Ολική είναι η καταστροφή της υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου σε μεγάλα τμήματα κατά μήκος του θεσσαλικού κάμπου από τη μανία της κακοκαιρίας Daniel.

Τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Αθήνας – Θεσσαλονίκης έχουν σταματήσει από την περασμένη Πέμπτη και οι προβλέψεις για την επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου είναι δυσοίωνες αφού θα χρειαστούν μήνες για να επανέλθει και πάλι σε λειτουργία.

Στον Δομοκό, σε έναν από τους κεντρικότερους σιδηροδρομικούς σταθμούς υπάρχουν 11 γραμμές και οι 11 έχουν καταστραφεί εντελώς.

Χαρακτηριστικές της κατάστασης που επικρατεί είναι οι εικόνες που κατέγραψε η κάμερα του ΣΚΑΪ.

Όπως φαίνεται στο βίντεο στο βάθος το έδαφος έχει υποχωρήσει, οι ράγες έχουν διαλυθεί ενώ από άκρη σε άκρη είναι γεμάτες με φερτά υλικά.

«Υπάρχουν πολύ μεγάλες ζημιές στην περιοχή του Δομοκού, την Παλαιοφαρσάλου και μέχρι τη Λάρισα, στην υποδομή και στο δίκτυο ηλεκτροκίνησης, στην επιδομή, στα συστήματα δηλ που συνδέουν την τηλεδιοίκηση και σύμφωνα με πληροφορίες οι ζημιές αυτές εκτείνονται μέχρι την περιοχή των Τεμπών… Υπάρχει μεγάλη έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ, οπότε η διαδικασία (αποκατάστασης) αναμένεται να καθυστερήσει», αναφέρει ο πρόεδρος μηχανοδηγών ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας.

Ο σιδηροδρομικός σταθμός Δομοκού έχει καταστραφεί εντελώς εξωτερικά. Όμως το πιο σημαντικό, σοβαρό πρόβλημα είναι αυτό που έχει δημιουργηθεί από τις καταστροφές στον κάτω όροφο όπου υπάρχει όλος ο μηχανισμός, όλα τα τεχνικά γραφεία, ουσιαστικά όλο το νέο σύστημα τηλεδιοίκησης, το οποίο δόθηκε σε λειτουργία μόλις πριν από 2 εβδομάδες.

Δεν έχει μείνει όρθιο τίποτα, υπάρχει ακόμα πάρα πολύ νερό, έχουν διαλυθεί τα πάντα, είναι σαν να έχει πέσει μια βόμβα

Πρακτικά, τί σημαίνει αυτό, ότι ακόμη και αν φτιαχτούν οι σιδηροδρομικές γραμμές δεν θα μπορεί κανένα τρένο να περάσει από τη στιγμή που δεν θα υπάρχει τηλεδιοίκηση.

Ζημιές άνω των 100 εκατ. ευρώ

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταικουρα, το κόστος των καταστροφών ενδέχεται να υπερβαίνει κατά πολύ τα 100 εκατ. ευρώ.

«Φαίνεται να υπάρχει τεράστιο θέμα στις υποδομές, στις επιδομές, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, στα συστήματα ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, ακόμα και σε αυτά που πολύ πρόσφατα βάλαμε.. Πιθανότατα στη μορφή που είχαμε τον σιδηρόδρομο πριν 15 ημέρες, να επανέλθει μετά από αρκετούς μήνες», δήλωσε ο κ. Σταικούρας.

Αποκαρδιωτικές είναι οι εικόνες από το γραφείο του σταθμάρχη στον Δομοκό στον σιδηροδρομικό σταθμό που έχει διαλυθεί και το γραφείο του σταθμάρχη εδώ που ουσιαστικά ρυθμίζεται όλη η κυκλοφορία έχει καταστραφεί εντελώς. Οι υπολογιστές, τα γραφεία, είναι όλα μέσα στη λάσπη.

Κραννώνας Λάρισας

Εικόνες πολέμου και στον Κραννώνα, με τις ράγες του τρένου να βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα.

Οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο στον Κραννώνα, 10χλμ έξω από την Λάρισα όπως φαίνεται στο βίντεο είναι τεράστιες, εκτός από τον πολύ μεγάλο όγκο φερτών υλικών που φτάνουν μέχρι εκεί που βλέπει το μάτι μας, έχουν πέσει και κάποια καλώδια, ενώ η πιο σοβαρή καταστροφή είναι αυτή εδώ, οι ράγες είναι πάνω αέρα, εδώ πέρα υπάρχει λοιπόν ένα τεράστιο κενό. Θα πρέπει λοιπόν εκτός από τον καθαρισμό να γίνει και πολύ αυστηρός έλεγχος για να ξαναπεράσει από εδώ τρένο.

Σύμφωνα με την πρώτη αποτίμηση του αρμόδιου υπουργείου, για τις ζημιές που έχουν προκληθεί τόσο στο δίκτυο, όσο και στο σύστημα τηλεδιοίκησης, θα χρειαστούν πολλοί μήνες μέχρις ότου να αποκατασταθούν.

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροMoody’s: Διπλη αναβάθμιση του αξιόχρεου της Ελλάδας σε «Ba1»
Επόμενο άρθροΔημήτρης Κουτσούμπας: Ηχηρή απάντηση στο νέο αντεργατικό νομοσχέδιο-έκτρωμα