Για πολλούς ανθρώπους εκτός χρηματοοικονομικών, η Bloomberg είναι μια εταιρεία μέσων ενημέρωσης.

Αυτό είναι λίγο σαν να περιγράφεις τη Disney ως διαχειριστή θεματικών πάρκων ή την Google ως πάροχο email. Από τα περισσότερα από 12 δισεκατομμύρια δολάρια ετήσιων εσόδων της Bloomberg, μόνο περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια προέρχονται από τα μέσα ενημέρωσης. Η συντριπτική πλειονότητα των κερδών της προέρχεται από τράπεζες και επενδυτικές εταιρείες που νοικιάζουν το αποκαλούμενο «τερματικό», την βαρετή αλλά ισχυρή πύλη δεδομένων και ανάλυσης.

Από αυτό προγεφύρωμα, η Bloomberg έχει επεκταθεί σε υποδομές εμπορικών συναλλαγών, νομικές αναλύσεις, ρυθμιστική τεχνολογία, δημόσια πολιτική και άλλα πολλά. Έχει διεκδικήσει το ένα τρίτο της αξίας περίπου 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκόσμιας αγοράς οικονομικών δεδομένων και αναλυτικών στοιχείων για περισσότερο από μια δεκαετία. Η Bloomberg, η εταιρεία, έκανε τον Μπλούμπεργκ, τον άνθρωπο, εξαιρετικά πλούσιο.

Η περιουσία του 94 δισεκατομμυρίων δολαρίων – όπως εκτιμάται από το Forbes – σημαίνει ότι μόνο ο Γουόρεν Μπάφετ έχει κερδίσει περισσότερα χρήματα από τα χρηματοοικονομικά. Αν τα δεδομένα είναι πραγματικά το «πετρέλαιο του 21ου αιώνα», τότε ο Μάικλ Μπλούμπεργκ είναι ο Ροκφέλερ της εποχής μας. Και όμως, είναι απίστευτο πόσο διαφεύγει της παγκόσμιας προσοχής η βασική δραστηριότητα μιας από τις πιο πολύτιμες ιδιωτικές εταιρείες στον κόσμο. Η Bloomberg είναι ένα μεγαθήριο δεδομένων τόσο συνδεδεμένο με τον χρηματοπιστωτικό κλάδο που μπορεί να έχει μεγαλύτερη σημασία από οποιονδήποτε μεμονωμένο επενδυτικό όμιλο.

Το ερώτημα που πλανάται είναι τι θα απογίνει η Bloomberg μετά την αποχώρηση του Μπλούμπεργκ. Τον Φεβρουάριο, ο Μάικλ Μπλούμπεργκ έκλεισε τα 81. Ο ίδιος, αλλά και άλλοι που τον γνωρίζουν καλά, λένε ότι είναι πιθανό να μεταβιβάσει την ιδιοκτησία της αυτοκρατορίας του σε ένα καταπίστευμα που θα χρηματοδοτεί το Bloomberg Philanthropies στο διηνεκές. Αυτή θα ήταν μια από τις μεγαλύτερες φιλανθρωπικές δωρεές στην ιστορία.

Ως πιθανός διάδοχος του Μπλούμπεργκ εμφανίζεται ο παλαίμαχος CEO της εταιρείας Ζαν Πολ Ζαμίτ. Ωστόσο, πρόσφατα φαίνεται να εμφανίστηκε ένας νέος υποψήφιος εντός της εταιρείας και ότι ο ευμετάβλητος Μπλούμπεργκ μπορεί επίσης να ψάξει εκτός εταιρείας όταν αποχωρήσει, όπως έκανε όταν αποχώρησε για να γίνει δήμαρχος της Νέας Υόρκης το 2008.

Το «τερματικό» στο επίκεντρο

Καθώς οι αλλαγές στην τεχνολογία και τους νέους τρόπους εργασίας συνεχίζονται, τίθεται ένα ακόμη πιο επείγον ερώτημα: τι έρχεται μετά το «τερματικό»; Τα χρηματοοικονομικά σημεία αναφοράς δεν κάτι που μπορεί να ενθουσιάσει, αλλά ως σημείο αναφοράς για επενδυτικά κεφάλαια, παράγωγα και δομημένα προϊόντα αξίας τρισεκατομμυρίων δολαρίων, έχουν βαθιά επιρροή και είναι απίστευτα προσοδοφόρα. Πριν την εμφάνιση της Bloomberg η S&P είχε επικρατήσει στον κλάδο.

Καθημερινά, το «τερματικό» επεξεργάζεται κατά μέσο όρο περισσότερα από 300 δισεκατομμύρια bits οικονομικών πληροφοριών και στέλνει περίπου 1,4 δισεκατομμύρια μηνύματα και 30 εκατομμύρια μηνύματα συνομιλίας «Instant Bloomberg» παγκοσμίως. Από το 1982 που η Merrill Lynch συμφώνησε να πληρώνει 1.000 δολάρια το μήνα για καθένα από τα πρώτα 22 τερματικά που θα χρειαζόταν, ο τερματικός σταθμός είναι ο ήλιος γύρω από τον οποίο περιστρέφεται η εταιρεία.

