Μεγάλη κινητοποίηση πόρων και επενδύσεις, αλλά η αγορά δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται. Η προσπάθεια εδώ και έναν χρόνο των κυρίων Γιώργου και Κώστα Γεράρδου να βάλουν δυναμικά την Πλαίσιο στην αρένα των λευκών συσκευών, μια αγορά με ετήσιο τζίρο περίπου 550 εκατ. ευρώ, δεν φαίνεται να αποφέρει τα αναμενόμενα. Ο τζίρος από πέρυσι τον Ιούνιο, όταν ανακοίνωσαν την είσοδο στην αγορά των ηλεκτρικών συσκευών, μετά βίας έφτασε τα 20 εκατ. ευρώ. Σχεδόν τα 10 εκατ. καταγράφηκαν στις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2019 της εισηγμένης. Αλλα 10 εκατ. ευρώ πιθανόν να καταγραφούν και στις οικονομικές καταστάσεις του α’ εξαμήνου του 2020, που αναμένεται να δημοσιοποιηθούν έως το τέλος του μήνα. Κοινώς, ο τζίρος που έκανε η μεγάλη αλυσίδα δεν ξεπερνά αυτόν που κάνει απλώς ένα κεντρικό κατάστημα των μεγάλων παικτών στη συγκεκριμένη αγορά.  

Μάλιστα γι’ αυτό το αποτέλεσμα επενδύθηκαν 15 εκατ. ευρώ, όπως είχε δηλώσει η διοίκηση της Πλαίσιο, για τη δημιουργία ενός νέου logistic center στον Ασπρόπυργο, ενός flagship καταστήματος λευκών συσκευών στη λεωφόρο Πέτρου Ράλλη στου Ρέντη, το οποίο είχε αφήσει η Κωτσόβολος, την τροποποίηση τεσσάρων άλλων καταστημάτων για τη φιλοξενία λευκών συσκευών (Δάφνη, Μεταμόρφωση και Αγία Παρασκευή σε Αττική και Καλαμαριά στη Θεσσαλονίκη) κ.ο.κ.

Αυτό βέβαια σημαίνει ότι με τον ρυθμό που κινείται η προσπάθεια διείσδυσης της Πλαίσιο στη νέα αγορά η απόσβεση της επένδυσης θα αργήσει πολύ, κι ας έλεγε η διοίκηση της εισηγμένης ενώπιον των μετόχων στην τελευταία γενική συνέλευση τον περασμένο Ιούνιο «είμαστε σε τροχιά επίτευξης του στόχου που έχει τεθεί για φέτος», χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει αυτό τον στόχο.

«Για μένα πραγματικά δεν αξίζει τέτοια φασαρία, τόσος κόπος, για να αυξήσεις τον τζίρο σου μετά βίας κατά 20 εκατ. ευρώ», σχολίασε πάντως στο «business stories» σημαίνον στέλεχος ενός εκ των μεγάλων ανταγωνιστών του χώρου. Εάν μάλιστα επιβεβαιωθούν και τα δυσχερή σενάρια που επεξεργάζονται όλες οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου για πτώση της αγοράς 30% έως την επόμενη άνοιξη λόγω της βύθισης της κατανάλωσης, τότε τα πράγματα προδιαγράφονται ακόμα πιο δύσκολα για την προσπάθεια που καταβάλλει η Πλαίσιο.

«Σε περιόδους αναταραχής έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να κερδίσουμε. Και αυτό θα κάνουμε και τώρα», έλεγε ο κ. Κώστας Γεράρδος (φωτογραφία) όταν στις αρχές Ιουνίου παρουσίαζε στον Τύπο την οργάνωση των logistics και την ηλεκτρονική πλατφόρμα που βοήθησαν την εταιρεία στην περίοδο του lockdown να συγκρατήσει το 80% των περσινών πωλήσεων. Κάτι βέβαια που μένει να αποδειχτεί στις οικονομικές καταστάσεις εξαμήνου. Σημειωτέον ότι στο σύνολο του 2019 ο κύκλος εργασιών της Πλαίσιο ήταν στα 317,14 εκατ. ευρώ, με τα προ φόρων κέρδη στα 3 εκατ. και την καθαρή κερδοφορία στα 1,94 εκατ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση και με τα σημερινά δεδομένα, η πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν τόσο ο κ. Κώστας Γεράρδος από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου όσο και ο πατέρας του Γιώργος Γεράρδος, που παραμένει εκτελεστικός πρόεδρος, φαντάζει τεράστια κι ας σχεδίαζαν αυτή την επενδυτική κίνηση εδώ και αρκετά χρόνια.


