«Το retail του μέλλοντος είναι ηλεκτρονικό – και το Public θα έχει ηγετική θέση». Η πρόταση αυτή ίσως συμπυκνώνει καλύτερα από καθετί τον στόχο που έχει θέσει ο Χρήστος Καλογεράκης απέναντι στη μεγάλη πρόκληση που έχει αναλάβει ως επικεφαλής του νέου συνδυασμένου σχήματος Public – Media Markt υπό την ομπρέλα του Olympia Group.

Ε ντεκα μήνες μετά το μεγάλο deal που έφερε… εις γάμου κοινωνία τις δύο αλυσίδες, ο μετασχηματισμός του εταιρικού σχήματος προχωρά και ήδη είναι σε εξέλιξη δομικές οργανωτικές αλλαγές, αλλά και οι πρώτες επενδύσεις σε logistics, τεχνολογίες, καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό. Eνα επενδυτικό πλάνο που, όπως δηλώνει ο κ. Καλογεράκης στο «business stories», θα φτάσει στη διετία τα 26 εκατ. ευρώ.

«Το Public είναι ο Νο 1 e-commerce retailer στην ελληνική αγορά. Με τη βεβαιότητα ότι το retail του μέλλοντος είναι ηλεκτρονικό, προχωράμε σε δομικές αλλαγές για να είμαστε μακράν ο ηγέτης του ηλεκτρονικού εμπορίου την επόμενη μέρα», σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Public – Media Markt (PMM), και προσθέτει: «Εχουμε όλες τις προϋποθέσεις που μας δίνουν σαφές προβάδισμα: τη Νο 1 θέση στο e-commerce με 65 εκατομμύρια επισκέψεις, ισχυρή omnichannel στρατηγική, το μεγαλύτερο Marketplace στην Ελλάδα και δύο πολύ δυνατά συμπληρωματικά brands, τα Public και Media Markt. Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα δικαιώνουν τις επιλογές μας, καθώς και για το 2019 η συνεισφορά του e-commerce στον ετήσιο τζίρο της εταιρείας είναι 20%. Με αφετηρία τα παραπάνω συστατικά έχουμε ήδη στρέψει την ενέργεια και τις επενδύσεις μας σε τεχνολογίες, logistics, ταλέντο από την ελληνική αγορά και εμπειρία από πολύ πιο ώριμες αγορές του εξωτερικού. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τα μερίδιά μας στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Και ταυτόχρονα να συμβάλλουμε ώστε η χώρα μας να φτάσει τα επίπεδα ωριμότητας άλλων αγορών».

Η ενοποίηση των Public και Media Markt σε μία ενιαία εταιρεία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του καλοκαιριού, ενδεχομένως και αυτό τον μήνα. «Η έκβαση της διαδικασίας ενοποίησης ως τώρα μας χαροποιεί ιδιαίτερα καθώς ήδη έχουν ξεκλειδωθεί αρκετές συνέργειες για τους ανθρώπους μας, ενώ τον χειμώνα θα αρχίσουν να ξεκλειδώνουν και όλα τα προνόμια για τους πελάτες μας, προσφέροντας μία πρόταση μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα», λέει ο κ. Καλογεράκης. Οπως εξηγεί, η νέα εταιρική δομή θα στηριχθεί σε δύο πυλώνες μέσα από δύο ισχυρές διευθύνσεις. «Η νέα διεύθυνση e-commerce & Marketplace Business Unit αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα και επικεντρωνόμαστε στην ισχυροποίηση της ομάδας με στελέχη από τη διεθνή αγορά με δυνατή εμπειρία σε ώριμες αγορές του ηλεκτρονικού εμπορίου. Επίσης ενισχύουμε τη διεύθυνση αυτή με νέο ταλέντο από την Ελλάδα», λέει ο κ. Καλογεράκης. «Παράλληλα, δημιουργείται η διεύθυνση Retail Business Unit που με την καθοδήγηση των έμπειρων στελεχών μας θα έχει στην ευθύνη της τα δίκτυα των καταστημάτων Public – Media Markt με στόχο να ενεργοποιήσει μια σειρά από συνέργειες προς όφελος των πελατών και συνεργατών μας», προσθέτει.

