Τη σωματική τους ακεραιότητα και καμιά φορά τη ζωή τους, διακινδυνεύουν κάθε μέρα χιλιάδες επιβάτες που παίρνουν το λεωφορείο για να μετακινηθούν.

Τα πολλά προβλήματα στα λεωφορεία είχε αναδείξει ρεπορτάζ της Όλγας Κλώντζα για το in τον περασμένο Μάρτιο, μετά από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, που έφερε στην επιφάνεια το ζήτημα της ασφάλειας των μεταφορών.

Έρευνα του MEGA αναδεικνύει τα δρομολόγια του τρόμου και τη δραματική εικόνα που επικρατεί στις συγκοινωνίες.

Χαλασμένες πόρτες, διάπλατα ανοιχτές εν κινήσει.

Φθαρμένα λάστιχα, σπασμένα τζάμια, συνεχείς βλάβες.

Επιβάτες περιγράφουν τα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι κάθε μέρα.

«Τα παράθυρα κολλάνε κάποιες πόρτες δεν ανοίγουν κάποια στοπ όταν πατάς, δεν δίνουν το σήμα μπροστά» λέει κάποιος επιβάτης.

«Είναι πολύ συχνό να χαλάνε κιόλας και να σταματάμε μέσα στην μέση», αναφέρουν πολίτες.

Ακόμα και φωτιά έχει ξεσπάσει εν κινήσει. Οροφή έχει πέσει στα κεφάλια επιβατών και καμπίνες έχουν πλημμυρήσει.

«H κατάσταση στα λεωφορεία είναι απαράδεκτη, τα καθίσματα είναι πολύ βρώμικα δεν έχουν συντηρηθεί» λέει κάποιος άλλος.

«Δραματική η κατάσταση, δραματική. Ειδικά μερικές γραμμές δεν έχουν όριο».

«Μόνες τους ανοίγουν οι πόρτες, όποτε θέλουν κλείνουν, σε χτυπάνε οι πόρτες, ας τα να πάνε, που είναι τα καινούργια λεωφορεία που λέγανε; Δεν βλέπω».

Λεωφορεία υπό κατάρρευση

Λεωφορεία με προβλήματα στα φρένα, λεωφορεία που ανοίγουν οι πόρτες με κίνδυνο κάποιος επιβάτης να βρεθεί στην άσφαλτο, είναι μια πραγματικότητα για τα αστικά λεωφορεία εν έτη 2023.

Πολλά λεωφορεία υπό κατάρρευση.

Βρώμικα πατώματα και ρωγμές που έχουν επιδιορθωθεί πρόχειρα με συρραπτικό. Σκισμένα, λερωμένα καθίσματα.

Σπασμένα φώτα, στοπ που υπολειτουργούν και το κουμπί για αποβίβαση χαλασμένο.

Επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά λεωφορείο κάνουν λόγο για μια ατελείωτη ταλαιπωρία. Πολύωρη αναμονή, συνωστισμός και άσχημες συνθήκες μετακίνησης.

«Φθορές έχουν, τα καθίσματα είναι παλιά, είναι πάρα πολλά που πρέπει να φτιαχτούν».

Οι συγκοινωνίες της Αθήνας

Από το 2019 έως σήμερα στα 1.059 λεωφορεία στην Αττική προστέθηκαν περίπου 300 μεταχειρισμένα, άγνωστης μέσης ηλικίας, και άλλα περίπου 200 μέσω της συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα αντικατάστασης μέσα στο 2023 θα έχουν αποσυρθεί 168 οχήματα και το 2024 άλλα 61 με δεδομένο ότι ο μέγιστος χρόνος λειτουργίας ενός τυπικού αστικού λεωφορείου είναι τα 18 έτη.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον Απρίλιο του 2024 θα δοθούν στην κυκλοφορία 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροΤράπεζες: Αποστροφή στα δάνεια από ιδιώτες
Επόμενο άρθροΥπουργείο Υγείας: Κατάλληλο το νερό στο Βόλο