Η καθοδική πορεία της μετοχής της Πλαίσιο

Η στρατηγική της ιδιωτικής ετικέτας

Μια κίνηση που πάτησε πάνω στη γνώριμη στρατηγική της Πλαίσιο να προωθεί τα δικά της προϊόντα, (ιδιωτική ετικέτα), αλλά και στην αναβαθμισμένη ηλεκτρονική της πλατφόρμα στοχεύοντας στις ηλεκτρονικές πωλήσεις για την πανελλαδική κάλυψη της αγοράς. Ετσι, οι πελάτες μπορούν να βρουν επώνυμες ηλεκτρικές συσκευές, θα βρουν όμως και συσκευές Turbo-X. Πρόκειται για δεκάδες κωδικούς συσκευών ιδιωτικής ετικέτας με τις εμπορικές ονομασίες Nuvelle και Kendrix. Αυτά τα brand names προσπαθούν να γίνουν για τις ηλεκτρικές συσκευές το αντίστοιχο του Turbo-X στις ψηφιακές (φορητοί υπολογιστές, smartphones, tablets κ.λπ.).

Βέβαια και το τελευταίο υφίσταται πλέον μεγάλη πίεση από τα αντίστοιχα κινεζικά προϊόντα, με αποτέλεσμα να πέφτουν τα μερίδια αγοράς. Κάτι που είχε παραδεχτεί εξάλλου και δημοσίως, στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, ο κ. Γιώργος Γεράρδος, εξηγώντας ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η εταιρεία αγοράζει ακριβότερα κάποια εξαρτήματα, όπως και το λογισμικό, σε αντίθεση με τους Ασιάτες ανταγωνιστές της. Το γεγονός αυτό ανάγκασε την Πλαίσιο τα τελευταία χρόνια να δώσει βάρος και στα επώνυμα προϊόντα τεχνολογίας.

Πτώση

Οι Γιώργος και Κώστας Γεράρδος πιστεύουν ότι μπορεί η επένδυση να εξελιχθεί σε μια κερδοφόρα εναλλακτική για την Πλαίσιο, ιδίως καθώς οι ψηφιακές εξελίξεις και το tech γενικότερα πεδίο, στο οποίο εξακολουθούν να συνιστούν μεγάλη δύναμη στην αγορά, αγγίζουν πλέον και τις ηλεκτρικές συσκευές.

Οι επενδυτές όμως δεν φαίνεται να ασπάζονται την αισιοδοξία τους. Ούτε τώρα που μπορεί κάποιοι να επικαλεστούν τις τεράστιες δυσκολίες που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού, ούτε όμως πέρυσι το καλοκαίρι όταν οι Γεράρδοι έβαζαν το νέο στοίχημα.  Κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα από την πορεία της μετοχής της Πλαίσιο. Οταν στις αρχές Ιουνίου του 2019 έγιναν πανηγυρικά οι δηλώσεις εκ μέρους της διοίκησης για την είσοδο στις λευκές συσκευές, με στόχο ένα σημαντικό κομμάτι από τα 550 εκατ. ευρώ της συγκεκριμένης αγοράς, η τιμή της μετοχής κινούνταν στην περιοχή των 4,2 ευρώ. Εκτοτε ξεκίνησε μια σταθερή κατρακύλα.

Την Παρασκευή 13 Μαρτίου του 2020, τρεις ημέρες προτού επιβληθεί το lockdown στα καταστήματα λόγω της πανδημίας, η τιμή της μετοχής βρισκόταν στα 2,5 ευρώ. Την πρώτη μέρα του lockdown υποχώρησε στα 2 ευρώ. Σήμερα η τιμή κυμαίνεται στα 2,66 ευρώ με κεφαλαιοποίηση 58,72 εκατ. ευρώ.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθρο«Κάποιοι μετατρέπουν τη ΔΟΕ σε κολυμβήθρα του Σιλωάμ»
Επόμενο άρθροΔίκη για τη δολοφονία Μακρή: Ισόβια στον 32χρονο – 10 χρόνια στον αδελφό του