Προτεραιότητες

Στις προτεραιότητες του νέου σχήματος το e-commerce είναι κορυφαίο στη λίστα. Εξάλλου ο ίδιος θεωρεί πως υπάρχουν μεγάλες προοπτικές στη χώρα μας, η οποία βρίσκεται, σύμφωνα με τον ίδιο, 4 με 5 έτη πίσω σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, η Public – Media Markt φρόντισε να κάνει πρόσφατα μία διεθνή μεταγραφή για να ηγηθεί της συγκεκριμένης προσπάθειας. Πρόκειται για τον Antoine Brouwer, ένα έμπειρο στέλεχος που έχει ηγηθεί μεγάλων ευρωπαϊκών σχημάτων στο συγκεκριμένο κομμάτι. Μεταξύ αυτών οι FonQ, Nextail, Media Markt – Saturn Ολλανδίας και T-Mobile Γερμανίας και Ολλανδίας. «Επιλέγουμε έναν έμπειρο άνθρωπο στο e-commerce προκειμένου να βοηθήσει το στρατηγικό μας πλάνο και τους ανθρώπους μας να εξελιχθούν», λέει ο κ. Καλογεράκης. «Ο Antoine γνώριζε ήδη για εμάς καθώς η εταιρεία είναι case study και ήδη γνωστή σε ευρωπαϊκό επίπεδο για το e-commerce της και τις τεχνολογίες της. Χάρη στη διεθνή εμπειρία και γνώση που διαθέτει σε θέματα e-commerce και marketplaces θα συμβάλει ουσιαστικά στο να αποκτήσουμε ακόμη μεγαλύτερο προβάδισμα στο ηλεκτρονικό εμπόριο», προσθέτει.

Το στοίχημα του Marketplace

Ενα κομμάτι στο οποίο η Public θέλει να δώσει ακόμα μεγαλύτερο βάρος είναι το Marketplace, η πλατφόρμα μέσω της οποίας άλλες εταιρείες μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους. «Το Marketplace είναι το νέο e-commerce – και η Public είναι η μόνη εταιρεία που έχει επενδύσει εδώ και δύο χρόνια σε μία από τις δύο καλύτερες τεχνολογικά πλατφόρμες στον κόσμο. Ως εκ τούτου η ταχύτατη ανάπτυξή του αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για εμάς και θα ισχυροποιήσει τη Νο 1 θέση μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο», λέει ο κ. Καλογεράκης.

Σήμερα το Public Marketplace είναι το πρώτο και το μεγαλύτερο ελληνικό Marketplace, με 527 συνεργαζόμενα καταστήματα. «Στόχος μας είναι να φτάσουμε τα 2.500 καταστήματα μέχρι το τέλος του έτους και το 1 εκατομμύριο νέα προϊόντα», λέει ο κ. Καλογεράκης, και εξηγεί: «Το σχέδιο που αναπτύσσουμε για τα καταστήματα αυτά είναι σχέδιο κοινής πορείας και ανάπτυξης, παρέχοντας υποστήριξη, εκπαίδευση, αλλά και μια σειρά από διευκολύνσεις, ιδιαίτερα υπό το βάρος της πρόσφατης πανδημίας. Για παράδειγμα, ανακοινώσαμε ότι οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις δεν θα χρειάζεται να καταβάλουν τη μηνιαία συνδρομή ως το τέλος του έτους, ενώ θα καταβάλουν προμήθεια μόνο όταν πραγματοποιούν πωλήσεις. Εχουμε ήδη ενισχύσει την ομάδα του Marketplace με 40 νέες προσλήψεις ταλέντων με ισχυρή τεχνογνωσία και με αναβάθμιση της εμπειρίας πλοήγησης στο public.gr».

Ο κ. Καλογεράκης δεν κρύβει ότι η πανδημία έχει λειτουργήσει ως επιταχυντής στο πλάνο της νέας εταιρείας και των στόχων της για το e-commerce: «Η πανδημία επηρέασε το σύνολο της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Σε αυτή την πρόκληση η ομάδα μας προσάρμοσε την πολιτική της σε χρόνο-ρεκόρ και εστίασε στα ηλεκτρονικά της assets, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ετοιμότητά της. Εχοντας εδώ και καιρό την πρώτη θέση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, την υποδομή, την τεχνολογία.

Ειδήσεις σήμερα: 

Η Ελλάδα πιέζει για κυρώσεις στην Τουρκία: Πρώτο βήμα η σύνοδος των υπ. Εξωτερικών

Κορωνοϊός: Απαγορεύονται τα πανηγύρια έως το τέλος Ιουλίου

Αγιά Σοφιά: Τηλεφώνημα Πούτιν – Ερντογάν

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθρο«Θετικοί» στον κορωνοϊό ο πρόεδρος κι ένας παίκτης της Ζυρίχης
Επόμενο άρθροΕΟΔΥ: 24 νέα κρούσματα κορονοϊού – Τα 4 στις πύλες εισόδου της χώρας