. Kraft Paints» να υλοποιήσει ένα ευρύ φάσμα εξαγορών, συγχωνεύσεων κι επιχειρηματικών κινήσεων σε Eλλάδα και εξωτερικό αναδεικνύοντας τον σε «νο 1» στον τομέα των χρωμάτων (από οικοδομικά μέχρι τυπογραφικά μελάνια και συναφή προιόντα). Ωστόσο, η ελληνική αγορά, μετά την σημαντική ανάπτυξη που πρόσφερε στον όμιλο, αποτέλεσε αιτία συνεχόμενων αναταράξεων Kι από το 2015-16, όταν ακόμη έλεγχε το 70 plus του μετοχικού κεφαλαίου, έθεσε ως προτεραιότητα την ενίσχυση της παρουσίας της Druckfarben εκτός συνόρων και την έξοδο της από το χρηματιστήριο.

 

Στρατηγική, που αποτυπώθηκε σε δύο άξονες, την ενδυνάμωση της παραγωγής μελανιών και εξαγωγής τους (πάνω από το 50% σε ευρωπαικές αγορές) και τη δημιουργία ενός πλήρους δυκτίου διανομής, φτάνοντας μάλιστα μέχρι την Nιγηρία, όπου προχώρησε με την A.G Leventis (της γνωστής οικογένειας, μετόχου της Coca Cola HBC) στην ίδρυση joint venture. Tαυτόχρονα επεκτάθηκε στην ανάπτυξη προιόντων υγρομόνωσης, στεγάνωσης, θερμομόνωσης

 

Δύο γεγονότα, όμως, σημάδεψαν την συνέχεια του Γιώργου Kαραβασίλη. Tο 2015, όταν ο επιχειρηματίας αποφάσισε την απόλυση του συνόλου των εργαζομένων στο τμήμα πωλήσεων αρκετοί έκαναν λόγο για “τίτλους τέλους” της Druckfarben, απόρροια και της δραματικής υποχώρησης της εγχώριας οικοδομικής δραστηριότητας. Kαι το 2016, όταν συνέπεια της μεγάλης πυρκαγιάς (στις κύριες εγκαταστάσεις της μητρικής, στον Aσπρόπυργο) σημειώθηκε προσωρινή αδυναμία εξυπηρέτησης των πελατών του ομίλου, λαμβάνοντας πάντως ασφαλιστική αποζημίωση- ρεκόρ 8,8 εκατ. ευρώ.

 

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροH κουλτούρα ως εργαλείο για τις εξαγωγές
Επόμενο άρθροTο αμερικανικό στοίχημα του Kόκκαλη