Στους 1.600 περίπου διαμορφώθηκε τελικά ο αριθμός των υποψήφιων που συμμετείχαν στη Μαγνησία στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ, για 5.124 θέσεις στον δημόσιο τομέα.
Οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν προχθές Σάββατο και στον Βόλο λειτούργησαν δέκα εξεταστικά κέντρα.
Αρχικά οι υποψήφιοι που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον ανέρχονταν στη Μαγνησία στους 2.149, ωστόσο από αυτούς τελικά συμμετείχαν στον διαγωνισμό οι 1.600 περίπου με την αποχή να αγγίζει το 25%.
Η υψηλή αποχή μπορεί να ερμηνευτεί ενδεχομένως από το γεγονός πως η προετοιμασία απαιτούσε μελέτη στις τέσσερις μεγάλες θεματικές ενότητες, όπως ήταν τα μαθηματικά, τα λογιστικά, τα νομικά και τα γλωσσικά ζητήματα.
Πολύ πιθανόν, λοιπόν, ένας σημαντικός αριθμός υποψήφιων να μην είχε τον χρόνο για να προετοιμαστεί κατάλληλα και γι’ αυτό δεν προσήλθε για εξέταση. Από κει και πέρα υπάρχουν και οι συνήθεις λόγοι της αποχής από τέτοιες διαγωνιστικές διαδικασίες, όπως κάποιος να δήλωσε υποψήφιος, αλλά στην πορεία να μην ενδιαφέρθηκε να συμμετάσχει.
Πανελλαδικά από τους 108.000 αρχικά εγγεγραμμένους υποψήφιους, τελικά διαγωνίστηκαν 77.000.
Με την ευκαιρία της διεξαγωγής του Πανελλήνιου Γραπτού Διαγωνισμού το Σάββατο 4 Μαρτίου, όπως αναφέρει στο alfavita.gr ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ κ. Αθανάσιος Παπαϊωάννου προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της προχθεσινής διαδικασίας του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού, θα ήθελα, κατ’ αρχάς, να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους του ΑΣΕΠ, που επί τρεις και πλέον μήνες έδωσαν έναν καθημερινό αγώνα σε επταήμερη βάση για την επιτυχή διεξαγωγή μιας διαδικασίας με υψηλές οργανωτικές απαιτήσεις και προκλήσεις. Τον αγώνα αυτό συνεχίζουν από σήμερα για όσα πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα. Αυτονόητες είναι και οι ευχαριστίες προς το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό του υπουργείου Παιδείας για τη συμμετοχή τους στην προσπάθεια αυτή.
Φυσικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους 77.000 περίπου υποψηφίους που προσήλθαν στον διαγωνισμό, σε έναν απαιτητικό και καινοτόμο διαγωνισμό και μάλιστα, σε συνθήκες ψυχολογικά δύσκολες για όλους μας. Εύχομαι τα αποτελέσματα να δικαιώσουν την προσπάθειά τους και υπενθυμίζω ότι ο διαγωνισμός αυτός είναι διαγωνισμός κατάταξης υποψηφίων και όχι πρόσληψης.
Γίνομαι δέκτης παραπόνων υποψήφιων για προβλήματα και καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν κατά την αναπαραγωγή των θεμάτων σε ορισμένα εξεταστικά κέντρα, μολονότι αυτά απεστάλησαν στα σχολεία με απόλυτη χρονική συνέπεια. Η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού και εγώ θα τα μελετήσουμε με τη δέουσα προσοχή μόλις σχηματίσουμε πλήρη εικόνα από τις αναφορές των προέδρων των εξεταστικών κέντρων.
Είναι αυτονόητο ότι μετά την ολοκλήρωση έκδοσης των αποτελεσμάτων θα ξεκινήσουμε, όπως πάντα πρέπει να γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, μια διαδικασία αξιολόγησης σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους.
Σε ό,τι με αφορά, πιστεύω σταθερά στην ανάγκη μιας γραπτής διαγωνιστικής διαδικασίας που θα στραφεί ακόμη περισσότερο προς την κατεύθυνση των δεξιοτήτων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να γίνει συστηματική προσπάθεια για τη βελτίωση του τρόπου διεξαγωγής της διαδικασίας αυτής, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρει η συνεχώς εξελισσόμενη σχετική τεχνολογία».
Οι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού θα μπουν, βάσει της συνολικής τους βαθμολογίας και κατά φθίνουσα σειρά, σε πίνακες κατάταξης ανά κατηγορία και κλάδο ή ειδικότητα. Σε αυτό το σημείο, και αφού το ΑΣΕΠ εκδώσει τους οριστικούς πίνακες κατάταξης, θα έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού.
Στη συνέχεια, οι επιτυχόντες του πρώτου σταδίου δύναται να συμμετάσχουν στο δεύτερο στάδιο, δηλαδή σε προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων αντίστοιχων κλάδων ή ειδικοτήτων που θα εκδίδουν οι διάφοροι φορείς του δημοσίου. Στο δεύτερο στάδιο, οι προκηρύξεις θα εκδίδονται από δήμους, υπουργεία, περιφέρειες, οργανισμούς, ΔΕΚΟ, ΝΠΔΔ, κ.λπ.
Στόχος του υπουργείου είναι οι πρώτες προσλήψεις να πραγματοποιηθούν το ερχόμενο φθινόπωρο.

Συμμετείχε το 71% των υποψηφίων πανελλαδικά
Συνολικά 76.799 υποψήφιοι συμμετείχαν στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό της προκήρυξης 2Γ/2022 του ΑΣΕΠ, που διεξήχθη προχθές Σάββατο 4 Μαρτίου.
Δηλαδή, προσήλθε το 71% των υποψήφιων για να εξεταστεί στον διαγωνισμό.
Αυτό επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού (Κ.Ε.Δ.) του ΑΣΕΠ και προσθέτει πως ο διαγωνισμός αυτός αφορούσε στη διαδικασία κατάταξης υποψηφίων σε πίνακα βαθμολογίας ανά κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 4765/2021 (πρώτο στάδιο), (Φ.Ε.Κ. 75/ τ. ΑΣΕΠ/21.11.2022).
Η γραπτή εξέταση πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών σε συνολικά 527 Εξεταστικά Κέντρα, κατανεμημένα σε 44 Περιφερειακές Ενότητες.
Αναλυτικά, η προσέλευση των υποψηφίων έχει ως εξής:
Στην κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης προσήλθαν 54.915 υποψήφιοι, δηλαδή το 70%.
Στην κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης προσήλθαν 21.884, ποσοστό 73%.
Τα θέματα της γραπτής εξέτασης και οι απαντήσεις αυτών θα αναρτηθούν στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) εντός των προσεχών ημερών.

Προηγούμενο άρθρο«Κύμα» καταλήψεων και αποχών σε σχολεία της Μαγνησίας
Επόμενο άρθροΔιακοπές ρεύματος στους Δήμους Βόλου, Αλμυρού, Ρ. Φεραίου και Αλοννήσου