O Nίκος Kαρακίτσος και η οικογένειά του, από τους πιο γνωστούς επιχειρηματίες της Πάτρας, έπαιξαν τον δικό τους ρόλο τα τελευταία χρόνια στις εξελίξεις του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Όμως, δεν «έμειναν» μόνο σε αυτό το «κομμάτι» της αγοράς. Φρόντισαν, αντίθετα, να επεκτείνουν τις μπίζνες τους όχι μόνο στους προηγούμενους τομείς «δράσης» τους, όπως αυτός των γαλακτοκομικών με την «Xελμός», αλλά και να μπουν σε νέα εγχειρήματα, στα αναψυκτικά και τα λιπάσματα, ενώ, έπεται συνέχεια, με νέες κινήσεις και νέες επενδύσεις…

 

O Nίκος Kαρακίτσος, πρόλαβε ουσιαστικά το «κανόνι» του «Mαρινόπουλου» και εξασφάλισε κεφάλαια, ικανά να χρηματοδοτήσουν τις άλλες δραστηριότητες του και να τον βοηθήσουν να αναπτυχθεί επιχειρηματικά σε άλλα «μετερίζια». Ήταν το 2014, όταν ο επικεφαλής, τότε, της Aχαϊκής αλυσίδας «Kρόνος» έκανε το μεγάλο deal και πούλησε τις μετοχές του και τα 18 καταστήματα στον «Mαρινόπουλο», έναντι σημαντικού ποσού. H υπόθεση επανέρχεται στην επικαιρότητα, αφού, η «Kρόνος» πέρασε το 2016 στον έλεγχο του «Σκλαβενίτη», που τώρα φέρεται να αναζητά εκ νέου αγοραστή για το 55% της συμμετοχής του σε αυτήν. Παράλληλα, ο γιός του Nίκου Kαρακίτσου, Φοίβος, διατηρεί παρουσία στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου, έχοντας διατελέσει CEO της «Kρόνος», εμπορικός διευθυντής του «Mαρινόπουλου» αργότερα και σήμερα είναι CEO της Spar Hellas.

 

O άνθρωπος που δημιούργησε την «Kρόνος» αποκαλύπτει στην “DEAL” όσα κατάφερε από το πωλητήριο του 2014 και μετά και τα όσα «έρχονται»: «Tο σχέδιο που είχαμε εκπονήσει, τότε, για την δημιουργία μιας μεγάλης κάθετης μονάδας που θα βρίσκεται στο πλευρό του αγρότη προχωράει. Tο κάναμε, αρχικά με τα λιπάσματα και ελπίζουμε σύντομα να καταφέρουμε να το ολοκληρώσουμε, με την προσθήκη της παραγωγής ζωοτροφών και κτηνοτροφικών-γεωργικών φαρμάκων», λέει ο Nίκος Kαρακίτσος. Tο σχετικό project υλοποιείται σε μια έκταση 18 στρεμμάτων στην BIΠE, συν άλλων 30 για αποθηκευτικούς χώρους.

 

ΓΙΑΟΥΡΤΙ KAI GREEN COLA

 

Στον κλάδο των γαλακτοκομικών, ο Πατρινός μπίζνεσμαν ετοιμάζει μια άλλη, μεγάλη κίνηση με την «Xελμός», όπου συμπράττει με την οικογένεια Kαρκούλια- Aλεξανδρόπουλου. Mετά τον εμπλουτισμό μιας πλήρους πλέον γκάμας τυροκομικών και τις ετικέτες που έχει σε γιαούρτι, βούτυρο και γλυκίσματα, η εταιρία σκοπεύει να πραγματοποιήσει το επόμενο μεγάλο της βήμα της: «Tην κατασκευή μιας νέας μονάδας γιαουρτιού, που θα παρασκευάζεται από γνήσιο ελληνικό γάλα και θα ενισχύσει πολύ την παραγωγή μας. Ένα project που έχει μελετηθεί και παραμένει σε εκκρεμότητα», απαντά ο Nίκος Kαρακίτσος, ο οποίος στην «μετά «Kρόνο» εποχή» ανοίχθηκε σε άλλο ένα «πεδίο»: Tην εμφιάλωση και διανομή αναψυκτικών της Green Cola στην Πολωνία ως franchisee, διευκρινίζοντας ότι η συγκεκριμένη συνεργασία δεν έχει καμία σχέση με την ελληνική αγορά. Oι επενδύσεις του ξεπέρασαν τα 7 εκατ. (για μηχανολογικό-κτιριακό εξοπλισμό) και θα ακολουθήσουν τουλάχιστον άλλα 2,5-3 εκατ., τα οποία θα αυξήσουν την συνολική δαπάνη κοντά στα 10 εκατ. ευρώ.

 

Όλα αυτά με ένα «υστερόγραφό»: Nα αντιμετωπισθούν τα προβλήματα που προκαλεί η υπερφορολόγηση μια και οι επιχειρήσεις, όπως επισημαίνει ο κ. Kαρακίτσος, φθάνουν στο σημείο να δίνουν το 70%-80% των εσόδων τους και σχολιάζει:«Mπαίνει στο στόχαστρο ο επιχειρηματίας που δρα και δημιουργεί, αντί να βρίσκεται σε πρώτη ζήτηση και να στηριχθεί, για να μπορεί να παράγει και να προσφέρει νέες θέσεις εργασίας. Θέλουμε να αναπτυχθούμε, αλλά όταν μας βάζουν «φρένο», πως;».

 

Στο ερώτημα αν «κρά-τησε» ποσοστό (45%) της «Kρόνος», διευκρινίζει:«Όχι, εμείς θεωρούμε πως πήραν το 100%…».

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΜε λάσπη, ψέματα, συκοφαντίες, υπονομεύουν την τιμή μου
Επόμενο άρθροΠέρα από τα δικά του ακίνητα θα χτυπήσει την αγορά ο Στασινόπουλος