Όλα όσα έχει κάνει η Bloomberg έκτοτε επικεντρώνονται στο πώς να κάνει το “τερματικό” πιο πολύτιμο, προσθέτοντας λειτουργίες συνομιλίας, οργανισμού ειδήσεων, πρωτοκόλλων διαπραγμάτευσης ομολόγων, βάσεις εναλλακτικών δεδομένων, η συλλογή συνομιλιών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κλπ.

Μπορεί να μην είναι τόσο λαμπερό όσο άλλες τεχνολογίες, αλλά τα τερματικά της Bloomberg έχουν γίνει ουσιαστικό μέρος της εργαλειοθήκης κάθε σοβαρής τράπεζας ή επενδυτικού ομίλου. Ορισμένα στελέχη επιμένουν σε δικό τους τερματικό ως προϋπόθεση για την αποδοχή πρότασης εργασίας.

Η χρέωση για την ενοικίαση τερματικού αυξήθηκε πέρυσι την τιμή κατά περίπου 9% στα $30.000 τον χρόνο για ένα τερματικό του και το κόστος των πολλαπλών έφτασε στα $26.580 ανά μονάδα.

Επειδή η εταιρεία αρνείται να συνάψει συμφωνίες, ακόμη και για τους μεγαλύτερους πελάτες της, αυτό σημαίνει ότι τα ετήσια έσοδα που θα φέρουν τα τερματικά τα επόμενα δύο χρόνια θα φτάσουν τουλάχιστον τα 9,7 δισ. δολάρια. Η Bloomberg είναι διωτική εταιρεία που ανήκει σχεδόν εξ ολοκλήρου στον ιδρυτή της και δεν απαιτείται να κάνει δημόσιες οικονομικές αποκαλύψεις. Ωστόσο, οι αναλυτές του κλάδου λένε ότι τα περιθώρια κέρδους είναι αξιοζήλευτα.

Μπορεί να έχει πολλούς ανταγωνιστές σε κάθε τμήμα που δραστηριοποιείται, αλλά οι πελάτες λένε, ακόμη και αν είναι φθηνότεροι, κανένας από αυτούς δεν μπορεί να αγγίξει τη συνολική ολοκληρωμένη προσφορά της Bloomberg.

Η ιδιόμορφη εταιρική κουλτούρα της Bloomberg

Η ιδιόμορφη εταιρική κουλτούρα της Bloomberg – ένας συνδυασμός επιθετικής ορμής και συνεχούς ανασφάλειας – αντανακλά τις ιδιοσυγκρασίες του Μπλούμπεργκ. Η παράδοση της εταιρείας λέει ότι ο ιδρυτής λατρεύει τα ενυδρεία επειδή το να βλέπεις τα ψάρια να κολυμπούν με ηρεμία μέσα στο νερό είναι σαν κάποιος να σου κάνει μασάζ στα μάτια σε στιγμές άγχους. Ααλήθεια είτε όχι, πολλά από τα 176 γραφεία της Bloomberg έχουν τουλάχιστον ένα μεγάλο ενυδρείο αλμυρού νερού.

Ακόμη και στα 81 του, φαίνεται να παραμένει ο ίδιος που κάποτε είπε ότι το βράδυ της Κυριακής ήταν η αγαπημένη του ώρα της εβδομάδας, επειδή ήξερε ότι σύντομα θα είχε «πέντε ολόκληρες μέρες διασκέδασης στο γραφείο». Θέλει να γνωρίζει τους πάντες και τους υποχρεώνει να φοράνε ταμπέλες με τα ονόματα τους. Τις περισσότερες μέρες βρίσκεται στο γραφείο από τις 7 π.μ., και εξακολουθεί να εμπλέκεται ακόμη και σε λεπτομέρειες όπως η διαμόρφωση του γραφείου και η επιλογή φαγητού στην καντίνα. Οτιδήποτε σημαντικό είναι ενσωματωμένο στο «τερματικό» εξακολουθεί να εγκρίνεται απ’ τον ίδιο.

Ένα θέμα που απασχολεί το Bloomberg και τον ιδρυτή του εδώ και δεκαετίες είναι οι επαναλαμβανόμενες κατηγορίες ότι η κουλτούρα του είναι εχθρική προς τις γυναίκες. Το 1990, η πρώην διευθύντρια μάρκετινγκ της εταιρείας, Ελίζαμπεθ ΝτεΜαρς, εξέδωσε βιβλίο που εμπεριείχε την «εξυπνάδα και τη σοφία» του, με αποφθέγματα όπως «κάντε τον πελάτη να πιστεύει ότι κάνει έρωτα, ενώ υφίσταται βιασμό», την εξύβριση ανταγωνιστή με ομοφοβικό βρισίδι και τα επαναλαμβανόμενα σεξουαλικά υπονοούμενα και ανέκδοτα.

