Τεκμηριωμένη πρόταση με την οποία αξιώνει την ίδρυση και λειτουργία Επαγγελματικού
Λυκείου προκειμένου να καλυφθεί το κενό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και
κατάρτισης στην περιοχή, ανέπτυξε στα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Μαγνησίας ο Δήμαρχος Ζαγοράς – Μουρεσίου κ. Κων. Καραγεωργίου στη
διάρκεια σύσκεψης στην Ζαγορά.
Είχε προηγηθεί από τον Δήμο, τις δομές εκπαίδευσης της περιοχής, τους επαγγελματικούς
και κοινωνικούς φορείς, διερεύνηση των προϋποθέσεων για τη λειτουργία ΕΠΑ.Λ. και
διάγνωση των αναγκών της αγοράς εργασίας σε τοπικό και κλαδικό επίπεδο.
«Η πρότασή μας για την ίδρυση ΕΠΑ.Λ στον Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου, μιας
εκπαιδευτικής δομής που θα καλύψει ένα σημαντικό κενό με όρους ποιότητας και
βιωσιμότητας, αποτελεί στην ουσία ένα δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και ιδιαίτερα
της νέας γενιάς για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και την απασχόληση», ανέφερε ο
Δήμαρχος κ. Κων. Καραγεωργίου.
Το Υπουργείο Παιδείας, ειδικά η έμπειρη Υφυπουργός κα Ζέττα Μακρή και τα υπηρεσιακά
στελέχη της εκπαίδευσης στη Μαγνησία, θα έχουν στη διάθεσή τους όλα εκείνα τα
δεδομένα που τεκμηριώνουν την θέση του Δήμου ώστε το ΕΠΑ.Λ. να συσταθεί και να
λειτουργήσει όσο το δυνατό ταχύτερα.
Ως Δήμος υποστηρίζουμε το έργο των εκπαιδευτικών και την ποιότητα της σχολικής ζωής με
συντηρήσεις, αναβαθμίσεις υποδομών και εκσυγχρονισμό σχολικών εγκαταστάσεων,
εμπλουτισμό εξοπλισμού κ.α.
Περισσότεροι από 40 μαθητές και μαθήτριες από τις διάφορες Δημοτικές Κοινότητες
μεταβαίνουν καθημερινά σε ΕΠΑ.Λ. του Βόλου και είμαστε βέβαιοι πως ένα ΕΠΑ.Λ. στην
περιοχή μας, θα προσελκύσει μεγαλύτερο μαθητικό δυναμικό.
Επιδίωξή μας είναι η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση που προσφέρουν τα ΕΠΑ.Λ
να στοχεύουν με τοπικούς όρους και να προκύψουν ισχυρές συνδέσεις με την τοπική αγορά
εργασίας, την κοινωνική συνοχή και την οικονομία της περιοχής μας.
Για την ενίσχυση αυτής της σύζευξης τοπικής κοινωνίας – αγοράς εργασίας –
επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, την επαγγελματική ανέλιξη και πιστοποίηση
μέσω σπουδών σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα με ισχυρότερα επαγγελματικά προσόντα
ακόμη και τον αναπροσανατολισμό της εργασιακής σφαίρας με αλλαγή καριέρας,
διαλειτουργούμε μεθοδικά με τα στελέχη της δημόσιας εκπαίδευσης στο νομό και θα
ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα για την συνεργασία του τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Μαγνησίας Δρ. Σωκράτη Σαβελίδη.

Συζητήσαμε και για Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες όπως για
παράδειγμα Γεωπονία – φυτική παραγωγή – ανθοκομία, Τεχνολογία Τροφίμων και
Διατροφής, Τουρισμός, Υγεία και Ευεξία, Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών
Εφαρμογών κ.α. ώστε η τελική πρόταση ειδικοτήτων να απαντάει σε επαγγελματικά
αδιέξοδα ακόμη και σε κρυφές επιθυμίες, για μια αλλαγή καριέρας, ένα νέο ξεκίνημα του
επαγγελματικού βίου σε αντιστοίχιση με νέα δεδομένα και ανάγκες.
Θα συνεχίσουμε με την ίδια προσήλωση στον στόχο και αισιοδοξούμε πως όλοι μαζί θα
πετύχουμε την ίδρυση και βιώσιμη λειτουργία του ΕΠΑ.Λ.», κατέληξε ο κ. Κων.
Καραγεωργίου.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν από τη Δημοτική Αρχή, εκτός του Δημάρχου κ. Κ. Καραγεωργίου,
ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Απ. Κατσιφός, ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής
Ενότητας Ζαγοράς κ. Κυρ. Τάσιος κ.α. και από την Εκπαίδευση, εκτός του ΔΔΕ κ. Σ.
Σαβελίδη, η Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της ΔΔΕ κα Ρηγώ Φασουράκη και οι
Διευθυντές Γυμνασίου Ζαγοράς κ. Νικ. Καλλέργης, ΓΕΛ Ζαγοράς κ. Χρ. Καρνάβας, Γυμνασίου
Τσαγκαράδας κ. Θ. Μπρίζης και ΓΕΛ Τσαγκαράδας κα Ελένη Νίκου.

