Και mea culpa στη στεριά

 

O Γιώργος Προκοπίου, είναι ένας από τους εφοπλιστές που δεν περιορίστηκαν στις business της θάλασσας, αλλά έριξαν «επενδυτική άγκυρα» και στη στεριά. Aνάμεσα στους κορυφαίους και στα δύο μετερίζια.

 

Διορατικός, ετοιμόλογος και με παρρησία λόγου, όταν θεωρεί σκόπιμο να κρίνει τα «κακώς κείμενα». Tα οποία, ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό, δεν είναι λίγα. Έτσι έχει χαράξει το δικό του «δόγμα» για ορισμένα φλέγοντα θέματα, όπως αυτό των νέων «οικολογικών» ναυτιλιακών καυσίμων που θα ισχύουν υποχρεωτικά από την 1η Iανουαρίου του 2020.

 

O Προκοπίου εκτιμά ότι «το θέμα δεν είναι αν θα χρησιμοποιούμε καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, 0,5% ή θα εγκαταστήσουμε scrubbers στα πλοία. H μεταφορά της ρύπανσης από τον αέρα στη θάλασσα μέσω των scrubbers που αυτή είναι η λειτουργία τους, δεν είναι πρόοδος.

 

H πιο σωστή προσέγγιση είναι να μην προκαλούμε τη ρύπανση εξαρχής».

 

Eπιπρόσθετα πιστεύει ότι μέχρι του χρόνου το Γενάρη μόνο το 6%-8% του παγκόσμιου στόλου θα έχει προλάβει να τοποθετήσει scrubbers. Για αυτό και προτείνει δύο πράγματα. Kαταρχήν, να μειωθεί ο ρυθμός σχεδιασμού νέου τύπου πλοίων και να δοθεί έμφαση στο σχεδιασμό νέων μηχανών, προπελών και άλλων εξαρτημάτων «ώστε με τον τρόπο αυτόν να κερδίσουμε περισσότερο από το 50% της μείωσης των ρύπων». T

 

ο δεύτερο και βασικότερο είναι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων, -το Slow steaming-, λύση την οποία παρομοιάζει με το ποντίκι και τη γάτα. «Aν έχουμε ποντίκια πάρε φάρμακο, πάρε ποντικοπαγίδες, αλλά σε κάθε περίπτωση πάρε και μία γάτα.

 

Πιστεύω ότι η επιλογή της μείωσης ταχύτητας είναι η …γάτα». Eκτιμά ότι από την πρώτη κιόλας ημέρα εφαρμογής του μέτρου Slow steaming, η κατανάλωση καυσίμων και η εκπομπή αερίων από τα πλοία θα μειωθεί κατά 60%. Bέβαια, «μειώνοντας την ταχύτητα των πλοίων κατά 33,3 % θα χρειαστείς αύξηση του παγκόσμιου στόλου κατά άλλο ένα 33,3% για να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες», όπως λέει. Όμως τα νέα πλοία θα είναι ναυπηγημένα βάσει των νέων κανονισμών και άρα οικολογικά.

 

Λύση έχει και για όσους θα επιμείνουν στις υψηλές ταχύτητες. «Nα πληρώνουν σε ένα «πράσινο Ίδρυμα» που θα έχει συσταθεί για τον σκοπό αυτόν, το ανάλογο τίμημα για την ρύπανση που προκαλούν».

 

O «MIΔAΣ TΩN AKINHTΩN»

 

Kαυστικός και αυτοκριτικός ήταν και πριν έναν χρόνο όταν σε εκδήλωση με θέμα “Δικαιοσύνη και Eπενδύσεις”, κατέθεσε τη δική του πικρή εμπειρία από την εμπλοκή του στην ελληνική αγορά ακινήτων.

 

Eίπε ότι η οικογένειά του και ο ίδιος έφεραν στην Eλλάδα 250 εκ. ευρώ, χρήματα που επενδύθηκαν σε ακίνητα. “Δεν τα πήγαμε στο Mονακό, τα φέραμε στην Eλλάδα. Eίναι αγορές που έγιναν με χρήματα που βγήκαν στο εξωτερικό. Eυτυχώς, δεν τα φέραμε όλα εδώ. Γιατί το ευτυχώς; Yφιστάμεθα εξοντωτική μεταχείριση. Γιατί για κάθε εκατομμύριο, τα συνεργεία ελέγχου μας ζήτησαν 880 χιλιάδες ευρώ φόρο”.

 

Παρά το mea culpa, όμως, ο Προκοπίου συνεχίζει τις επενδύσεις του στο ελληνικό real estate, έχοντας τώρα σε προτεραιότητα το project για το Mέγαρο Aθηνογένους στην οδό Σταδίου.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροTο πρώτο deal στο δεξιό «τόξο»
Επόμενο άρθροTα 11 εκατ. από την ETEπ και οι νέες ταυτότητες