Όταν ο Μπλούμπεργκ κατέβηκε στην προεδρική κούρσα το 2019, το Business Insider μέτρησε σχεδόν 40 αγωγές από 65 ενάγοντες που είχαν κατατεθεί προσωπικά εναντίον της Bloomberg LP και του Μάικλ Μπλούμπεργκ σε κρατικά και ομοσπονδιακά δικαστήρια από το 1996, κυρίως για διακρίσεις φύλου, φυλής και αναπηρίας. Κάποια στελέχη τα θεωρούν ανυπόστατα, άλλα τονίζουν την ύπαρξη ισχυρών γυναικών σε σημαίνοντα πόστα.

Πέρυσι, η εταιρεία πρόσφερε μια γεύση για το πώς θα μπορούσε να είναι το μετά-Μπλούμπεργκ μέλλον, με μια αναδιοργάνωση που ανέδειξε δύο άτομα που είναι πιο πιθανό να ηγηθούν της εταιρείας μόλις ο Μπλούμπεργκ αποχωρήσει οριστικά: τον λακωνικό επικεφαλής εμπορικό διευθυντή Ζαν Πολ Ζαμίτ, και τον ρωσικής καταγωγής Βλαντ Κλιάτσκο επικεφαλής προϊόντων και υπεύθυνο για όλες τις λειτουργίες τεχνολογίας, μηχανικής και δεδομένων.

Ο ίδιος ο Μπλούμπεργκ ανέδειξε την Πάτι Ρόσκιλ, τότε διευθύντρια οικονομικών, στη νέα διευθύνουσα σύμβουλο επιχειρήσεων της εταιρείας και την έβαλε επικεφαλής του συντονισμού της διαχειριστικής επιτροπής που διοικεί την εταιρεία.

Κάποιοι δεν ανησυχούν… κάποιοι άλλοι όμως

Πολλοί αναλυτές και άνθρωποι στην Bloomberg δεν ανησυχούν για τις προοπτικές ενός μέλλοντος χωρίς τον ιδρυτή. Επισημαίνουν τη προσωπολατρική κουλτούρα της εταιρείας, την έμπειρη διαχείριση και το γεγονός ότι ο Μπλούμπεργκ είχε αποχωρήσει για περισσότερα από 12 χρόνια όσο εμπλέκετο στην πολιτική, χωρίς ουσιαστική αναστάτωση.

Δεν είναι όλοι τόσο σίγουροι. Ορισμένα πρώην στελέχη επισημαίνουν ότι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Ντόκτοροφ έκανε πολλές αλλαγές που γρήγορα ματαιώθηκαν όταν ο Μπλούμπεργκ επέστρεψε από το Δημαρχείο.

Οι ευαισθησίες της εταιρείας στη μετά-Μπλούμπεργκ εποχή θα φανούν στο ίδιο το «τερματικό» γύρω από το οποίο περιστρέφονται τα πάντα, καθώς άλλες πλευρές της αυτοκρατορίας του Μπλούμπργκ γίνονται πιο ουσιαστικές, συμπληρώνοντας τις πωλήσεις τερματικών σταθμών.

Η εταιρεία έχει δημιουργήσει επίσης μια ξεχωριστή επιχείρηση πωλήσεων δεδομένων, η οποία διοχετεύει ακατέργαστα δεδομένα απευθείας σε πελάτες που ούτε χρειάζονται ούτε θέλουν συνδρομή τερματικού. Εκτιμάται ότι αυτή η επιχείρηση τώρα πιθανότατα κερδίζει περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Ως αποτέλεσμα, οι μη τερματικές επιχειρήσεις δημιουργούν περίπου το ένα τρίτο των συνολικών εσόδων 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Bloomberg, από 20 τοις εκατό όταν επέστρεψε ο Μπλούμπεργκ το 2014.

Αν ο ίδιος δεν είναι πλέον στο κάδρο – αλλά κανείς δεν μπορεί να καταπιεί μια επιχείρηση 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων – μπορεί να ο διάδοχός του να πουλήσει κάποια κομμάτια της.

Ο ίδιος ο Μπλούμπεργκ μπορεί να κάνει κάτι απρόοπτο στο τέλος της καριέρας του. Οι περισσότεροι παρατηρητές λένε ότι είναι πιθανό να μεταβιβάσει την ιδιοκτησία του στην εταιρεία σε κάτι σαν ένα Διαρκές Καταπίστευμα Ιδιαίτερου Σκοπού που θα επιβλέπονταν από φίλους και συγγενείς, όπως οι κόρες του Έμα και Τζορτζίνα, και τα κέρδη του θα πήγαιναν στο Bloomberg Philanthropies.

Ο Μπλούμπεργκ λατρεύει να επισημαίνει ότι η μητέρα του έζησε μέχρι τα 102 – ένα ρεκόρ που ελπίζει να καταρρίψει. Αν ναι, οι υφιστάμενοί του ενδέχεται να αντιμετωπίσουν άλλες δύο δεκαετίες με ταμπελάκια και ενυδρεία να τα κοιτάζουν ενώ δουλεύουν.

Πηγή ΟΤ

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροΤραγικό τροχαίο κοντά στον Πλαταμώνα με έναν νεκρό από τον Τύρναβο και πέντε τραυματίες
Επόμενο άρθροΔυνατή έκρηξη σε κατάστημα της Λάρισας