Την ευγενική πρόσκληση του Συλλόγου Ζαγοριανών Βόλου να παραστεί στην κοπή της
πρωτοχρονιάτικης πίτας, αποδέχτηκε ο Δήμαρχος Ζαγοράς – Μουρεσίου κ. Κων.
Καραγεωργίου και συμμετείχε στην εκδήλωση, ανταλλάσσοντας ευχές με τα μέλη της
δραστήριας Διοίκησης και τους συνδημότες και τις συνδημότισσες που δημιούργησαν μια
ζεστή ατμόσφαιρα.
Όσον αφορά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, προωθούμε νομοθετική
πρωτοβουλία που θα ενθαρρύνει τις συνέργειες ανάμεσα στις εκπαιδευτικές δομές και τα
επαγγελματικά εργαστήρια, με γνώμονα τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και της αγοράς
εργασίας.
Τις αλλαγές που έρχονται στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση με βασικότερη τη
διασύνδεση των δομών με την αγορά εργασίας παρουσίασαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος
Μητσοτάκης και ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σε εκδήλωση στο Πρότυπο
Επαγγελματικό Λύκειο Περάματος.

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε μεγάλο στοίχημα τις αλλαγές στην επαγγελματική
εκπαίδευση για την οποία τόνισε ότι δεν είναι το αποπαίδι της τριτοβάθμιας παραθέτοντας,
μάλιστα, το στοιχείο ότι η ανεργία των νέων είναι μεγαλύτερη στους αποφοίτους των ΑΕΙ
από ό,τι σε αυτούς των ΙΕΚ.

«Σήμερα εδώ από το Επαγγελματικό Λύκειο του Περάματος στέλνουμε ένα μήνυμα
προσήλωσης στην κεντρική μας δέσμευση για την ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματική
εκπαίδευσης στη χώρα μας. Πολύ σύντομα θα έχουμε ψηφίσει ένα καινούργιο νομοσχέδιο
το οποίο θα αποδεικνύει και στην πράξη την έμφαση που δίνουμε στην τεχνική εκπαίδευση
με την ουσιαστική αναβάθμιση των επαγγελματικών λυκείων, των δημόσιων ΙΕΚ τα οποία
μετονομάζονται και ενισχύονται με θεματικούς άξονες, με καινούργιους οδηγούς
κατάρτισης, κυρίως με άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας. Έτσι ώστε να μπορέσουμε
να περάσουμε το μήνυμα και κυρίως στα νέα παιδιά ότι η επαγγελματική και τεχνική
εκπαίδευση και κατάρτιση δεν είναι ο φτωχός συγγενής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
αλλά ένας επαγγελματικός δρόμος ο οποίος ανοίγει εξαιρετικές προοπτικές για πολύ
επικερδείς επαγγελματικές σταδιοδρομίες» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης πριν την
εκδήλωση και τη συζήτηση που είχε με τρεις από τους μαθητές του Πρότυπου ΕΠΑΛ στο
Πέραμα.
«Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ στο Πέραμα. Είμαι πολύ εντυπωσιασμένος από το
ζήλο των καθηγητών και τον τρόπο που τα ίδια τα παιδιά ασχολούνται με την επιλογή τους
να επενδύσουν στην επαγγελματική κατάρτιση. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη
διακυβέρνηση διαπιστώσαμε βασική αναντιστοιχεία του τι ζητάει η αγορά εργασίας και τι
προτεραιότητες έδιναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Διαπιστώσαμε ένα χάσμα και μια
επαγγελματική κατάρτιση αποπαίδι και αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος κυρίως από
οικονομικής πλευράς. Αν δει τα στοιχεία της ανεργίας των νέων θα δει ότι έχουμε
μεγαλύτερη στους αποφοίτους των ΑΕΙ και μικρότερη σε αυτούς των ΙΕΚ» είπε ο
πρωθυπουργός στη συζήτηση που είχε με τρεις μαθητές από το Πέραμα.

