Το στρατηγικό πλεονέκτημα στις βαλκανικές χώρες και το στοίχημα στον κατασκευαστικό κλάδο

 

Το προφίλ της στον κατασκευαστικό κλάδο ενισχύει η Intrakat μετά την αναδιάρθρωση του ομίλου το 2018 και υπό αυτό το πρίσμα φλερτάρει στις αγορές του εξωτερικού με βλέμμα της να στρέφεται στις χώρες των Βαλκανίων στις οποίες έχει αναπτύξει κατασκευαστική δραστηριότητα και διαθέτει το στρατηγικό πλεονέκτημα.

 

Ρουμανία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία καθώς και Πολωνία αποτελούν πόλο έλξης για τη διοίκηση του ομίλου και αναμένεται να επεκταθεί σταδιακά, κεφαλαιοποιώντας ουσιαστικά την εμπειρία της μέσω της διεκδίκησης και ανάληψης επιπλέον συμβάσεων.

 

Οι συμμαχίες και τα περιφερειακά αεροδρόμια

Στο κάδρο της εταιρείας μπαίνει ο κατασκευαστικός κλάδος γεγονός το οποίο ερμηνεύει και την αναζήτηση συνεργιών, μέσω της σύμπραξης με τον προερχόμενο από την Άκτωρ Δημήτρη Κούτρα, ο οποίος πριν από λίγους μήνες, επισημοποίησε την επένδυσή του στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, καθώς απέκτησε τον έλεγχο του 20%.

 

Ένα ακόμη όπλο στην φαρέτρα της εταιρείας είναι και ανάπτυξη μιας νέας εταιρικής δομής. Παράλληλα η διεκδίκηση και ανάληψη του έργου των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, για λογαριασμό της Fraport, έχουν βοηθήσει την Intrakat να εκσυγχρονίσει τον τρόπο παραγωγής έργων, μια τεχνογνωσία, την οποία επιθυμεί σήμερα να αξιοποιήσει και σε νέα έργα.

 

Αυτά θα αφορούν κτιριακές εγκαταστάσεις, βιομηχανικές και μεταλλικές κατασκευές, οδικούς άξονες, σιδηροδρομικά έργα, σήραγγες, υδραυλικά και λιμενικά έργα, αεροδρόμια, αλλά και ακόμα πιο εξειδικευμένα έργα, στα οποία η εταιρεία ειδικεύεται, όπως έργα οπτικών ινών, δίκτυα πρόσβασης νέας γενιάς, δίκτυα φυσικού αερίου κτλ.

 

Ευκαιρίες και στην Ελλάδα

Η  εταιρεία εκτιμά ότι ευκαιρίες παρουσιάζονται και στην ελληνική αγορά κατασκευών, καθώς όπως τονίζεται στην ετήσια οικονομική έκθεση, «οι προοπτικές που διαγράφονται για τις κατασκευαστικές επιχειρήσεις είναι θετικές, λόγω νέων μεγάλων έργων σημαντικού προϋπολογισμού, που αναμένεται να δημοπρατηθούν».

 

Επιπλέον, οι εταιρείες του κλάδου εκτιμούν ότι τα δημόσια έργα θα συνεχίσουν να περιορίζονται, με την πλειονότητα των μεγάλων έργων να υλοποιείται είτε μέσω παραχωρήσεων, είτε με την μορφή των ΣΔΙΤ (Συμβάσεις Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα), αμφότερες μορφές που επιτρέπουν σημαντικές αποδόσεις κεφαλαίου και ενισχύουν την μελλοντική «ορατότητα» των εσόδων τους, στοιχείο σημαντικό για τους ξένους θεσμικούς επενδυτές. Μάλιστα, πλέον, τα παραπάνω «εργαλεία» χρηματοδότησης έργων, μπορούν να χρηματοδοτηθούν και μέσω των αντίστοιχων προγραμμάτων της Ε.Ε. για ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις, ή και μέσω των προγραμμάτων ΣΕΣ (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης).

 

Αναδιάρθρωση εταιρείας

 

Υπενθυμίζεται ότι η Intrakat προχώρησε σε αναδιάρθρωση της εταιρικής της δομής το 2018, καθώς οι κλάδοι της διαχείρισης απορριμμάτων – ενέργειας και των ακινήτων αποσχίστηκαν και πέρασαν υπό τον έλεγχο της Intracom Holdings.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΣυνεχίζονται οι αιτήσεις για το πρόγραμμα κατάρτισης 650 ανέργων
Επόμενο άρθροΑύριο το υπόλοιπο συντάξεων σε όσους καταβλήθηκαν σήμερα μειωμένες