Δείτε σε ποιους σταθμούς μπαίνει τέλος στους… τζαμπατζήδες

 

Τέλος στην εικόνα ένας επιβάτης να χτυπά εισιτήριο και δύο να διέρχονται στις πύλες εισόδου – εξόδου θα μπαίνει πλέον στο μετρό σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη σε ορισμένους κεντρικούς σταθμούς του μετρό και του ΗΣΑΠ οι πύλες παραμένουν πλέον σημαντικά λιγότερο χρόνο ανοιχτές, δυσκολεύοντας τους τζαμπατζήδες, οι οποίοι με γρήγορες κινήσεις εκμεταλλεύονταν την καθυστέρηση στο άνοιξε-κλείσε της πύλης και περνούσαν χωρίς να πληρώσουν.

 

Πρόκειται για το πρώτο βήμα από την πλευρά του μετρό σε μία προσπάθεια να πληρώνουν όλοι οι επιβάτες εισιτήριο.

 

Όπως αναφέρει το economistas ήδη από τις 22 Μαρτίου κλείνουν πιο γρήγορα οι πύλες εισόδου-εξόδου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους σταθμούς Σύνταγμα και Συγγρού Φιξ στο μετρό και στον σταθμό Νεραντζιώτισσα στους ΗΣΑΠ, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή.

 

Στους σταθμούς αυτούς οι πύλες κλείνουν μετά από πέντε δευτερόλεπτα πλέον και όχι μετά από οκτώ όπως ισχύει στους υπόλοιπους. Τις επόμενες εβδομάδες η ανάδοχος εταιρεία του έργου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, Hellas Smart Ticket, θα αλλάξει το χρόνο απόκρισης των πυλών και στους υπόλοιπους σταθμούς του μετρό και των ΗΣΑΠ.

 

Βασικός στόχος της πρωτοβουλίας που ανέλαβε ο ΟΑΣΑ είναι να σταματήσει το φαινόμενο με ένα εισιτήριο να περνούν από τις πύλες δύο ή και περισσότερα άτομα. Από το τέλος του 2018, όπως είχε αποκαλύψει το Economistas, ο ΟΑΣΑ είχε αναθέσει στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο να ερευνήσει ποιο είναι το βέλτιστο χρονικό διάστημα που θα πρέπει να μένουν ανοιχτές οι πύλες όταν οι επιβάτες χτυπάνε το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

 

Το ΕΜΠ κατέγραψε τι ισχύει στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη που εφαρμόζουν ανάλογα κλειστά συστήματα ηλεκτρονικών εισιτηρίων.

 

Ο νέος χρόνος απόκρισης των πυλών σε συνδυασμό με την αύξηση των ελέγχων κομίστρου, η οποία αγγίζει το 300% τους τελευταίους δύο μήνες σε σχέση με τον Ιανουάριο, αναμένεται να αποδειχθούν χρήσιμα εργαλεία στη μάχη για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης.

 

Οι αυξημένοι έλεγχοι εισιτηρίων, οι οποίο ανέρχονται σε περίπου 15.000 την ημέρα με στόχο σταδιακά να φτάσουν τις 25.000, έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα έσοδα από την ακύρωση εισιτηρίων τις πρώτες 21 ημέρες του Μαρτίου ανήλθαν σε 15,6 εκατομμύρια ευρώ.

 

Η αύξηση είναι σημαντική δεδομένου πως ο μέσος μηνιαίος όρος των εσόδων για όλα τα μέσα μεταφοράς δεν ξεπερνούσε τα προηγούμενα τρία χρόνια τα 15 εκατομμύρια. Αύξηση παρατηρείται και στην έκδοση προσωποποιημένων καρτών, οι οποίες έχουν φτάσει πλέον το 1,15 εκατομμύριο.

 

Το 2018 τα έσοδα των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών ανήλθαν σε περίπου 220 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2017, όταν τα έσοδα άγγιξαν τα 175 εκατομμύρια.

 

Ωστόσο, η αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επιδότηση ύψους 40 εκατ. ευρώ για τις δωρεάν μετακινήσεις ανέργων, πολυτέκνων και ατόμων με ειδικές ανάγκες.

 

Εάν συνεχιστεί η επίδοση του Μαρτίου, με έσοδα ύψους 20 εκατ. ευρώ, τότε οι αστικές συγκοινωνίες θα φτάσουν κοντά στην επίτευξη του στόχου που έχει τεθεί από το Υπερταμείο για έσοδα ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ το 2019.

 

Τα έσοδα αναμένεται να ενισχυθούν ακόμα περισσότερο από την αύξηση των ελέγχων εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ, στα οποία παρατηρείται το υψηλότερο ποσοστό εισιτηριοδιαφυγής.

 

Τις επόμενες ημέρες θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις και για τη μετακίνηση των πυλών στο σταθμό Πανεπιστήμιο του μετρό. Τις ώρες αιχμής οι υπεύθυνοι του σταθμού αναγκάζονται να ανοίγουν τις πύλες, καθώς η κίνηση των επιβατών αποδείχθηκε μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη στις μελέτες, με αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές στις σκάλες που οδηγούν στην έξοδο.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΑεροπλάνο που πήγαινε στο Ντίσελντορφ κατέληξε στο Εδιμβούργο
Επόμενο άρθροΟι δηλώσεις Τσιρώνη είναι εθνικό ατόπημα