Τόνισε ότι είναι «μεγάλο στοίχημα η ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και δίνω
μεγάλη σημασία στο νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας ώστε να πετύχουμε να διασυνδέσουμε
τις δικές σας ανάγκες με την αγορά εργασίας και πώς θα σας δώσουμε δεξιότητες που θα
σας επιτρέψουν να βρείτε εύκολα μια καλή δουλειά».

«Αν δείτε τους μισθούς εδώ στη ναυπηγοπισκευαστική ζώνη θα δείτε ότι δεν μιλάμε για
μεροκάματα κατώτατου μισθού. Άρα για μένα έχει σημασία να σπάσουμε το στίγμα που
έχει η επαγγελματική εκπαίδευση ότι είναι για τα παιδιά που δεν μπορούν να μπουν στο
πανεπιστήμιο. Δεν είναι αποπαίδι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η επαγγελματική
εκπαίδευση. Είναι συνειδητή επιλογή. Αν επιλέξετε αυτό τον δρόμο δικό μας χρέος είναι να
έχετε την καλύτερη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση ώστε όταν πάρετε την
πιστοποίηση να το γνωρίζει ο εργοδότης σας».

«Πιστεύω πολύ στη μαθητεία και όσο περισσότερες δυνατότητες θα έχουμε τόσο πιο
εύκολο θα είναι να κάνει κανείς μαθητεία κοντά στον τόπο διαμονής του» πρόσθεσε ο

πρωθυπουργός και ζήτησε από το υπουργείο Παιδείας να προβάλει τις ιστορίες των νέων
παιδιών που επέλεξαν αυτό τον δρόμο και αισθάνονται δικαιωμένα από την επιλογή τους.

«Εσείς είστε η καλύτερη απόδειξη ότι αυτός ο επαγγελματικός σας δρόμος ικανοποιεί τα
προσωπικά σας οράματα. Αυτό που έχει σημασία είναι να κάνεις αυτό που αγαπάς και
θέλεις γιατί τότε θα κάνεις καλύτερα τη δουλειά σου» συμπλήρωσε.

«Θέλουμε περισσότερα νέα παιδιά να κατευθύνονται στον κλάδο των τουριστικών
επαγγελμάτων. Το ζήτημα της πρακτικής άσκησης είναι σημαντικό γιατί σας φέρνει σε
επαφή με την πραγματικότητα της δουλειάς από νεαρή ηλικία. Γι' αυτό έχει σημασία να
υπάρχει τοπική διασύνδεση των επιχειρήσεων με τις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης
και κατάρτισης. Με αυτόν τον τρόπο και οι μαθητείες θα είναι πιο εύκολες γιατί βλέπουν
στα παιδιά που εκπαιδεύουν τους πιθανούς μελλοντικούς εργαζόμενους» συνέχισε ο
πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε την ανάγκη να υπάρχει ενημέρωση των μαθητών
γυμνασίου για τις επιλογές τους και στην επαγγελματική εκπαίδευση και όπως είπε αυτό
θα προστεθεί στο νομοσχέδιο για να γίνει στη συνέχεια πράξη.

Χαρακτήρισε απολύτως απαραίτητη την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών «και
γι αυτό εισάγουμε νέους οδηγούς». «Η δια βίου μάθηση και η συνεχής εκπαίδευση είναι
ένα κατ’ εξοχήν στοίχημα για τη δική σας τη γενιά. Η λογική, και αυτό ισχυει για όλες τις
κατηγορίες εκπαίδευσης, ότι πάω στο σχολείο πήρα πτυχιό, πήρα πιστοποίηση και έδεσα
τον γάιδαρό μου δεν ισχύει. Όλοι πρεπει να επανακαταρτιζόμαστε και γι' αυτό ο ρόλος του
υπουργείου Εργασίας με την ΔΥΠΑ είναι εξίσου σημαντική για τη δια βίου εκπαίδευση και
κατάρτιση».

Ο κ. Μητσοτάκης συνεχάρη τους εκπαιδευτικούς για το μεράκι και την αγάπη που
επιδεικνύουν «γιατί σε κάθε σύστημα μπορούμε να δώσουμε εξοπλισμό και υποδομές
αλλα όλα τα καλά εκπαιδευτικά συστήματα ξεκινούν από τους εκπαιδευτικούς που
θέλουμε συμμάχους και τα διευθυντικά στελέχη, να περιορίζουμε στο ελάχιστο τα
περιστατικά bullying, να μας αρέσει που ερχόμαστε στο σχολείο, να μην έχουμε σχολικές
διαρροές. Η λογική να μπορέσουμε να συγκεντρώσουμε σε μια δομή όλες τις βαθμίδες της
επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης είναι στη σωστή κατεύθυνση».

