Μήνυμα δυσαρέσκειας εκπέμπει η σημερινή μαύρη επέτειος του δυστυχήματος των Τεμπτών, καθώς έναν χρόνο μετά ούτε η δικαιοσύνη, ούτε η εξεταστική επιτροπή της Βουλής έχουν καταφέρει να δώσουν καθαρές απαντήσεις γιατί χάθηκαν 57 ζωές και ποιος ή ποιοι ήταν υπεύθυνοι.

Οι πληροφορίες θέλουν την έρευνα του εφέτη ανακριτή Λάρισας να ολοκληρώνεται σε λίγες εβδομάδες, ενώ μέρος της δικογραφίας που έχει σχηματιστεί θα διαβιβαστεί ενώπιον των μελών της εξεταστικής επιτροπής, προκειμένου να μελετηθεί και να συμπεριληφθεί στα συμπεράσματα των πορισμάτων, τα οποία θα είναι… διαφορετικά για κάθε κομματικό σχηματισμό.

Οι συγγενείς των θυμάτων καταγγέλλουν συγκάλυψη, η κυβέρνηση παραπέμπει στην ανεξάρτητη δικαιοσύνη για την αποκάλυψη της αλήθειας και της απόδοσης ευθυνών και η αντιπολίτευση υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση έκανε τα πάντα στην εξεταστική επιτροπή για να μην λάμψει η αλήθεια. “Η εργαλειοποίηση αυτής της υπόθεσης από τα κόμματα της αντιπολίτευσης είναι ό,τι πιο θλιβερό”, απάντησε χθες ο Παύλος Μαρινάκης, συμπληρώνοντας ότι η δικαιοσύνη πρέπει να αφεθεί απερίσπαση να κάνει την δουλειά της.

Η σύμβαση που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ
Η σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση του σιδηροδρομικού δικτύου έπρεπε να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, όμως η μία παράταση διαδέχθηκε την άλλη, με αποτέλεσμα το έργο οχι μόνο να μην έχει τελειώσει αλλά να εξελιχθεί σε μοιραίο, γιατί θα μπορούσε να έχει αποτρέψει το τραγικό λάθος του σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος παραμένει στην φυλακή, όπως και ο επικεφαλής της διεύθυνσης επιθεώρησης Λάρισας.

Τον χρόνο που πέρασε από το τραγικό δυστύχημα που θα μείνει ανεξίτηλο στη μνήμη όλων, η ευρωπαϊκή Εισαγγελία άσκησε ποινική δίωξη για κακουργηματική απιστία και απάτη σε βάρος αξιωματούχων της ΕΡΓΟΣΕ, στελεχών της κοινοπραξίας που είχε αναλάβει την υλοποίηση της σύμβασης και αξιωματούχων του υπουργείου Μεταφορών, ενώ μνεία γίνεται και στα πρόσωπα των πρώην υπουργών Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή, οι οποίοι διετέλεσαν υπουργοί απο το 2016 και μετά. Τέλη Ιανουαρίου ο εισαγγελέας Εφετών Λάρισας άσκησε δίωξη σε βάρος 15 στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ απο το 2016 ( όταν δηλαδή θα έπρεπε να έχει μπει σε ισχύ η τηλεδιοίκηση) μέχρι και την ημέρα του δυστυχήματος.

Η άγνωστη καύσιμη ύλη και το… μπάζωμα
Τους μήνες που πέρασαν οι συγγενείς των θυμάτων αλλά και οι διασωθέντες, όταν βρήκαν το κουράγιο, ορκίστηκαν ότι πρέπει η αλήθεια να βρεθεί, καταθέτοντας μηνύσεις αλλά και τις μαρτυρίες τους για εκείνο το βράδυ που ανέτρεψε τα πάντα. Η ομάδα των εμπειρογνωμόνων που έχουν διορίσει οι οικογένειες καταλήγει στο συμπέρασμα ότι υπήρχε άγνωστη καύσιμη ύλη, η οποία σε συνδυασμό με το θερμικό φορτίο προκάλεσε έκρηξη και έντονη πυρκαγιά μετά την σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία ξεκίνησε απο το βαγόνι του κυλικείου και μεταδόθηκε στο επιβατηγό βαγόνι. Αυτήν την εκδοχή την αποκλείει η Πυροσβεστική, όπως και η Hellenic Train.

Προηγούμενο άρθροThe Watchers: Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ισάνα Σιάμαλαν
Επόμενο άρθροΤέλη κυκλοφορίας: Εκπνέει αύριο η προθεσμία για την πληρωμή τους