Ετοιμη να αυξήσει κατακόρυφα τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρει στην Ελλάδα, υπό την προϋπόθεση ότι θα μειωθούν δραστικά τα τέλη αεροδρομίων κατά τους χειμερινούς μήνες, δηλώνει η Ryanair. Αυτό αναφέρει σε συνέντευξη που παραχώρησε στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο διευθύνων σύμβουλος της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Εντι Γουίλσον, υπογραμμίζοντας πως έχει υποβάλει ήδη τη σχετική πρόταση στην ελληνική κυβέρνηση και περιμένει την απάντησή της.

Σύμφωνα με τον ίδιο, εάν εξαλειφθεί ένας συγκεκριμένος φόρος (local development tax) που επιβάλλουν σήμερα τα αεροδρόμια στις αεροπορικές, τότε υπόσχεται να διπλασιάσει στα 10 εκατ. τους επιβάτες που μεταφέρει η εταιρεία στη χώρα μας σε διάστημα τριών χρόνων. Φέρνει μάλιστα ως παράδειγμα την Ιρλανδία, η οποία σε μια προσπάθεια να τονώσει την κίνηση μετά την πανδημία αποφάσισε να επιστρέψει φόρους στις αεροπορικές ως κίνητρο για να ενισχύσουν το πτητικό τους έργο. Ενα πείραμα που όπως λέει είχε θεαματικά αποτελέσματα.

«Ο μόνος κερδισμένος από τη δραστική μείωση των χρεώσεων κατά τους χειμερινούς μήνες θα είναι ο πληθυσμός της χώρας και τα κρατικά ταμεία που θα γεμίσουν με επιπλέον φόρους», σημειώνει ο Εντι Γουίλσον, προσθέτοντας πως υπάρχουν αρκετοί πολίτες στην Ευρώπη που ενδιαφέρονται να επισκεφθούν την Ελλάδα και μετά το πέρας της καλοκαιρινής σεζόν.

Σπεύδει δε να τονίσει ότι πέρα από τον άμεσο οικονομικό αντίκτυπο και τα έσοδα που απορρέουν, η δρομολόγηση επιπλέον πτήσεων ενισχύει συνολικά την ελκυστικότητα ενός προορισμού. Οπως λέει, η χώρα μας, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες του ευρωπαϊκού Νότου όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Μάλτα, η Κύπρος, επωφελείται δυσανάλογα λιγότερο από την ανάκαμψη της Ryanair που είναι αλματώδης μετά την πανδημία του κορωνοϊού (+150%).

Η Φρανκφούρτη.   Στο σημείο αυτό, αφήνει αιχμές για την πολιτική που ακολουθεί η Fraport, η οποία διαχειρίζεται τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, υποστηρίζοντας ότι η γερμανική εταιρεία δεν ενδιαφέρεται να αυξήσει την επιβατική κίνηση μέσα από μια επιθετική πολιτική εκπτώσεων, αλλά προτιμά να αναπτύσσεται αργά διατηρώντας σταθερές τις χρεώσεις.

Επισημαίνει μάλιστα πως η Ryanair επέλεξε να τερματίσει την παρουσία της στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το μεγαλύτερο της Γερμανίας, ακριβώς γιατί η Fraport που το διαχειρίζεται αποφάσισε να αυξήσει τα τέλη. Προειδοποιεί ότι εάν τα ελληνικά αεροδρόμια επιμείνουν στη σημερινή τιμολογιακή πολιτική, η οποία είναι μη ανταγωνιστική, τότε η εταιρεία θα περιορίσει τις πτήσεις προς Ελλάδα παρότι – όπως παραδέχεται – διαθέτει ένα εξαιρετικό τουριστικό προϊόν.

«Και εμείς προσπαθούμε να συνέλθουμε από το πλήγμα που προκάλεσε η πανδημία στην οικονομική δραστηριότητα. Μόνο πέρυσι χάσαμε 1 δισ. ευρώ και φέτος θα χάσουμε 400 εκατ. ευρώ. Αναπόφευκτα θα μεταφέρουμε την επιπλέον αύξηση της κίνησης εκεί που κερδίζουμε τα περισσότερα», αναφέρει χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας πως η Ryanair δεν έλαβε καμία κρατική στήριξη κατά τη διάρκεια των λοκντάουν.

Γιώργος Μανέττας

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροΚορυφαία εφετινή επίδοση στον κόσμο από τη Μάχουτσιχ στο ύψος
Επόμενο άρθροΤα κεραμίδια, δείκτης ύφεσης του διαβήτη μετά από γαστρικό bypass