Κυριάκος Πιερρακάκης

Η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης
είπε ο κ. Πιερρακάκης. Σκοπεύουμε να ενισχύσουμε τη διάρθρωση της επαγγελματικής

εκπαίδευσης και κατάρτισης διαχέοντας σε όλα τα ΕΠΑΛ ό,τι συμβαίνει στα πρότυπα
επαγγελματικά λύκεια.

«Σε ό,τι αφορά τα κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΚΕΕΚ) στοχεύουμε
σε 60 δομές όπως αυτή εδώ στο Πέραμα, μιλάμε για τη συνύπαρξη των ΕΣΚ των ΕΠΑΛ και
των ΙΕΚ» πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

Στόχος η βελτίωση της επαφής με την αγορά εργασίας πρόσθεσε ο κ. Πιερρακάκης
παρουσιάζοντας τους νέους όρους που θα ισχύσουν για τα ΚΕΕΚ. Όπως είπε θα υπάρχει
ένας οργανωτικός συντονιστής με συγκεκριμένα κριτήρια και 4ετη θητεία αλλά και ένα
συμβούλιο λειτουργίας.

Η κάθε δομή λειτουργεί ως έχει αλλά δημιουργούμε μια δομή διαλειτουργικότητας από
πάνω, πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

Ανακοίνωσε, δε, ότι τα ΙΕΚ θα μετονομαστούν σε σχολές ανώτερης επαγγελματικής
κατάρτισης.

«Το σύνθημα μας είναι επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση πρώτη επιλογή, αυτή
ήταν η εντολή του πρωθυπουργού, αυτό επιδιώκουμε να πετύχουμε» κατέληξε ο Κυριάκος
Πιερρακάκης.
Η κατεύθυνση του Πρωθυπουργού και στόχος των παρεμβάσεών μας είναι να
απελευθερώσουμε όλες τις δυνατότητες που είδαμε σήμερα στο 1ο Πρότυπο ΕΠΑΛ
Περάματος, καθιστώντας την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση πρώτη, ελκυστική
και αξιόπιστη επιλογή για πολλούς νέους μας.
Ψηφίσθηκε το βράδυ της Πέμπτης 18 Ιανουαρίου 2024 από την Ολομέλεια της Βουλής το
σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο
«Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης».
Σκοπός του σχεδίου νόμου αποτελεί η συνολική αναβάθμιση όσον αφορά στην
Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, με στόχο να αποτελέσει πρώτη και αξιόπιστη
επιλογή για πολλές νέες και νέους. Ειδικότερα:

Τα ΙΕΚ αναβαθμίζονται και μετονομάζονται σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής
Κατάρτισης (ΣΑΕΚ). Επιδιώκεται οι ΣΑΕΚ να αποκτήσουν έναν εξαιρετικά διευρυμένο ρόλο
σε ό,τι αφορά στην ενεργό διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την
αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο.
Επιπλέον, στις ΣΑΕΚ, από τον Φεβρουάριο του 2024 ενσωματώνονται 130 νέοι Οδηγοί
Κατάρτισης.

