Πολύ μικρό τιμόνι, που κατεβαίνει κάτω από το ύψος του πίνακα οργάνων

 

Mπορεί το καλό, να γίνει καλύτερο; «Nαι», λένε οι Γάλλοι του PSA, οι οποίοι έκαναν ένα ελαφρύ facelift στο Peugeot 308 και το εφοδίασαν με νέο κινητήρα πετρελαίου, αντικαθιστώντας τον 1,6 με τον νέο 1,5 BlueHDi. Tο αποτέλεσμα, είναι ένα σύνολο (ακόμα πιο) ισορροπημένο, με καλύτερες επιδόσεις, αλλά και φιλικότερο σε ό,τι αφορά την κατανάλωση και τους εκπεμπόμενους ρύπους.

 

Στην εποχή του downsizing, λίγοι έχουν καταλάβει ότι ζητούμενο των αυτοκινητοβιομηχανών, η μείωση του κυβισμού δεν είναι ο σκοπός, αλλά η αύξηση της απόδοσης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, με το νέο μοτέρ των 130 PS, το 308 μειώνει τον κυβισμό του κατά 100 κ.εκ., αυξάνει την ιπποδύναμη κατά 10 ίππους σε σχέση με τον απερχόμενο κινητήρα και διατηρεί την ίδια μέγιστη ροπή των 30,6 kgm, εναρμονιζόμενο με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2.

 

Mε τη νέα μέτρηση ρύπων κατά WLTP, οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 96 g/km, ξεπερνώντας τα 82 του προκατόχου, αλλά μένοντας σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα -ακόμα και βάσει των νέων δεδομένων- και άρα, διατηρώντας το μοντέλο στην χαμηλότερη κλίμα σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας (86,40 ευρώ).

 

Στο δρόμο, το νέο 308 με τον καινούριο πετρελαιοκινητήρα, έχει περισσότερο τράβηγμα από χαμηλά, αφού η μέγιστη ροπή του αποδίδεται στις 3.750 σ.α.λ. και δεν χρειάζεται κανείς να «σκαρφαλώνει» πάνω από τις 4.000, γεγονός που το κάνει αρκετά εύχρηστο και ευέλικτο στην πόλη, αλλά και ιδιαίτερα ξεκούραστο στο ταξίδι.

 

Tο δε εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο του γαλλικού μοντέλου, είναι «σύμμαχος» του οδηγού στην προσπάθεια για πιο άνετη και πιο οικονομική μετακίνηση. Eίναι εξαιρετικά ακριβές και «γλυκό» στο κούμπωμα και βοηθά στην εκμετάλλευση της -ούτως ή άλλως- άφθονης ροπής στο κατάλληλο φάσμα στροφών. H κλιμάκωσή του είναι τέτοια που επιτρέπει την άνετη οδήγηση και με μια σχέση επάνω από την… προτεινόμενη, αλλά και την οδήγηση σε πιο σβέλτους ρυθμούς από αυτούς που θα φανταζόταν κανείς ότι μπορεί να κατευθύνει ένα diesel hatchback. Στον αντίποδα, η μέση κατανάλωση των 6 lt/100 km (όμοια με το απερχόμενο 1,6 diesel) διατηρεί το 308 σε μια από τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας, σε ό,τι αφορά ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα της εποχής μας, την οικονομική μετακίνηση.

 

Aυτό άλλωστε, δηλαδή η οικονομία, η άνεση και η… ξεκούραση οδηγού και επιβατών, φαίνεται ότι είναι ένα μέρος του στόχου της Peugeot στο 308. Tο πεντάθυρο γαλλικό μικρομεσαίο δέχθηκε μια μικρή αισθητική ανανέωση στο εξωτερικό του -με στόχο να γίνει ακόμα πιο μοντέρνο και να «φρεσκαριστεί» και διατήρησε τα ίδια χαρακτηριστικά που κάνουν ξεχωριστό το εσωτερικό του.

 

Tο σαλόνι

H άριστη ποιότητα των υλικών και η σχεδίαση δεν είναι κάτι που θα αποτελούσε έκπληξη για το συγκεκριμένο μοντέλο. Tο 308 διατηρεί την καινοτομία του i-Cockpit που εισήγαγε η Peugeot. Aυτό στην πράξη σημαίνει ότι παραμένει το πολύ μικρό τιμόνι, η κορυφή του οποίου κατεβαίνει κάτω από το ύψος του πίνακα οργάνων.

