Πού μετατοπίζεται το ενδιαφέρον των επενδυτών στο χώρο της τέχνης για το 2019

 

Aν το 2017 ήταν η χρονιά του… Leonardo και του Basquiat, τότε το έτος που έγυγε, θα μείνει στην ιστορία ως αυτό του Banksy. Γιατί, αν ο Basquiat ήταν ένας street artist που μεταπήδησε από τους δρόμους στα σαλόνια, ο Banksy έφερε τον κόσμο της τέχνης στους… τοίχους που ζωγραφίζει, στους δρόμους. Kαι, μπορεί τα έργα του να μην πλησιάζουν τα 450,3 εκατ. δολάρια που «έπιασε» ο Salvator Mundi -ο οποίος ακόμα αναμένεται να κάνει ντεμπούτο στο Abu Dhabi Louvre- όμως κατάφερε να στρέψει την προσοχή της βιομηχανίας των δισεκατομμυρίων δολαρίων επάνω του.

 

Tο κατάφερε τον Oκτώβριο, όταν, σε δημοπρασία του Sotheby’s, έργο του που πωλήθηκε για 1 εκατ. στερλίνες, μετατράπηκε σε… λωρίδες, αφού καταστράφηκε μπροστά στα μάτια των έκπληκτων θαμώνων. O αγοραστής, ο οποίος προφανώς ήταν ενήμερος για το stunt, πλήρωσε αρκετά περισσότερα και από το πρώτο fintech κομμάτι τέχνης που δημοπράτησε ο Christie’s (432.500 dol;aria), ακόμα και από Warhol! Φάνηκε, λοιπόν, μια νέα τάση.

 

Tο ερώτημα του… δισεκατομμυρίου, τώρα, είναι εάν το 2019 θα συνεχιστεί αυτή η τάση και ο κόσμος της τέχνης, με τις τιμές που έχουν πάρει την… ανηφόρα, θα συνεχίσει, εκτός από τους Grand Masters και τους Masters, να δίνει αξία στο street art, αλλά και κυρίως, στις νέες μορφές τέχνης. Για παράδειγμα, στην «εκπνοή» του 2018, είδαμε, για πρώτη φορά την πώληση έργου (Warhol) σε πολλούς αγοραστές, με χρήση κρυπτονομισμάτων. Ένα σημάδι του ότι οι οίκοι ανοίγουν ορθάνοιχτα πλέον τις πόρτες στις νέες τεχνολογίες, είτε πρόκειται για έργα τέχνης αυτά καθεαυτά, είτε για τον τρόπο απόκτησής τους.

 

Aυτό είναι το μέλλον. Ήδη, πολλές γκαλερί προσφέρουν τέχνη για κρυπτονομίσματα, καλλιτέχνες έχουν συλλεκτικά είδη που βασίζονται στην τεχνολογία blockchain και συμβαίνει αυτό που πολλοί χαρακτηρίζουν «εκδημοκρατισμός της πρόσβασης στην υψηλή τέχνη». Άλλωστε, όπως απέδειξε και ο Christie’s, κάποια τεχνουργήματα με τη χρήση τεχνολογιών (όπως η blockchain) έχουν μεγάλο potential.

 

Aυτό, με τη σειρά του, μπορεί να δώσει μεγαλύτερη ώθηση στις τοπικές γκαλερί, μετατοπίζοντας ένα μέρος των επενδυτών σε νέες ατραπούς, σε ό,τι αφορά την απόκτηση τέχνης κάτι που τη χρονιά που πέρασε, δεν έγινε. Aντίθετα, όπως είδαμε και στο Basel Art Fair, υπήρξε μια «έξοδος» από τις μικρότερες γκαλερί…

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθρο«Δίκαιη και ειρηνική λύση» στην κρίση στη Βενεζουέλα ζητά ο Πάπας Φραγκίσκος
Επόμενο άρθροΤο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα στάλθηκε στις Βρυξέλλες