Ιδρύονται τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ) για την ανάπτυξη
συνεργειών μεταξύ όλων των δομών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και
τη σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας και την τοπική οικονομία. Σε κάθε ΚΕΕΚ θα
συνυπάρχουν και θα αλληλεπιδρούν, Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ-Π.ΕΠΑ.Λ),
Εργαστηριακά Κέντρα, Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης ή ΣΑΕΚ, ενώ θα παρέχεται και το
Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας. Για την ίδρυση ενός Κ.Ε.Ε.Κ. θα πρέπει να
συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο (campus) τουλάχιστον μία δομή εκπαίδευσης, μία δομή
κατάρτισης κι ένα εργαστηριακό κέντρο (ΕΚ), ενώ θα δοθεί έμφαση σε πρόσθετα κριτήρια,
όπως οι χώροι διδασκαλίας, οι υλικοτεχνικές υποδομές, η προσβασιμότητα για ΑμεΑ και η
εγγύτητα με μέσα μεταφοράς. Εκτιμάται ότι θα ιδρυθούν περίπου 60 ΚΕΕΚ – campuses σε
όλη την επικράτεια, εκ των οποίων τα περισσότερα θα είναι στοχευμένα θεματικά.
Ιδρύονται και λειτουργούν τα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας
(ΓΕΑΣ) ως οργανικές μονάδες των ΚΕΕΚ. Τα ΓΕΑΣ θα συνεργάζονται με επαγγελματικούς
φορείς, θα μελετούν και θα επεξεργάζονται στατιστικά δεδομένα, και θα μεριμνούν για την
κάλυψη των επαγγελματικών αναγκών των σπουδαστών. Μέσω υπηρεσιών
εξατομικευμένης συμβουλευτικής οι μαθητές/μαθητευόμενοι/καταρτιζόμενοι θα
ενημερώνονται για τα χαρακτηριστικά και τις επαγγελματικές προοπτικές του
επαγγέλματος που επιλέγουν καθώς και για τις δυνατότητες διαπερατότητας σε επόμενες
βαθμίδες εκπαίδευσης.
Δημιουργείται ψηφιακή πύλη ενημέρωσης ΓΕΑΣ μέσω της οποίας θα περιέχονται: οι
ειδικότητες που προσφέρει η κάθε εκπαιδευτική δομή (ΕΣΚ/ ΕΠΑΛ/ ΙΕΚ/ Μεταλυκειακό έτος
– Τάξη μαθητείας), το θεσμικό πλαίσιο για την Πρακτική Άσκηση/Μαθητεία, συχνές
ερωτήσεις, στοιχεία υπευθύνων επικοινωνίας για παροχή πληροφοριών σε
καταρτιζόμενους και επιχειρήσεις, ο κατάλογος επαγγελματιών-επιχειρήσεων σε τοπικό
επίπεδο (δήμου-κοινότητας-όμορων δήμων) με στοιχεία του υπεύθυνου επικοινωνίας, το
πεδίο αναγγελίας από τις επιχειρήσεις για αναζήτηση μαθητών/ μαθητευομένων/
καταρτιζομένων/ αποφοίτων για Πρακτική Άσκηση/ Μαθητεία/ μόνιμη απασχόληση καθώς
και στατιστικά στοιχεία για την επαγγελματική εξέλιξη και αποκατάσταση των αποφοίτων.
Γενικεύονται σε όλα τα ΕΠΑ.Λ οι ειδικές προβλέψεις των Πρότυπων ΕΠΑΛ. Έτσι, από τον
Σεπτέμβριο του 2025 θα αποτελούν κανόνα για όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας θεσμοί και
λειτουργίες όπως η Επιτροπή Συντονισμού του Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου, η
πρακτική άσκηση των μαθητών, η εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών και η
εναρμόνισή τους με τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας, η δημιουργία εικονικών
επιχειρήσεων. Τα Π.ΕΠΑ.Λ θα συνεχίσουν να υφίστανται και να λειτουργούν ως κύτταρα
καινοτομίας, εντάσσοντας στην καθημερινότητά τους και εξελίσσοντας ακόμα
περισσότερες πρακτικές που σταδιακά θα καθιερώνονται για όλα τα ΕΠΑ.Λ.
Ενισχύονται τα Εργαστηριακά Κέντρα με σύγχρονο εξοπλισμό ύψους 114 εκατομμυρίων
ευρώ.
Στην ομιλία του ο Υπουργός Παιδείας, θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος
Πιερρακάκης ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Η παρούσα μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας
είναι η πρώτη από πολλές που θα ακολουθήσουν αλλά νομίζω ότι έχει μία ιδιαίτερη
συμβολική αξία να ξεκινάει κανείς από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

ακριβώς επειδή εκεί θέλουμε να δώσουμε ένα πρόσθετο κέντρο βάρους. Πιστεύουμε ότι
εκεί υπάρχει μία πολύ σημαντική ευκαιρία για τη χώρα. Μια ευκαιρία την οποία οφείλουμε
να αξιοποιήσουμε και μέσα από αυτόν τον νόμο επιδιώκουμε να το πετύχουμε περαιτέρω.
Το πλαίσιο, συνολικά, της μεταρρύθμισης που πρέπει να γίνει στην παιδεία πρέπει να
ακουμπήσει τα πάντα. Ακριβώς για αυτό θέλουμε να δώσουμε πάρα πολύ μεγάλη έμφαση
στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση μέσω του Σχεδίου Νόμου που καταθέτουμε
σήμερα, ανάμεσα σε άλλα. Δεν είναι όμως μόνο το Σχέδιο Νόμου.

