Του Νίκου Λίβανού

Η διαπίστωση – χάρη στην ηλεκτρονική ένδειξη στο ταμπλό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου – ότι το εμπρός, αριστερό ελαστικό έχει «βίαιη» απώλεια αέρα και πρέπει να το ακινητοποιήσεις με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου δεν είναι και η καλύτερη που μπορεί να σου συμβεί, ιδιαίτερα τις ημέρες του χιονιά, σε αυτοκινητόδρομο και ημέρα αργίας όπου τα… εφημερεύοντα βουλκανιζατέρ είναι είδος προς εξαφάνιση.

Η πρώτη κίνηση που πρέπει να πράξεις είναι να οδηγήσεις το αυτοκίνητο σε ασφαλές σημείο, αφού, πρωτίστως, έχεις ελαττώσει την ταχύτητα στο κοντέρ. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της οδήγησης, και πριν ακόμη ακινητοποιήσεις το όχημα, μέσω του συστήματος πολυμέσων, μπορεί να ελέγξεις την πίεση των ελαστικών και εκεί να εντοπίσεις το ελαστικό το οποίο έχει μειωμένη πίεση ή και σχεδόν μηδενική! Εφόσον, σταθμεύσεις με ασφάλεια, κάνεις έναν οπτικό έλεγχο του ελαστικού, για αν το ελαστικό έχει ζημιά στο προφίλ του ή στο πέλμα του.

Σαφώς, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε ελαστικό τεχνολογίας run flat, που μπορούν να σε βγάλουν από τη δύσκολη θέση, και ίσως να μην απαιτείται να αλλάζεις, εκτεθειμένος στο κρύο και το χιόνι, το ελαστικό του αυτοκινήτου σου. Χάρη στις νέες τεχνολογίες που διαθέτει το σύστημα πολυμέσων, επικοινωνείς, μέσω της εφαρμογής που διέθετε το σύγχρονο τεχνολογικά Μini, με την οδική βοήθεια, ενώ ένας τεχνικός σύμβουλος σε ενημερώνει ότι το αυτοκίνητο που έχεις στα χέρια σου διαθέτει run flat ελαστικά, με το πρώτο και πιο σημαντικό πλεονέκτημα ότι μπορείς να κινηθείς με ασφάλεια, αρκεί να μην ξεπεράσεις μια συγκεκριμένη ταχύτητα και μια συγκεκριμένη απόσταση.

Στην πράξη

Τι σημαίνει, λοιπόν, run flat στην πράξη; Οτι το μικρό, γερμανικό αυτοκίνητο που οδηγούσα, κατάφερε να επιστρέψει από τη Χαλκίδα στην Αθήνα με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα και με την εταιρεία να μου πιστοποιεί ότι μπορεί να αντέξει για 200 χλμ. απόσταση. Εξίσου σημαντικό για την ασφάλεια των επιβατών είναι ότι τα ελαστικά με την τεχνολογία run flat έχουν ως βασικό πλεονέκτημά τους τη δυνατότητα να κινηθείς με ασφάλεια για δεκάδες χιλιόμετρα (εφόσον το ελαστικό δεν έχει υποστεί μεγάλη ζημιά).

Ειδικότερα, τα συγκεκριμένα ελαστικά με τη νέα τεχνολογία μπορούν να υποστηρίξουν την οδήγηση ακόμη και αν υποστούν απότομη πτώση της πίεσης ή σταδιακή απώλεια πιέσεως. Οπως αναφέρουν οι ειδικοί, τα οχήματα με ελαστικά run flat είναι ασφαλή, ενώ το βίαιο κλατάρισμα, όπως διαπίστωσα στην Εθνική Οδό, δεν σε φοβίζει και σε προστατεύει ακόμη και όταν κινείσαι με υψηλές, τριψήφιες ταχύτητες.

Άλλο ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι με τη χρήση ελαστικών run flat, δεν χρειάζεται να μεταφέρετε εφεδρικούς τροχούς, εξοικονομώντας έως και 80 λίτρα ωφέλιμου φορτίου για μπαγάζια.

Σαφώς, η πιο σημαντική επισήμανσή μας είναι ότι η οδική συμπεριφορά του οχήματος δεν είναι ίδια, όταν οδηγείται ένα αυτοκίνητο με κλαταρισμένο αυτοκίνητο που έχει την τεχνολογία run flat, με την προγενέστερη κατάστασή του, οπότε ο οδηγός θα πρέπει να τηρεί πιο αμυντική οδήγηση, να μην υπερβαίνει τα όρια που ορίζει ο κατασκευαστής για τέτοιες καταστάσεις και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις στροφές και τα ολισθηρά οδοστρώματα, όπως με βροχή ή χιόνι.

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροΤα Bayraktar δοκιμάζουν την ελληνική αεράμυνα
Επόμενο άρθροΧωρίς σοβαρά προβλήματα ο εμβολιασμός ρευματοπαθών για κοροναϊό