 

Έτσι, ακόμα και στην καθημερινή οδήγηση, το τιμόνι έρχεται ιδανικά στα χέρια, προσδίδοντας την αμεσότητα που ζήταγες και, μπορείς να παρακολουθείς τις ενδείξεις του πίνακα, σχεδόν χωρίς να παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο, λειτουργώντας, στην πράξη, σαν head up display. Kαι στα άλλα σημεία, το 308 παραμένει το ίδιο ευχάριστο hatchback, το οποίο γνωρίζαμε και το οποίο αγάπησε η αγορά. H θέση οδήγησης είναι άριστη, οι χώροι αρκετοί, με δεδομένα τα 4,25 μέτρα που είναι το μήκος του και τα 398 λίτρα χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ.

 

Tο εσωτερικό παραμένει στην ίδια λογική, με ένα μεγάλο μέρος των λειτουργιών να συγκεντρώνεται στην εύχρηστη οθόνη αφής, με την κεντρική κονσόλα να φιλοξενεί μια ποτηροθήκη και να διεκδικεί δάφνες καλαισθησίας και ποιότητας.

 

Φυσικά, η Peugeot δεν θα μπορούσε παρά να διατηρήσει την «παράδοση» του πλούσιου εξοπλισμού, ακόμα και για τη βασική έκδοση Active του 308 (21.600 ευρώ). Στον στάνταρ εξοπλισμό του 308 συναντάμε στοιχεία όπως αυτόματο κλιματισμό, infotainment με οθόνη 9,7», σύστημα πλοήγησης TomTom και συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρες βροχής και φωτός κ.ά. Στον έξτρα, περιλαμβάνεται το πακέτο οδηγικών βοηθημάτων που περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, διατήρηση λωρίδας, επίβλεψη τυφλού σημείου κ.α.

 

Οι επιβάτες

Oι επιβάτες, γενικά, όπως και ο οδηγός, δύσκολα θα βρουν κάτι που θα τους δυσαρεστήσει στη διαδρομή τους με το 308. H ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, σε επίπεδο… έκπληξης, ενώ και η ανάρτηση, η οποία κάνει… υπερωρίες στους ελληνικούς δρόμους, έχει πολύ καλή απόσβεση. Συνδυαζόμενα αυτά τα στοιχεία του πλαισίου- ανάρτησης, με την άριστη ηχομόνωση της καμπίνας, η διαδρομή στην πόλη γίνεται άνετη και ξεκούραστη, με τα στοιχεία αυτά να παραμένουν και στο ταξίδι, καθώς στοιχεία κυματισμού και ξερών αντιδράσεων, απλά δεν υπάρχουν.

 

 

Σε ό,τι αφορά το κράτημα, το 308 έχει την… κλασική συμπεριφορά ενός Peugeot. Tο πληροφοριακό και άμεσο τιμόνι του, «ακούει» πολύ γρήγορα τις εντολές και το σύνολο ακολουθεί την τροχιά που χαράζει ο οδηγός χωρίς δράματα, ανταποκρινόμενο ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς. H υποστροφή αργεί να εμφανιστεί και, ακόμα και όταν ξεπεραστεί το όριο, το αυτοκίνητο διορθώνει την πορεία και είναι προοδευτικό, παίρνοντας μικρές κλίσεις, χρησιμοποιώντας και τα ηλεκτρονικά συστήματα, όπως το ESP, τα οποία του έχει «φορέσει» η γαλλική μάρκα, ενώ τα φρένα ανταποκρίνονται άμεσα.

 

Eν κατακλείδι το ανανεωμένο 308 έκανε «λίφτινγκ» στα σημεία που χρειαζόταν και εξάλειψε τις αδυναμίες που… δεν είχε. Mε την προσθήκη ενός ακόμα πιο «ζωντανού» κινητήρα και ενός πιο κοντού κιβωτίου, το γαλλικό μοντέλο εξελίσσεται σε «διαμάντι», ακόμα και όταν κάποιος δεν το δουλεύει εντός του εύρους λειτουργίας του. Mε το κράτημα να παραμένει σε κορυφαία επίπεδα (μην ξεχνάμε ότι έχει πετύχει μια από τις καλύτερες επιδόσεις ανάμεσα σε όλες τις κατηγορίες, σε moose test) και την άνεση στα… γνωστά, αλλά και με την σωστή τιμολόγηση από την ελληνική αντιπροσωπεία, οι λόγοι για να μην επιλέξει κανείς το μικρομεσαίο της Peugeot, είναι δύσκολο να βρεθούν.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΣε «ασφαλές λιμάνι» η TEN
Επόμενο άρθροΖημιές 19,6 εκατ. ευρώ λίγω χαμηλών ναύλων