Ο νόμος του 2020 περιλάμβανε πολλές καινοτομίες, καινοτομίες που αυτή τη στιγμή
περαιτέρω αξιοποιούμε. Και εδώ θέλω να πω και να υπογραμμίσω μία φιλοσοφική
διάσταση ότι για εμάς τα νομοθετήματα είναι ζωντανά, δεν διστάζουμε να τα βελτιώνουμε
διαρκώς. Εγώ θα έλεγα ότι, ο οποιοσδήποτε μηχανικός γνωρίζει ότι εάν δεν βελτιώνει
διαρκώς το δημιούργημά του, το δημιούργημα αυτό παύει να μπορεί να ανταποκρίνεται
μέσα στο χρόνο ακόμη και στο ίδιο, το original πρόβλημα, το αρχικό που ήθελε να λύσει.

Αυτή την κουλτούρα προσπαθούμε να τη μετουσιώνουμε, με ειλικρίνεια, σε οτιδήποτε
κάνουμε.

Έτσι, σε αυτό το πλαίσιο, αξιοποιώντας αυτές τις προβλέψεις του νόμου και με δεδομένο
ότι οι βελτιώσεις αντανακλώνται και στους αριθμούς. Εδώ, θα αναφέρω ενδεικτικά ότι σε
ό,τι αφορά στα ΕΠΑΛ το 2018 η συμμετοχή ήταν της τάξης του 28% και τώρα είναι κάπου
στο 33,5%. Είναι μία θετική μεταβολή. Η μεταβολή αυτή φαίνεται και αντανακλάται.

Αλλά προφανώς δεν μπορούμε να μείνουμε σε αυτό. Διότι εάν τεθεί, ορθά, το ερώτημα
από οποιονδήποτε από εσάς «ποιο είναι το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση;»
πολύ ορθώς όλοι μας θα πούμε ότι είναι της τάξης 48% με 50%. Άρα πρέπει να καλύψουμε
δρόμο. Για εμάς αυτός ο νόμος έρχεται να συμβάλει στο να καλύψουμε μέρος αυτής της
διαδρομής. Εμείς αυτό το οποίο θέλουμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε και να
δώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ευκαιρίες, συνολικά, με όλες τις μεταρρυθμίσεις
που θα κάνουμε, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ευκαιρίες σε νέους Έλληνες
πολίτες, σε νέες Ελληνίδες.

Αυτό είναι το πρώτο βήμα από πολλά. Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα. Πρέπει να κάνουμε
πάρα πολύ μεγάλες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αξιοποιώντας όλες
εκείνες οι οποίες έγιναν από τη δική μας μεριά την τελευταία τετραετία. Και χρειάζεται να
θέσουμε τη χώρα σε κίνηση. Διάλογος και συζήτηση θα υπάρξει θεωρήστε τα δεδομένα,
προβλέπεται άλλωστε και από τις θεσμικές παραμέτρους της διαβούλευσης. Αυτό όμως
που θα υπάρξει ακόμη περισσότερο θα είναι ορμή, ταχύτητα, μεταρρυθμιστική φορά και
διάθεση για πολύ μεγάλες αλλαγές».
Η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση
και Κατάρτιση χτίζει και θεμελιώνει το όραμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για
την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Ο στόχος είναι να

δημιουργηθούν περίπου 60 δομές campus στη χώρα μας θεματικά στοχευμένες μέσα από
τη συνύπαρξη των επαγγελματικών Λυκείων, των σημερινών ΙΕΚ που μετονομάζονται σε
σχολές ανώτερης επαγγελματικής κατάρτισης και των Εργαστηρίων με στόχο να
μπορέσουμε πραγματικά και μέσα από 130 νέους οδηγούς κατάρτισης και μέσα από την
επένδυση σε νέους εξοπλισμούς μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης να προβούμε σε μια πολύ
ουσιαστική μεταρρύθμιση και αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και
κατάρτισης στη χώρα μας», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης σε
εκδήλωση για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στο Πρότυπο Επαγγελματικό
Λύκειο Περάματος. Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023.

Προηγούμενο άρθροΣύλληψη άντρα για ανθρωποκτονία στα Τρίκαλα
Επόμενο άρθροΘεσσαλονίκη: Προσποιήθηκαν τους τεχνικούς και έκλεψαν κοσμήματα, λίρες και μετρητά από ηλικιωμένη